۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شاخص‌های بهداشت و درمان در قزوین ضعیف است/ بستری ۱۱۰هزار بیمه‌شده سلامت به علت کرونا
کد خبر: ۳۴۴۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت در قزوین:

شاخص‌های بهداشت و درمان در قزوین ضعیف است/ بستری ۱۱۰هزار بیمه‌شده سلامت به علت کرونا

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان سلامت تا امروز به دلیل بیماری کرونا بستری شدند و تعدادی هم در آی سی یو بستری شدند و خدمات و حمایت‌های خوبی در بحث کرونا برای کلیه بیمه شدگان وجود دارد.

شاخص‌های بهداشت و درمان در قزوین ضعیف است/ بستری ۱۱۰هزار بیمه‌شده سلامت به علت کرونا

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ طاهر موهبتی در جمع خبرنگاران قزوین با اشاره به شرایط شیوع کرونا طی شش ماه اخیر اظهار کرد: حدود ۴۰ میلیون در کشور تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت هستند که بیشتر در روستاهای ما و سایر اقشار هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت رتبه چهارم را در کشور داراست، افزود: خانواده شهدا، بهزیستی، کمیته امداد، طلاب و دانشجویان در این بیمه تحت پوشش هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت بهداشت اذعان کرد: حدود ۱۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان سلامت تا امروز به دلیل بیماری کرونا بستری شدند و تعداد هم در آی سی یو بستری شدند و خدمات و حمایت‌های خوبی در بحث کرونا برای کلیه بیمه شدگان وجود دارد.

مدیرعامل بیمه سلامت تصریح کرد: داروهایی که در پروتکل دارویی ما وجود داشت خوشبختانه در حمایت بیمه قرار گرفت و سی تی اسکن که یکی از ابزار تشخیصی است و تمام آزمایشات مربوط به کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت و خدمات آی سی یو هم تحت حمایت خدمات بیمه‌ای‌ است.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز یکی از مهمترین پروژه‌هایی که می‌تواند در ایام کرونا به فاصله گذاری اجتماعی کمک کند بحث نسخه الکترونیک است.

اتصال ۷۳ درصد از مراکز و مطب‌های کشور به نسخه الکترونیک

موهبتی ابراز کرد: ۷۳ درصد مراکز و مطب‌های ما در کشور به نسخه الکترونیک متصل هستند و به صورت آنلاین نسخه ارسال می‌کنند و ۳۰ درصد هم به صورت ویزیت‌شد، انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: ۸۰۰ مرکز پروکلنیک مانند داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری‌ و فیزیوتراپی‌ها نسخه پیچی را به صورت الکترونیک انجام می‌دهند که یک اتفاق کم نظیر است، امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال این عدد را به ۱۰۰درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال نسخه الکترونیک به ۸۰ درصد برسد، تاکید رئیس جمهور این است که تا پایان دی ماه عملا استفاده از نسخه کاغذی را به حداقل برسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از نسخه‌های الکترونیک را به پایان رساندیم، بیان کرد: امیدواریم که روزی شاهد حذف دفترچه باشیم که این حذف مفهومش این نیست که زیرساخت فنی وجود ندارد، بلکه این زیرساخت‌‌ها وجود دارد و امیدواریم روزی نظام اپراتوری را در نظام سلامت کشور تجربه کنیم.

۹۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها از بیمه‌ها تامین می‌شود

موهبتی افزود: بیش از ۹۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها از طریق بیمه‌ها تامین می‌شود که باتوجه به شیوع بیماری کرونا نیز درآمدهای بیمارستانی کاهش پیدا کرده و هزینه‌های بیمارستانی به ویژه در حوزه پرسنلی و مصرفی بیش از ۶۰تا۷۰ درصد از محل درآمد بیمارستان‌ها تامین می‌شود که قطعا می‌تواند آسیب باشد.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه باید از سایر منابع درآمدی کشور به حوزه بیمارستانی تزریق شود، عنوان کرد: بحث یک میلیارد یورو که قرار بود به حوزه سلامت داده شود که بخشی هم تخصیص پیدا کرده نیز می‌تواند کمک کند، اما این اصلا کافی نیست.

وی اذعان کرد: رسانه‌ها در این که بتوانیم ورودی‌های بیمارستان را کنترل کنیم بسیار موثر خواهند بود، سرانه تخت ما ۱/۶ است در حالی که حداقل تخت بیمارستانی در دنیا ۶/۶ است و سرانه تخت آی سی یو در کشور ۶/۶ است در حالی که این رقم در آمریکا ۳۴/۴ و در بسیاری از کشورها ۲۰ است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ارزیابی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: در استان قزوین همدلی خوبی در این حوزه وجود دارد، اما شاخص‌های بهداشت و درمان ضعیف است که رفع این مشکلات در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان