۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رهاشدگی فضای مجازی عامل نارضایتی‌های عمومی شده است/ دولت اهتمامی به ایجاد شبکه ملی اطلاعات ندارد
کد خبر: ۳۴۴۳۷۸ نویسنده: احمد خورگامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس رسانه‌ در استان قزوین:

رهاشدگی فضای مجازی عامل نارضایتی‌های عمومی شده است/ دولت اهتمامی به ایجاد شبکه ملی اطلاعات ندارد

کارشناس رسانه‌ در استان قزوین گفت: امروز وقتی فرزندانمان پای اینترنت می‌نشینند، نگرانی‌های متعددی داریم؛ چراکه هیچ قید و بند یا هدایت درستی در این فضا وجود ندارد و خلا نبود اینترنت ملی به طور جدی احساس می‌شود.

رهاشدگی فضای مجازی عامل نارضایتی‌های عمومی شده است/ دولت اهتمامی به ایجاد شبکه ملی اطلاعات ندارد

احمد خورگامی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، با اشاره به ضرورت‌های ایجاد شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم درباره افزایش سرعت اینترنت وعده دادند، اما باید گفت که مشکل فضای مجازی با این مسئله حل نمی‌شود.

وی افزود: در جنگ سخت، وقتی گاز شیمیایی زده می‌شود قطعا مردم و سربازان را به مکان امن منتقل می‌کنند تا از آسیب‌ها مصون باشند، در فضای مجازی هم با دشمن درگیر هستیم که با روش جنگ نرم به باورها و اعتقادات ما حمله می‌کند.

فعال رسانه‌ای استان قزوین در ادامه اذعان کرد: اگر هدایت درست، سالم سازی فضای مجازی و اینترنت ملی وجود نداشته باشد قطعا در شرایط جنگ نرمی که در آن قرار داریم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که امروزه هم مصادیق مختلف از آن را می‌بینیم.

مدیرمسئول نشریه هفت دی اضافه کرد: امروز وقتی فرزندانمان پای اینترنت می‌نشینند، نگرانی‌های متعددی داریم چراکه هیچ قید و بند یا هدایت درستی در این فضا وجود ندارد و خلا نبود اینترنت ملی به طور جدی احساس می‌شود.

کارآیی کارمندان با حضور در فضای مجازی کاهش یافته

خورگامی بیان کرد: متاسفانه دولت در این حوزه کار جدی انجام نداده است که علت اصلی آن هم عدم اعتقاد و باور جدی دولتمردان نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده است.

وی ادامه داد: امروز گروه‌ها و کانال‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه بورس فعالیت می‌کنند که علاوه بر بار روانی و فکری که به جامعه تزریق می‌کند نیز درگیری بخش زیادی از کارمندان دولت را در پی داشته است.

این روزنامه نگار افزود: اکنون بخش زیادی از کارمندان در ساعات اداری به ویژه در ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر که زمان فعالیت بورس است، به کارهای بورسی خود در محیط اداره مشغول هستند که یک آسیب جدی است و باعث شده کارمندان کمترین کارآیی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کارمندان دستگاه‌هایی اجرایی درگیر خرید و فروش بورس از طریق فضای مجازی هستند، اذعان کرد: لزوم کنترل و مدیریت فضای مجازی در این میان بسیار به چشم می‌خورد، چراکه عدم خدمات مناسب توسط کارمندان به مردم باعث نارضایتی عمومی می‌شود.

خورگامی در پایان تاکید کرد: مصادیقی بسیار دیگری هم از آسیب‌های رهاشدگی فضای مجازی وجود دارد که نتیجه عدم مدیریت مناسب این فضا است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان