۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین توزیع قیر رایگان به توسعه جاده‌های روستایی کمک می‌کند/ برای جلوگیری از فساد در توزیع، نظارت‌ها افزایش می‌یابد
کد خبر: ۳۴۴۲۵۳ نویسنده: لطف‌الله سیاهکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۹ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

توزیع قیر رایگان به توسعه جاده‌های روستایی کمک می‌کند/ برای جلوگیری از فساد در توزیع، نظارت‌ها افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: طرح توزیع قیر رایگان ارزشمند بوده و با رای بالایی تصویب شد و ۲۰ میلیون تن قیر برای آن اختصاص یافت و از این جهت می‌توان بودجه را برای اقدامات عملیاتی بیشتر مدیریت کرد.

توزیع قیر رایگان به توسعه جاده‌های روستایی کمک می‌کند/ برای جلوگیری از فساد در توزیع، نظارت‌ها افزایش می‌یابد

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره توزیع قیر رایگان اظهار کرد: هزینه‌های راه و آسفالت به قیمت جدید بالاست و انجام هر کیلومتر آسفالت به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که این میزان با توزیع قیر رایگان بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در نتیجه کاهش هزینه‌های آسفالت با بودجه‌های موجود می‌توان دو تا دو نیم برابر در این زمینه توسعه داشت، از این رو طرح توزیع قیر رایگان ارزشمند بوده و با رای بالایی تصویب شد و ۲۰ میلیون تن قیر برای آن اختصاص یافت و از این جهت می‌توان بودجه را برای اقدامات عملیاتی بیشتر مدیریت کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: برای کاهش هزینه‌های جاده سازی و آسفالت یک میلیون تن قیر اختصاص یافته که ۵۰ درصد آن برای جاده‌های روستایی و ۲۱ درصد آن برای بنیاد مسکن درنظر گرفته شده که این واحد نیز آن را در بهسازی مناطق روستایی به کار گرفته است و در نتیجه بیش از ۷۰ درصد قیر رایگان به روستاها اختصاص می‌یابد.

وی درباره تخصیص پول به جای قیر رایگان گفت: این اقدام از دو منظر قابل بررسی است از جمله اینکه در دولت، نقدینگی لازم برای اختصاص به این کار وجود ندارد و درصورت وجود نقدینگی لازم، باتوجه به تغییر قیمت‌ها وجه ثابت تخصیص داده شده پس از مدتی معادل یک میلیون تن قیر نخواهد بود و این طرح در عمل ناکارآمد است.

توزیع قیر رایگان عملیات جاده‌سازی را تا ۲ برابر افزایش می‌دهد

این مقام مسئول عنوان کرد: درواقع در موضوع قیر رایگان یک میلیون تن معیار است و از آنجا که لازم بود مبلغی برای آن اعلام شود معادل چهار هزار میلیارد تومان مطرح شد.

وی درباره مزایای توزیع قیر رایگان ابراز کرد: توزیع قیر رایگان کاهش قیمت‌ها را به دنبال داشته و می‌توان حدود دو برابر برنامه‌های پیش‌بینی شده و متراژ آسفالت را افزایش داد و این طرح به مناطق محروم و روستایی کمک می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره امکان بروز فساد در توزیع قیر رایگان اظهار کرد: در توزیع قیر رایگان نمی‌توان فساد را به‌عنوان گزینه‌ای مطرح کرد که باعث می‌شود این طرح دارای بار منفی باشد، زیرا درصورت تخصیص وجه نقد و هر طرح دیگری نیز امکان فساد وجود دارد.

وی در پایان گفت: برای جلوگیری از فساد باید نظارت‌هایی دقیق وجود داشته باشد و تیم‌های نظارتی و حسابرسی‌ها صحیح انجام شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان