۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بی‌مسئولیتی و عدم توجه مدیران شرکت "پرسی ایران گاز" سانحه آفرید
کد خبر: ۳۴۴۳۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

‍ مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

بی‌مسئولیتی و عدم توجه مدیران شرکت "پرسی ایران گاز" سانحه آفرید

‍ مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به واژگونی و انفجار تانکر حمل گازمایع در حوالی روستای قسطین لار الموت غربی گفت: پس از تخلیه نیمی از مخزن به هنگام اقدام برای حمل و جابه‌جایی آن، مخزن دچار پارگی و انفجار شد که متاسفانه دو مصدوم برجای گذاشت.

بی‌مسئولیتی و عدم توجه مدیران شرکت "پرسی ایران گاز" سانحه آفرید

قدرت‌اله مهدیخانی که در صحنه واژگونی و انفجار تانکر حمل گازمایع در حوالی روستای قسطین لار الموت غربی حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: صبح روز جمعه، یک تانکر هشت تنی حمل گاز مایع، متعلق به شرکت پرسی ایران گاز که بنابر تحقیقات اولیه دارای نقص فنی بوده و متاسفانه در پی بی‌مسئولیتی و عدم توجه به رعایت نکات ایمنی توسط مدیران شرکت، مبادرت به حمل گاز مایع کرده بود در مسیر جاده الموت و در حوالی روستای قسطین لار، واژگون و باعث مسدودی محور قزوین به الموت در دفعات شد.

وی با قدردانی از حضور و اقدام به موقع نیروهای امدادی از قبیل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین، پلیس راه، سپاه منطقه، هلال احمر و امداد خودرو کانونیان، از عدم اقدام به موقع در اعزام مسئولین؛ متخصصین و تجهیزات لازم توسط شرکت پرسی ایران گاز به محل حادثه انتقاد کرده و افزود: پس از تخلیه نیمی از مخزن به هنگام اقدام برای حمل و جابه‌جایی آن، مخزن دچار پارگی و انفجار شد که متاسفانه دو مصدوم برجای گذاشت.

مهدیخانی ادامه داد: بی‌تدبیری مسئولین شرکت می‌توانست منجر به یک فاجعه انسانی بزرگ در استان شده و خسارات و تلفات زیادی را برجای گذارد.

‍مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: باتوجه به موقعیت خاص استان به لحاظ واقع شدن در شاهراه غرب به شرق کشور و نیز وجود جاده‌های صعب‌العبور و پرخطر، موارد ایمنی می‌بایست با اهتمام بیشتری مورد توجه قرار گیرد و بهتر است برای حمل گازمایع به مناطق کوهستانی، از کپسول‌های کوچک استفاده شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان