۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد اشتغال برای ۱۵۰بانوی سرپرست خانوار قزوینی/ سومین کارگاه خیاطی در دانسفهان افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۳۱۵ نویسنده: سرهنگ مهدی صادق‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خبرداد

ایجاد اشتغال برای ۱۵۰بانوی سرپرست خانوار قزوینی/ سومین کارگاه خیاطی در دانسفهان افتتاح می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: سومین کارگاه خیاطی بعد از عاشورای حسینی با کمک خیرین در دانسفهان افتتاح خواهد شد.

ایجاد اشتغال برای ۱۵۰بانوی سرپرست خانوار قزوینی/ سومین کارگاه خیاطی در دانسفهان افتتاح می‌شود

سرهنگ مهدی صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار جهش تولید در استان اظهار کرد: به منظور اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، بسیج سازندگی استان با پیگیری سپاه صاحب الامر(عج) ناحیه آوج و پشتیبانی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه اقدام به برپایی و راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی در سطح استان کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین افزود: کارگاه خیاطی با اولویت اشتغال‌زایی برای 50 بانویی که در تامین معیشت دچار مشکل هستند؛ در آبیک افتتاح شد.

وی با بیان اینکه کارگاه آوج، دومین کارگاه خیاطی است که 30 بانوی دیگر در آنجا مشغول بکار خواهند شد، گفت: سومین کارگاه هم به زودی در دانسفهان بوئین‌زهرا افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند قطعا بانوانی هستند که از نظر معیشتی دچار مشکل بوده؛ لذا سپاه افرادی اعم از بسیجی و غیربسیجی را برای فعالیت در این کارگاه‌ها شناسایی کرده است.

بازاریابی در کنار کار تولیدی توسط بانوان فعال در کارگاه‌ها

صادق‌پور با اشاره به اینکه در این کارگاه‌ها علاوه بر تولید، بازاریابی هم صورت می‌گیرد، ابراز کرد: بانوان فعال در این کارگاه‌ها علاوه بر تولید در زمینه بازاریابی هم فعال هستند؛ به طوریکه اکنون در کارگاه آبیک بسیاری از سفارشات از جمله سفارش دوخت سرویس جهیزیه عروس و لباس مدارس توسط بانوان بازاریابی شده و در حال تولید است و امیدواریم که کارگاه‌های دیگر هم به همین شکل به فعالیت خود ادامه دهند تا از نظر فروش محصولات با مشکل مواجه نشوند.

وی اذعان کرد: برآورد ما در این سه کارگاه ایجاد اشتغال برای صد و پنجاه نفر نیرو به صورت مستقیم است. چنانچه با همت مسئولین شهرستان‌هایی که کارگاه‌ها در آنجا دایر شده، بازاریابی به خوبی شکل گیرد و در فروش تولیدات مشکلی وجود نداشته باشد قطعا تعداد بیشتری نیرو از بانوانی که از نظر معیشتی مشکل دارند بکارگیری خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: در هر کارگاه صد میلیون تومان برای خرید چرخ‌ها و لوازم جانبی هزینه شده و مکان را نیز سپاه شهرستان‌ها در اختیار این گروه‌ها قرار داده است.

وی در پایان گفت: سعی کردیم مناطقی را که قابلیت اداره کارگاه‌ها را داشته و از طرف مسئولین مورد حمایت قرار می‌گیرند برای این امر انتخاب کنیم و در همین راستا سومین کارگاه خیاطی نیز بعد از عاشورای حسینی با کمک خیرین در دانسفهان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان