۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان قزوین برای حل مشکلات ما، توپ را به زمین هم پاس می‌دهند/ از ۶ ماه گذشته تاکنون بلاتکلیفیم
کد خبر: ۳۴۴۲۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۹ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

کارکنان عوارضی قزوین:

مسئولان قزوین برای حل مشکلات ما، توپ را به زمین هم پاس می‌دهند/ از ۶ ماه گذشته تاکنون بلاتکلیفیم

کارکنان عوارضی قزوین گفتند: باوجودی که چندین ماه از مشکلات ما می‌گذرد، اما هنوز بلاتکلیفیم و مسئولان برای حل مشکلات ما، توپ را به زمین هم پاس می‌دهند.

مسئولان قزوین برای حل مشکلات ما، توپ را به زمین هم پاس می‌دهند/ از ۶ ماه گذشته تاکنون بلاتکلیفیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با الکترونیکی شدن پرداخت عوارضی در سال گذشته، کارکنان عوارضی‌های قزوین دچار مشکل شدند و با برگزاری تجمعاتی مقابل استانداری و اداره کل راه و شهرسازی قزوین به بیان مطالبات خود پرداختند.

بعد از گذشت چند ماه از مشکلات کارکنان عوارضی قزوین، گویا هنوز مشکلات این کارکنان حل نشده و کارکنان عوارضی قزوین برای پیگیری مطالبات خود، امروز مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان تجمع کردند.

یکی از کارکنان عوارضی در حاشیۀ این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: چندماهی از عدم پرداخت حقوق و مزایای ما می‌گذرد؛ اما همچنان بلاتکیف هستیم و مسئولان توجه جدی به حل مشکلات ما ندارند.

وی افزود: با وجودی که برای حل مشکلات خود چندین بار در مقابل استانداری، اداره‌کل راهداری و راه و شهرسازی تجمع کردیم؛ اما متاسفانه این تجمع‌ها بی‌نتیجه بوده و مسئولان برای حل مشکلات، توپ را به زمین یکدیگر پاس می‌دهند.

این کارمند عوارضی عنوان کرد: با وضعیت اقتصادی و شرایط موجود کرونایی، بی‌انصافی است که با گذشت چند ماه از مشکلات کارکنان عوارضی، این مشکلات هنوز به نتیجه نرسیده است و برای حل آن باید اقدام جدی از سوی مسئولان صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: نامه نگاری‌های بسیاری به استانداری و ارگان‌های ذی‌ربط انجام شده است؛ اما هیچ کدام از این نامه‌ها نتیجۀ مثبتی را دربرنداشته و تنها به وعده‌های توخالی منتهی شده است.

نمایندۀ کارکنان عوارضی قزوین نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پیگیر مطالبات خود بودیم و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد؛ اما متاسفانه هیچ اقدامی نسبت به تعیین تکلیف کارکنان انجام نشده است.

وی گفت: وجود حلقۀ مفقوده بین ارگان و دستگا‌ه‌های متولی موجب شده تا حل مشکلات کارکنان عوارضی بر زمین بماند و این کارکنان همچنان بلاتکلیف باشند؛ ما انتظار داریم برای حل این مشکلات، یک مسئولی جوابگو باشد.

این شهروند قزوینی عنوان کرد: بسیاری از کارکنان عوارضی قزوین، تقریبا هشت ماه بدون حقوق و بیمه در این شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا هستند و کسی به مشکلات آنها رسیدگی نمی‌‎کند.

وی عنوان کرد: براساس هدف‌گذاری که در اجرای طرح الکترونیکی شدن عوارضی صورت گرفت، نباید هیچ یک از کارکنان عوارضی بیکار می‌شدند اما این امر محقق نشد و امروز شاهد بلاتکلیفی این کارکنان هستیم.

نمایندۀ کارکنان عوارضی قزوین در ادامه گفت: برای حل مشکل کارکنان، پیگیری‌هایی از سوی دادستانی صورت گرفت؛ اما این پیگیری‌ها تا به امروز نتیجه نداده است؛ مسئولان استانی و کشوری برای حل مشکلات کارکنان عوارضی، مسئولیت آن را به یکدیگر ارجاع می‌دهند و این موضوع همچنان بلاتکلیف است.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی کارکنان عوارضی، نداشتن بیمه، حقوق و بلاتکیلفی و بی عدالتی‌های صورت گرفته در حق آنهاست؛ این کارکنان از دی ماه تا اسفندماه سال گذشته و از فروردین ماه سال جاری تا به امروز بلاتکلیف هستند.

این نماینده کرکنان عوارضی ادامه داد: قبل از الکترونیکی شدن عوارضی‌ها، در تمام بخش‌ها مصوب شد تا هیچ نیرویی از کارکنان عوارضی بیکار نشود اما در عمل خلاف آن را شاهدیم.

وی اذعان کرد: مسئولان راه و شهرسازی و شرکت سپندار باید پاسخگو باشند؛ شرکت سپندار به عنوان مجری طرح و بازوی اجرایی ساخت و توسعۀ وزارت راه و شهرسازی است و باید تکلیف کارکنان را مشخص کند؛ براساس وظایفی که برای این شرکت تعریف شده، این شرکت از اجرای مسئولیت شانه خالی کرده و کارکنان را بلاتکلیف گذاشته است.

نمایندۀ کارکنان عوارضی قزوین بیان کرد: تعداد کارکنان عوارضی در ابتدا ۶۰ نفر بود که بعد از واگذاری به مجری طرح الکترونیکی کردن با ۱۲ نفر تسویه شد و 48 نفر باقی مانده از نیروها همچنان بلاتکلیفند.

وی ابراز کرد: در مدت هشت ماه گذشته نامه نگاری‌های بسیاری را به مسئولان استانی از جمله استانداری داشتیم، اما هیچ نتیجه‌ای را در برنداشته است؛ برای پیگیری مطالبات کارکنان به راه و شهرسازی و راهداری مراجعه کردیم و هیچ مسئولی حل مشکل را بر عهده نگرفته است.

دادستانی تا به امروز پاسخگوی مشکلات ما نبوده است

نماینده کارکنان عوارضی اضافه کرد: در ابتدای طرح الکترونیکی شدن عوارضی، شرکت سپندار نیروها را گزینش کرد و از آنجایی که مجری طرح و زیرمجموعۀ شرکت ساخت و توسعۀ وزارت راه و شهرسازی به عنوان بازوی اجرایی ساخت و توسعه است، 60 نفر از نیروها را گزینش کرد و از دی ماه به فرافکنی مسئولیت خود پرداخت و تسویه نیروها را انجام داد.

وی عنوان کرد: مسئولان ادارۀ راه وشهرسازی بیان می‌کنند که باید مسئولان راهداری مشکلات کارکنان عوارضی را حل کنند، زیرا راهداری قائم مقام شرکت آزادراه است و دوسوم از نیروها را ساماندهی کرده و دو سوم بقیه را نیز باید ساماندهی کند.

این شهروند قزوینی اضافه کرد: مسئولان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز عنوان می‌کنند از آنجایی که شرکت سپندار مسئولیت را پذیرفته بوده و چون زیرمجموعۀ ساخت و توسعه و زیرمجموعۀ وزارت راه و شهرسازی است باید مشکلات کارکنان عوارضی از راه و شهرسازی پیگیری شود.

نمایندۀ کارکنان عوارضی قزوین در پایان گفت: مشکلات کارکنان را از دادستانی نیز پیگیری کردیم، اما تا به امروز جوابی از آن نگرفته‌ایم؛ متاسفانه متولی امر هنوز مشخص نیست.

به گزارش صبح قزوین، تجمعات کارکنان عوارضی قزوین همچون سایر تجمعات بهانه‌ای برای بیان مشکلات آنهاست و نیاز است مسئولان برای حل این مشکلات گام موثرتری بردارند.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان