۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مرمت نسیم شمال تا چندماه آینده به پایان می‌رسد/ بهسازی این جاده به باغستان آسیب نمی‌زند
کد خبر: ۳۴۴۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

مرمت نسیم شمال تا چندماه آینده به پایان می‌رسد/ بهسازی این جاده به باغستان آسیب نمی‌زند

عضو شورای شهر قزوین گفت: بهسازی نسیم شمال به بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیارد هزینه نیاز داشت؛ علی رغم این میزان از هزینه به دلیل نارضایتی گسترده مردم، ترمیم آن آغاز شده و با تزریق مالی، پروژه تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

مرمت نسیم شمال تا چندماه آینده به پایان می‌رسد/ بهسازی این جاده به باغستان آسیب نمی‌زند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیده منیره قوامی در بازدید از پایگاه خبری صبح قزوین با اشاره به وضعیت شورای شهر قزوین اظهار کرد: اکنون شورا در وضعیت بدی قرار ندارد، البته انتظار من از این دوره بیشتر بود؛ اما تاجایی که امکان داشت تلاش شده تا وظایف و نظارت بر شهرداری و نقد منصفانه داشته باشیم و در مجموع باید میزان رضایتمندی را از مردم پرسید.

وی ادامه داد: شهردار بر ریلی که توسط شورا مشخص شده و بر مدار بودجه، حرکت می‌کند و از آن به عنوان کتاب راهنما استفاده می‌کند تا مشخص شود درآمد را بر چه مبنایی هزینه کند و شهردار جدید بر مدار بودجه و برنامه پنج ساله حرکت می‌کند.

این عضو شورای شهر ابراز کرد: در این دوره از شورا سه شهردار تغییر کرده اما پروژه‌های کلان تا ۲۵ درصد و پروژه‌های خُرد تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: ساخت خانه تئاتر در مراحل آخر است و چندین فرهنگسرا افتتاح می‌شود که فرهنگسرای چوبیندر با دو هزار متر بنا و در چهار طبقه از جمله آن‌ها است که از نیازهای این منطقه بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: پروژه بهسازی نسیم شمال تا چند ماه آینده و کمربندی قزوین نیز در دوره پنجم شورا افتتاح می‌شود؛ درمجموع باوجود اینکه شهرداری از نظر درآمدی در مضیقه بود و کرونا مزید بر علت شد، خوشبختانه درآمد شهرداری قزوین به گونه‌ای بود که مدیران تلاش کردند پروژه‌ها متوقف نشود.

وی درباره وضعیت نسیم شمال گفت: این مسیر جاده خارج شهر محسوب شده و در اختیار راه و شهرسازی است، اما باتوجه به اینکه از طرفی این ارگان هزینه لازم برای بهسازی را نداشته و از طرف دیگر مردم به دلیل عدم آشنایی با راه و شهرسازی بین وظایف آن و شهرداری تفکیک قائل نمی‌شوند، شهرداری مرمت نسیم شمال را به عهده گرفت.

وی ادامه داد: بهسازی نسیم شمال به بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیارد هزینه نیاز داشت علی رغم این میزان از هزینه به دلیل نارضایتی گسترده مردم، ترمیم آن آغاز شده و با تزریق مالی، پروژه تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

قوامی بیان کرد: نسیم شمال به دلیل مجاورت با باغات و استفاده از روش غرقابی به طور مکرر آسیب می‌دید، از این رو اکنون از سیستم جدیدی با اصول مهندسی استفاده می‌شود تا روش آبیاری باغات بر جاده تاثیرگذار نباشد و در برخی قطعات ۵۰ تا ۸۰ سانت از جاده تراشیده شده است.

وی افزود: در پروژه نسیم شمال برخی نسبت به فعالیت شهرداری در باغستان گلایه کردند؛ درصورتی که این طرح تعریض جاده و آسیب به باغستان نیست و طی آن حتی یک درخت نیز قطع نشده و صرفا جاده موجود بازسازی می‌شود.

این عضو شورای شهر در پایان ابراز کرد: نداشتن کمربندی از مشکلات ما است و به همین دلیل ماشین آلات سنگین از نسیم شمال عبور می‌کنند، با به کارگیری سیستم جدید، عبور ماشین سنگین به این جاده آسیب نمی‌رساند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان