۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پرونده پرحاشیه‌ترین کنکور قرن بسته شد
کد خبر: ۳۴۴۳۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

پرونده پرحاشیه‌ترین کنکور قرن بسته شد

رقابت آخرین گروه داوطلبان کنکور سراسری ظهر امروز به پایان رسید و پرونده پر حاشیه‌ترین کنکور قرن بسته شد.

پرونده پرحاشیه‌ترین کنکور قرن بسته شد
 

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین؛کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ بعد از حاشیه‌های فراوان برای برگزاری یا عدم برگزاری آن، صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد با رقابت داوطلبان هنر کلید خورد.  

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به خطر نیفتادن سلامت داوطلبان یکی از نگرانی‌های والدین، داوطلبان و مسئولان بود.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قرار دادن پک بهداشتی در اختیار تمام داوطلبان، رعایت فاصله یک متر و ۸۰ سانتی متر بین هر صندلی از ۴ طرف، حذف اثر انگشت، حذف بازرسی بدنی دستی و انجام آن به وسیله راکت، برگزار شدن کنکور در نوبت صبح به منظور در اختیار داشتن زمان مناسب برای ضدعفونی کردن حوزه‌ها از جمله اقداماتی بود که برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.  

او بیان کرد: سازمان سنجش به منظور نظر سنجی از داوطلبان یک پیامک شامل سه سوال برای داوطلبان هر گروه آزمایشی درباره رعایت فاصله استاندارد میان صندلی‌ها و رعایت الزامات بهداشتی توسط داوطلبان و عوامل اجرایی در حوزه‌ها بعد از آزمون ارسال کرد.

زرین آمیزی یادآوری کرد: کنکور هنر روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب شامل ۸۰ هزار و ۸۵۶ داوطلب زن و ۳۲ هزار و ۸۷۶ داوطلب مرد برگزار شد. در این کنکور میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری ۸۹/۷۹ درصد، رعایت فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۴/۲۰ درصد و رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی ۹۱/۷۸ درصد اعلام شده است.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: کنکور گروه علوم ریاضی و فنی روز پنج شنبه، ۳۰ مرداد برگزار شد. از تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب، تعداد ۱۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کرده بودند. همچنین در کنکور گروه علوم انسانی که در این بازه زمانی برگزار شد، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده بودند که تعداد  ۳۱۰ هزار و ۹۵۹ نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده بودند.

پر حاشیه ترین کنکور قرن به ایستگاه پایانی رسید

به گفته این مقام مسئول، میزان رضایتمندی داوطلبان این دو گروه از سوال نخست ۹۲/۳ درصد، از فاصله صندلی‌ها ۹۰ درصد بوده است و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اجرایی هم رضایت ۹۴/۴ درصدی داوطلبان را به دنبال داشت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: کنکور گروه تجربی جمعه، ۳۱ مرداد با شرکت ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب شامل ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر مرد برگزار شد. از جمع کل داوطلبان این گروه ۵۱۵ هزار داوطلب یا به عبارتی ۸۷ درصد داوطلبان این گروه کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.  ۷۹ هزار و ۲۵۹ داوطلب گروه تجربی اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نکرده اند.

زرین آمیزی گفت: در نظرسنجی انجام گرفته از داوطلبان رشته تجربی در سوال اول میزان رضایت مندی داوطلبان ۹۶/۸۹ درصد، در سوال دوم ۹۵/۸۳ درصد و در سوال سوم ۹۷/۷۸ درصد بوده است.

او تصریح کرد: امروز (شنبه، اول شهریور) آخرین نوبت کنکور سراسری دانشگاه‌ها با رقابت داوطلبان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب شامل ۱۱۲ هزار و ۱۷۹ شرکت کننده زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵  داوطلب مرد در سراسر کشور به پایان رسید.

زرین آمیزی اضافه کرد: دفترچه سوال هر گروه آزمایشی بعد از اتمام فرآیند برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، همچنین کلید سوال‌ها روز دوشنبه، ۳ شهریور منتشر می‌شود.  

گفتنی است، نتایج اولیه کنکور هفته اول مهر و نتایج نهایی آن در هفته اول آبان اعلام خواهد شد. ثبت نام دانشگاه‌ها با توجه به شیوع کرونا امسال به صورت مجازی انجام خواهد شد و دانشجویان جدید الورود دو تا سه هفته در دانشگاه‌ها به صورت حضوری آموزش می‌بینند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند. سال تحصیلی جدید برای دانشجویان سال‌های قبل از نیمه شهریور و به صورت مجازی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان