۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ساختمان ۱۶ واحدی زوج‌های جوان طلبه افتتاح شد/ توزیع ۵۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان قزوینی
کد خبر: ۳۴۴۲۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۳۱ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

ساختمان ۱۶ واحدی زوج‌های جوان طلبه افتتاح شد/ توزیع ۵۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان قزوینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ساختمان ۱۶ واحدی زوج‌های جوان طلبه در شهر بیدستان به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با حضور جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

ساختمان ۱۶ واحدی زوج‌های جوان طلبه افتتاح شد/ توزیع ۵۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان قزوینی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت‌السلام سیدمصطفی مجیدی در مراسم افتتاح مسکن زوج‌های جوان ویژه طلاب که در شهر بیدستان برگزار شد، اظهار کرد: وقف در حوزه‌های مختلفی اثرگذار بوده و ذات وقف مقوله‌ کمک به جامعه است و اگر در تاریخ آن را مطالعه کنیم وقف برای از بین بردن ناهنجاری شکل گرقته است.

وی افزود: اتفاقات وقف در استان بسیار پررنگ بوده و موقوفات در حوزه‌های معیشت، فعالیت‌های مذهبی و اقتصادی اثرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: از ابتدای ایام کرونا نیز بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌‌های نیازمند و جامعه هدف توزیع و دونیم و میلیارد تومان به حوزه درمان و بهداشت کمک شد؛ همچنین یک میلیارد تومان در طرح مهر تحصیلی، زوج‌های جوان، زندانیان و بسته‌های معیشتی پرداخت شده که ۲۱ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند.

مجیدی اضافه کرد: باتوجه به فرارسیدن ایام محرم، در چند روز آینده ۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات و واقفان توزیع می‌شود و در حوزه اقتصادی نیز فعالیت‌های خوبی در اوقاف شروع شده است.

وی اضافه کرد: اتمام پروژه‌های باقیمانده را در شهرستان البرز شروع کردیم که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه ۲۵۰ واحد تجاری محمدیه اشاره کرد که با همت شورا و ائمه جماعات در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: ساختمان درمانگاه بیدستان در سال گذشته به بهره‌داری رسید و ۱۶۰ واحدی موقوفه که نیمه کاره بوده به سرانجام رسیده است و امیدواریم در چند روز آینده به بهره‌برداری برسد.

مجیدی در ادامه به افتتاح ساختمان ۱۶ واحدی زوج‌های جوان طلاب اشاره و عنوان کرد: این مجموعه ۱۶ واحد مسکونی است که ساختمان به علت نبود اعتبارات رها شده بود که به همت اوقاف البرز مرمت و بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: ساختمان ۱۶ واحدی زوج‌های جوان طلاب به زوج‌های طلبه اختصاص داده می‌شود و این زوج‌ها به مدت دوسال در آن اسکان می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان عنوان شد: ساختمان ۱۶ واحدی بین ۷۵ تا ۶۵ متر بنا دارد که بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به همراه داشته است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان