۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک کلنگ‌‌زنی شد
کد خبر: ۳۴۴۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۵ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته دولت؛

پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک کلنگ‌‌زنی شد

همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان استانی پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک کلنگ‌‌زنی شد.

پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک کلنگ‌‌زنی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرستان آبیک امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اداره راه ‌و شهرسازی آبیک کنگ‌زنی شد.

سهیل سلطانی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با همت خیّر پدر شهید مهدی حسنی، اورژانس کشور و فرمانداری شهرستان آبیک توانستیم امروز شاهد مراسم کلنگ‌زنی این پایگاه جاده‌ای باشیم؛ این پایگاه جاده‌ای می‌تواند در حوزه امدادرسانی جاده‌ای و هم شهری به مردم خدمات ارائه دهد و با تجهیز کانکس آن، کمک‌رسانی نیروها ایمن‌تر و راحتر می‌شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین بیان کرد: حداقل اعتبار پروژه، ۷۰۰ میلیون تومان درنظرگرفته شده و زمین ۵۰۰ متر و زیر بنا ۱۵۰ متر است؛ این پایگاه را به عنوان مرکز و اورژانس آبیک درنظر می‌گیریم.

وی اضافه کرد: تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان برای اختصاص تجهیزات این پایگاه لازم بوده و هزینه آمبولانس و سایر تجهیزات ۳ میلیارد تومان است.

شهرام احمدپور فرماندار آبیک هم در ادامه گفت: دکتر نامدار در مدتی که در استان مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی قزوین را بر عهده گرفتند اقدامات ارزشمندی را انجام دادند و مسلما از چهره‌های ماندگاری خواهد بود که از یاد مردم قزوین فراموش نخواهد شد.

وی افزود: تجهیز، تکمیل و افتتاح بیمارستان شهدای آبیک از اقدامات خوب انجام شده است؛ چراکه این بیمارستان در وضعیت نابه‌سامانی به سر می‌برد.

احمدپور عنوان کرد: وضعیت شهرستان آبیک در ابتدا سفید، بعد به وضعیت نارنجی و زرد تغییر کرد و امیدواریم وضعیت این شهرستان دوباره به وضعیت سفید برگردد.

فرماندار شهرستان آبیک یادآور شد: این شهرستان در کنار بزرگراهی قرار دارد که محل تصادفات است و نیاز بود پایگاه اورژانس جاده‌ای کلنگ زنی شود.

وی در پایان گفت: ما نیازمند توجه بیشتر در حوزه درمان و بهداشت در آبیک هستیم؛ چراکه مردم این شهرستان نیازمند توجه به این بخش هستند.

ارائه خدمات بیمارستان شهدای آبیک با تجهیزات کامل 

در ادامه این مراسم پیمان نامدار با بیان اینکه همکاری بین بخشی یکی از راه‌های توسعه در استان است؛ اظهار کرد: باتوجه به شرایط و جنس فعالیت نیروهای اورژانس، در حوزه فوریت‌های پزشکی نیاز است این نیروها بتوانند آمادگی خود را حفظ کنند و ماموریت خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: نیاز بود تا کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک انجام شود؛ چراکه فضای اروژانس برای فعالیت نیروها غیرایمن بود و قول افتتاح این پایگاه را تا قبل از پایان دولت یازدهم می‌دهیم.

نامدار عنوان کرد: در حوزه نظام سلامت اتفاقات خوبی از جمله افتتاح و کلنگ‌زنی پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری صورت گرفته است؛ امروز وجود ۶ پایگاه شهری و جاده‌ای در شهرستان آبیک از اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان آبیک یکی از مهم‌ترین ورودی‌های استان محسوب می‌شود؛ دغدغه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان برای ما مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ضمن ارائه خبر خوش برای مردم شهرستان آبیک اضافه کرد: با حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت و پیگیری نمایندگان مجلس، امروز توانستیم از وزارت‌خانه تخصیص نیروی تخصصی از جمله نیروی بیهوشی و جراحی به بیمارستان شهدای آبیک را جذب کنیم و این بیمارستان با تمام تجهیزات به مردم منطقه خدمات رسانی خواهد کرد.

نامدار با اشاره به اینکه همراهی و همدلی موجود در استان برگرفته از آموزه‌های دینی و اخلاقی است، گفت: برای کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک، ۲۰۰ مبلیون تومان به همت خانواده شهید مهدی حسنی اختصاص داده شد؛ مجموع اعتبار پروژه بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بوده که بخشی دیگر هم از سوی وزراتخانه و دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان