۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری مراسم عزاداری حسینی در فضای باز/ نذورات به صورت بسته‌بندی شده در قزوین توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۲۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۹ ساعت: ۱۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در فضای باز/ نذورات به صورت بسته‌بندی شده در قزوین توزیع می‌شود

معاون سیاسی استاندار قروین گفت: باید تمامی مراسم عزاداری‌های حسینی در فضای باز برگزار شود؛ همچنین امسال زمان عزاداری‌ها محدود شده و حداکثر زمان دو ساعت است.

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در فضای باز/ نذورات به صورت بسته‌بندی شده در قزوین توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی امروز(چهارشنبه) در کارگروه استانی ساماندهی و نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در وضعیت بیماری کرونا صورت گرفته که امیدواریم برنامه ریزی‌های انجام شده در این ایام به خوبی انجام شود.

وی افزود: در جلسات برگزار شده سه موضوع مهم از جمله وجود ویروس کرونا در کشور، چگونگی برگزاری کنکور و محرم مورد بررسی قرار گرفت؛ چرا که این سه موضوع بسیار مهم و فراگیرهستند.

معاون سیاسی استاندار قروین ابراز کرد: باید با همکاری دستگاه‌ها سه موضوع ذکر شده مدیریت شود تا به جامعه فشار و استرس وارد نشود و درهیاهوی مشکلات اقتصادی برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته به خوبی سامان پیدا کند.

حبیبی تاکید کرد: با پروتکل‌هایی که از سوی ستاد مقابله با کرونا بیان شده 14 دستگاه به عنوان دستگاه همراه در کنار سازمان تبلیغات اسلامی موضوع رعایت پروتکل‌ها را دنبال می‌کنند و بقیه دستگاه‎ها به عنوان همراهی و همکاری امورات فعالیت دارند.

چراغ مراسم عزاداری امام حسین(ع) پرفروغ خواهد ماند

این مقام مسئول بیان کرد: پروتکل‌های مربوطه از سوی ستاد مقابله با کرونا تنظیم و ابلاغ شده و معیار در عزاداری محرم نظر ستاد مبارزه با کرونا و کارشناسان بهداشتی است؛ چراکه اولویت اول سلامت مردم است.

وی ادامه داد: دستور العمل‎های مربوطه که از طریق ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شده از طریق صدا و سیما به همه مردم اطلاع داده شده است و همه اقشار جامعه ملزم به رعایت این پروتکل‌های بهداشتی هستند.

معاون سیاسی استاندار قروین عنوان کرد: در موضوع برگزاری عزاداری محرم چهار موضوع برجسته و حائز اهمیت است؛ این موارد عبارتند از اینکه باید تمامی عزاداری‌ها در فضای باز برگزار شود، امسال زمان عزاداری‌ها محدود شده و حداکثر زمان دو ساعت است، دسته روی عزاداری به هیچ عنوان برگزار نخواهد شد و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی برای پخش نذورات مانند چای ممنوع است.

حبیبی اذعان کرد: نذورات باید صرفا به صورت خشک و بسته بندی شده توزیع شود و استفاده از طبل و گروه موزیک کاملا ممنوع است؛ چراکه شیوه عزاداری امسال به دلیل وجود ویروس کرونا در کشور با سال‌های گذشته متفاوت است و مداحان باید مردم را توجیه کنند که با ابلاغیه مورد تایید ستاد مقابله با کرونا می‌توانیم عزاداری‌ محرم امسال را برگزار کنیم.

نمایشگاه بین المللی قزوین فضای مناسبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم است

این مقام مسئول گفت: اگر فکر کنیم که با شرایط ذکر شده 100 درصد موارد بهداشتی در عزاداری‌ها رعایت می‌شود، غیر قابل باور است، اما باید برای شور معنوی محرم امسال با همکاری یکدیگر و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نگیریم و چراغ عزاداری مراسم امام حسین(ع) را مانند هرساله پر فروغ نگه داریم.

وی افزود: باید فضای خالی جمعیتی استان را با فضای سازی شهری پر کنیم که نقش شهرداری در این موضوع بسیار برجسته است و همچنین سازمان صمت با همیاری شهرداری استان و هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص تامین ماسک و مواد ضدعفونی هیئت‌ها همکاری خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار قروین بیان کرد: نمایشگاه بین الملل فضای بسیار خوبی برای برگزاری عزاداری محرم امسال است و قطعا از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد؛ چرا که این فضا می‌تواند الگوی رسانه‌ای خوبی برای برگزاری عزاداری‌های امسال باشد.

حبیبی در پایان تاکید کرد: طبق پویش هر خانه یک پرچم باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا بیشتر مردم پرچم سر درب منازل‌ خود نصب کنند تا از این راه  فضاسازی ظاهری محرم صورت گیرد و خلاهای موجود پر شود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان