۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعتبار و بودجه قزوین باتوجه به ظرفیت این استان در نظر گرفته شود
کد خبر: ۳۴۴۳۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اعتبار و بودجه قزوین باتوجه به ظرفیت این استان در نظر گرفته شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: باید اعتبار و بودجه استان قزوین با در نظر گرفتن ظرفیت این استان در نظر گرفته شود نه بر حسب جمعیت آن؛ چرا که اطراف استان قزوین نزدیک به ۳۰ میلیون نفر زندگی می کنند.

اعتبار و بودجه قزوین باتوجه به ظرفیت این استان در نظر گرفته شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی امروز(شنبه) در نشست ارزیابی دوره‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور دکتر موهبتی معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت و مدیران کل وزارتی، مدیران حوزه بهداشت و درمان استان قزوین در حال برگزاری است، اظهار کرد: مدافعان سلامت در تمام این ماه‌ها با تلاش شبانه‌روزی بار سنگین حفاظت از سلامت مردم بزرگ ایران را بر دوش کشیدند و تعدادی از آنان نیز در این راه به شهادت رسیدند که نام آنان همواره به بزرگی و فداکاری در اذهان ایرانیان ثبت و ضبط خواهد ماند.

وی افزود: در این ایام که جهان مبتلا به آزمایشی بزرگ به نام کرونا است، زبان از بیان رشادت‌های پزشکان، متخصصان، پرستان و کلیه کادر درمانی و مدافعان سلامت قاصر است.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد در این ایام که به نام روز پزشک نام گذاری شده است، ضمن پاسداشت روح ملکوتی شهدای مدافع سلامت و آرزوی موفقیت، سلامتی و توفیق خالصانه برای همه کادر درمانی و جامعه پزشکی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه مقابله با آلام و دردها، به مطالبات بر حق کادر پزشکی و مدافعان حوزه سلامت به صورت ویژه توجه شود.

وی عنوان کرد: استان قزوین به عنوان استان راهبردی در کشور حلقه اتصال شرق به غرب و شمال و جنوب است، با این حال این استان از کمبودهای بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در رنج است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: باید اعتبار و بودجه استان قزوین با در نظر گرفتن ظرفیت این استان در نظر گرفته شود نه بر حسب جمعیت آن؛ چرا که اطراف استان قزوین نزدیک به 30 میلیون نفر زندگی می کنند.

وی گفت: این استان نیاز به پژوهشکده های تخصصی، دانشکده داروسازی، سانتر سوختگی دارد. همچنین کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان این استان نیز از مطالبات جدی ما از مسئولان وزارتی و دولتی است.

این مقام مسئول در پایان گفت: تقویت و بهسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در سطح استان قزوین یک ضرورت مهم است، همچنین نوسازی بافت فضا‌های درمانی و احداث دانشکده‌های مرتبط با حوزه پزشکی از مطالبات مردم استان است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان