۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین بستری ۳۰۰ بیمار کرونایی در قزوین/ از نحوه تعامل برخی بیمارستان‌های خصوصی گلایه‌مندیم
کد خبر: ۳۴۴۳۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳ ساعت: ۱۷:۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست علوم پزشکی استان اعلام کرد

بستری ۳۰۰ بیمار کرونایی در قزوین/ از نحوه تعامل برخی بیمارستان‌های خصوصی گلایه‌مندیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بعضی از بیمارستان‌های خصوصی همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی قزوین ندارند و از نحوه تعامل آنها گلایه‌مندیم؛ ۱۸درصد تخت‌های بیمارستانی ما تحت نظر بیمارستان خصوصی و ۵۰ درصد تحت مدیریت بیمارستان دولتی است.

بستری ۳۰۰ بیمار کرونایی در قزوین/ از نحوه تعامل برخی بیمارستان‌های خصوصی گلایه‌مندیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز(دوشنبه) در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 45 روز از الزامی شدن استفاده از ماسک در استان قزوین می‌گذرد، باید بررسی کنیم چه عواملی زمینه ساز شده با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته امروز استان قزوین در وضعیت هشدار قرار داشته باشد.

وی افزود: امروز ما در یک وضعیت ثبات رو به افزایش قرار داریم و در یک شیب ثابت بیماری مانده ایم که این موضوع نگران کننده است، آیا ما در اجرای عملیاتی که به عنوان الزامات پیشگیری از کرونا بوده، موفق بوده ایم یا خیر؟

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه باید در فرآیند عملکحردهای خود در حوزه مقابله با کرونا تجدیدنظر کنیم، اذعان کرد: در دوره اول بیماری و در اوج شیوع کرونا ما شاهد بستری 330 بیمار در بیمارستان‌ها بودیم، در فروردین ماه که شاهد افزایش بیماری بودیم 350 بیمار کرونایی داشتیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 300 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند، ابراز کرد: طی هفته‌های آینده شاهد آغاز شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم که این موضوع نگرانی زیادی را ایجاد کرده است.

زنان خانه دار در صدر مبتلایان به بیماری کرونا

این مقام مسئول ادامه داد: هنوز زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی در کشور ایجاد نشده و شهریه‌های سنگین بسیاری از دروس عملی و آزمایشگاهی ما عامل گلایه خانواده‌ها شده است. بنابراین باید کارگروه‌های متناسبی با این موضوع تشکیل شده و تا پیش از شروع سال تحصیلی این موضوعات را رفع کند.

نامدار با گلایه از کم کاری بیمارستان‌های خصوصی بیان کرد: بعضی از بیمارستان‌های خصوصی همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی قزوین ندارند و از نحوه تعامل آنها گلایه‌مندیم؛ 18درصد تخت‌های بیمارستانی ما تحت نظر بیمارستان خصوصی و 50 درصد تحت مدیریت بیمارستان دولتی است.

وی عنوان کرد: وضعیت شهرستان قزوین و تاکستان قرمز، وضعیت البرز و بوئین زهرا نارنجی و وضعیت آوج از لحاظ شیوع بیماری کرونا سفید است، البته نگرانی ویژه ای برایر شیوع بیماری در روستاها دار ایام محرم داریم که امیدواریم تدابیر لازم اتخاذ شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه بیماران کرونایی از لحاظ نوع واگیری بیماری مورد سنجش قرار گرفته اند، گفت: 48 درصد بیماران مبتلا به کرونا از ماسک استفاده نمی‌کردند، 41 درصد با یک مورد مثبت بیماری در ارتباط بودند، 32درصد بیماری زمینه ای داشتند، 30 درصد در مراکز شلوغ مثل بازار رفت و آمد داشتند.

بستری ۶۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه 

وی افزود: همچنین 26درصد از مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی بیماران کرونایی رفت و آمد داشتند، 20 درصد در بانک‌ها و ادارات شلوغ، 16 درصد در مراکز درمانی غیرکرونایی‌ها ، 15 درصد در تاکسی‌ها و آژانس و 13درصد هم در مهمانی‌های بالای 10نفر حضور داشتند.

این مقام مسئول درباره درصد موارد شغلی مبتلا به کرونا در استان قزوین تصریح کرد: موارد مثبت بیماری کرونا در زنان خانه دار 34درصد، 13 درصد بازنشستگان، 12 درصد کارگران، 12درصد کارمدان ادارات، 4درصد فروشنده‌ها، 4درصد مغازه اداران، 4 درصد نیروهای خدماتی، 2درصد کارکنان نیروی انتظامی، یک درصد راننده‌ها بود.

وی در پایان اعلام کرد: هم اکنون 69 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و 120 تخت ویژه ما هم اکنون پاسخگوی درمان بیماران ما است.

انتهای پیام/2002

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان