۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین سیستم باغداری در قزوین باید اصلاح شود/ تصویب بودجه ملی جهت خرید تضمینی کشمش و پیله ابرایشم
کد خبر: ۳۴۴۳۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳ ساعت: ۱۰:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

سیستم باغداری در قزوین باید اصلاح شود/ تصویب بودجه ملی جهت خرید تضمینی کشمش و پیله ابرایشم

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: بحث تضمین خرید محصولات کشاورزی نظیر کشمش و پیله ابریشم از جمله طرح‌های ملی است که پیگیری‌های متعددی در این زمینه شده و یک ردیف ملی قانونی برای آن درنظرگرفته شده است.

سیستم باغداری در قزوین باید اصلاح شود/ تصویب بودجه ملی جهت خرید تضمینی کشمش و پیله ابرایشم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ رجب رحمانی در بازدید از پایگاه خبری صبح قزوین با اشاره به عملکرد مجلس در حوزه مسائل مختلف اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و صدور پیام ایشان از طریق ویدئو کنفرانس در روز افتتاح مجلس، این بار یک مجلس انقلابی را به مردم معرفی کردند که امیدوارم ما نمایندگان مجلس بتوانیم با کار و عملکرد صحیح این لطف و عنایت مقام رهبری را ثابت کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رای در این شرایط بسیار حساس و سخت تحریم و مشکلات اقتصادی، جای تقدیر دارد؛ لذا نمایندگان باید رسالت خود را به عنوان جایگاهداران مجلس در راس امور، به خوبی به پایان برسانند .

وی با اشاره به بحث اقتصاد و فرهنگ در پیام مقام معظم رهبری گفت: آنچه که امروز در جامعه فراگیر است بحث اقتصاد و فرهنگ است؛ بعد از شکل‌گیری کمیسیون‌های مجلس بحث اقتصاد از اولویت‌های این مجلس خواهد بود؛ همچنین در موضوع فرهنگ در سطح کلان کار خواهیم کرد و قوانین مورد نیاز را تصویب می‌کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: باتوجه به مسئولیتی که در دوره گذشته در قوانین مجلس داشتم بسیاری از قوانین تصویب شده نیاز به اصلاح دارد و مناسب این شرایط و این زمان نیست و بعد از یک مدت منقضی است یا اینکه بر اساس شرایط خاص خودش تصویب شده و نیاز به پالایش و حذف دارد.

رحمانی تشریح کرد: در مجلس باید قوانین به روز و پایدار و متناسب با حل مشکلات مردم تصویب شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مجلس در بعد نظارتی با فساد با هر روشی در خود قوه مقننه و قوای دیگر به عنوان ناظر بر قوانین مبارزه می‌کند و در این زمینه هیچ خط قرمزی وجود ندارد؛ مردم به مسئولینشان اعتماد داشته باشند و این اعتماد روز به روز افزوده شود.

وی با اشاره به حل مسائل کلان کشور و استان و منطقه در مجلس گفت: برای مسائل کشاورزی و باغداری سه ردیف ملی گرفتیم و چند قانون که برای اولین بار در این زمینه‌ها تصویب شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: بحث تضمین خرید محصولات کشاورزی نظیر کشمش و پیله ابریشم، مسئله اصلاح سیستم باغداری به روش نوین و قانون تضمین محصولات کشاورزی از جمله طرح‌های ملی است که پیگیری‌های متعددی در این زمینه شده و یک ردیف ملی قانونی برای آن درنظرگرفته شده است.

رحمانی افزود: پیگیر مقوله صادرات هستیم تا رونق پیدا کند؛ خصوصا در این شرایط که صادرات غیرنفتی باید جای صادرات نفت را هم بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دوره گذشته به عنوان رئیس صادرات غیرنفتی از طرف دولت و مجلس به اتحادیه اروپا مراجعه کرده بودم؛ بحث تعرفه تنبیهی را برای محصولات کشمش و پسته ایران به میزان 250 دلار ایجاد کرده بودند که توانستیم 200 دلار را از بین بریم.

وی با اشاره به اینکه مسئله جوایز صادراتی موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: اصلاح سیستم باغداری از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه شود چون سیستم باغداری ما به روش قدیم و سنتی است؛ لذا نیاز است که یک تحول و اصلاحاتی در آن ایجاد شود.

رحمانی در پایان گفت: با توجه به کمبود آب برای طراحی سیستم قطره‌ای و آبیاری تحت فشار در مناطق محروم 85 تا 90 درصد اعتبار تعیین شده که در این زمینه کار شود.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان