۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تولید ماهانه یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی/ در زمینه تامین ماسک کمبودی در بازار نداریم
کد خبر: ۳۴۴۳۹۵ نویسنده: علی اکبر کبیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۴ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون بازرسی و نظارت صمت استان قزوین خبرداد

تولید ماهانه یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی/ در زمینه تامین ماسک کمبودی در بازار نداریم

معاون بازرسی و نظارت صمت استان قزوین گفت: خوشبختانه اکنون در زمینه تامین ماسک در بازار کمبودی نداریم و طبق گفته یکی از تولیدکنندگان اگر پارچه دولتی تامین شود، می‌توانند تولید خود را روزانه به ۵۰۰ هزار عدد برسانند.

تولید ماهانه یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی/ در زمینه تامین ماسک کمبودی در بازار نداریم

علی اکبر کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه ماهانه حدود یک میلیون و 100 هزار لیتر محلول ضد عفونی در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: پیرو مصوبات اخیر، واحدهای تولیدی الکل باید تولیداتشان را از طریق سامانه مورد تایید سازمان غذا و دارو توزیع کنند که متاسفانه واحدهای تولیدی هنوز موفق به اخذ کد مربوطه نشده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود چهار میلیون و 800 هزار عدد پد الکلی تولید و توزیع شده است، گفت: توسط یک واحد تولیدی در استان حدود 280 میلیون عدد دستکش وینیل و معاینه تولید شده که مقداری از آن را به عنوان سهمیه در استان توزیع می‌کنیم.

کبیری اذعان کرد: 17 میلیون عدد دستکش یکبار مصرف تهیه و توزیع شده، به طوریکه واحدهای تولیدی ماهانه توان تولید یک میلیون و 800 عدد را نیز دارند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت قزوین اضافه کرد: بر اساس تعهدات صورت گرفته تاکنون چهار هزار و 579 تن ژل،617 تن محلول ضدعفونی کننده اشیاء، یک هزار و 170 تن محلول ضدعفونی کننده محیط، 77 هزار عدد گان و 60 هزار لباس تولید شده است.

وی ادامه داد: درخصوص تولید ماسک نیز حدود 10 واحد صنعتی داریم که روزانه 157 هزار عدد تولید ماسک دارند و همچنین 22 واحد تولیدی کارگاهی داریم که 125 هزار عدد ماسک سه لایه و n90 تولید می‌کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان قزوین افزود: شرکت بیدستان روزانه حدود 80 هزار بطری تولید محلول دارد که اکنون پاسخگوی نیاز استان است؛ اما اگر با این روند پیش رویم در ماه‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

17 واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده با مشکل تولید مواجه هستند

وی بیان کرد: حدود 17 واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده داریم که متاسفانه به دلیل نداشتن الکل و نگرفتن سهمیه با مشکل تولید محلول ضدعفونی کننده مواجه شده‌اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا بنا شد تا پایان شهریور ماه دو میلیون عدد ذخیره ماسک داشته باشیم که تاکنون بالغ بر یک میلیون و 300 عدد توسط سازمان همیاری خریداری و ذخیره شده است و مابقی را تا پایان شهریور به این آمار می‌رسانیم و حتی توان تولید بیشتر از این ظرفیت را برای ذخیره‌سازی داریم.

کبیری ادامه داد: علاوه بر این حدود 120 هزار تن مصرف روزانه استان است که توسط سازمان همیاری و واحدهای صنفی و داروخانه‌ها در حال توزیع است؛ همچنین بر اساس مصوبه ستاد استانی بنا شد حدود 500 هزار عدد ماسک در اختیار هیئات مذهبی قرار گیرد که توسط سازمان همیاری خریداری و در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین عنوان کرد: تاکنون 409 هزار و 850 عدد ماسک از شرکت تجهیز درمان طب پارس، 288 هزار عدد از حامیان فرهنگ ایده پرداز، 390 هزار عدد از شرکت نوآوری، ارتباط و صنعت، 10 هزار عدد از شرکت راژیا و 146 هزار عدد از سامع طب تحویل گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: به طور کلی تاکنون یک میلیون و 244 هزار و 410 عدد ماسک برای مصرف روزانه، هیئت‌ها و ذخیره سازی به ما تحویل شده است که درواقع حدود 800 هزار کمتر از مقدار قابل پیش‌بینی است.

حساب‌های ما با واحدهای تولیدی تسویه و به روز است

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت راژیا با توجه به مشکل پیش آمده حدود 500 هزار عدد کمتر از تعهدش تامین کرده و شرکت سامع طب هم 150 هزار تا کسری دارد که البته امیدواریم طی این چند روز بتوانند تامین کنند.

کبیری تصریح کرد: تمام حساب‌های ما با واحدهای تولیدی تسویه و به روز است؛ به طوریکه هر فاکتوری که ارائه می‌شود حداکثر ظرف 48 ساعت تسویه می‌شود؛ بنابراین خیلی از واحدها تمایل دارند کل تولیدات ماسک را به ما تحویل دهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: پیرو سفارش استانداری بنا شد 30 هزار ماسک با اعمال تخفیف در اختیار سازمان تبلیغات قرار گیرد که انجام شده است و همچنین بسیاری از اداراتی که درخواست ماسک داشتند با همان قیمت دولتی ارائه می‌دهیم.

کبیری در پایان گفت: خوشبختانه اکنون در زمینه تامین ماسک در بازار کمبودی نداریم و طبق گفته یکی از تولیدکنندگان اگر پارچه دولتی تامین شود می‌توانند تولید خود را روزانه به 500 هزار عدد برسانند که مطابق با استانداردهای تایید شده بهداشت و درمان باشد.
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان