۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قول استاندار قزوین به کارکنان عوارضی: کارکنان اخراج شده عوارضی‌های قزوین در واحدهای تولیدی و صنعتی به‌کارگیری می‌شوند
کد خبر: ۳۴۴۳۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱ ساعت: ۱۶:۴۶ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری صبح قزوین صورت گرفت؛

قول استاندار قزوین به کارکنان عوارضی: کارکنان اخراج شده عوارضی‌های قزوین در واحدهای تولیدی و صنعتی به‌کارگیری می‌شوند

استاندار قزوین گفت: برای حل مشکلات کارکنان اخراجی عوارضی از مسئولان واحدهای صنعتی و تولیدی می‌خواهیم که این عزیزان را در واحدهای خود به‌کارگیری کنند.

قول استاندار قزوین به کارکنان عوارضی: کارکنان اخراج شده عوارضی‌های قزوین در واحدهای تولیدی و صنعتی به‌کارگیری می‌شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ الکترونیکی شدن عوارضی‌ها طی دوسال اخیر بهانه ای بود تا کارکنان عوارضی‌های استان قزوین بیکار شوند.

به این کارکنان در ابتدا وعده داده شده بود در اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری بکارگیری می‌شوند، اما بعد از گذشت چندماه تعدادی از آنها در تهران و کرج و برخی دیگر در قزوین تحت یک شرکت خصوصی به نام سپندار بکارگیری شدند.

فروردین سال جاری بود که ۵۰ نفر از این کارکنان با پیامک معرفی به بیمه بیکاری روبرو شدند و در واقع آنها به صورت محترمانه از کار خود اخراج شدند.

طی پنج ماه گذشته این کارکنان معترض با برگزاری تجمعات مکرر مقابل استانداری قزوین، اداره کل راه و شهرسازی قزوین، وزارت راه و شهرسازی و راهداری مطالبات خود را پیگیری کردند اما تا به امروز نتیجه قابل قبولی کسب نکرده اند و مسئولان شرکت سپندار و اداره کل راه و شهرسازی و راهداری قزوین نیز پاسخگوی آنها نبوده اند.

استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره حل مشکلات کارکنان عوارضی‌های قزوین اظهار کرد: این موضوع از اختیار ما در استان قزوین خارج است و در اختیار وزارتخانه راه و شهرسازی است.

جمالی پور افزود: طی ماه‌های گذشته چندین مرتبه با وزارتخانه راه و شهرسازی مکاتبه و گفت‌وگو کردیم، پاسخی که به ما داده شده این است که این کارکنان مربوط به یک شرکت خصوصی هستند و دولت نمی‌تواند هر واحد خصوصی که دچار مشکل شد کارکنان آن را تحت مجموعه‌های دولتی بیاورد.

وی با بیان اینکه دولت تعهدی برای استخدام کارکنان واحدهای خصوصی ندارد، اذعان کرد: ما در هر دوره ای شاهد این ریزش‌ها و رویش‌ها هستیم، اما برای حل مشکلات کارکنان اخراجی عوارضی از مسئولان واحدهای صنعتی و تولیدی می‌خواهیم که این عزیزان را در واحدهای خود به‌کارگیری کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر این کارکنان عوارضی‌های قزوین مایل به فعالیت و ادامه اشتغال خود باشند ما آنها را کمک و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به بیکاری پنج ماهه این ۵۰ نفر تاکید کرد: ما حاضریم و قول می‌دهیم از این عزیزان در واحدهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، بکارگیری کنیم تا زمینه رفع بیکاری آنها فراهم شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان