۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور در داخل قابل حل و فصل است
کد خبر: ۳۴۴۲۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۹ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور در داخل قابل حل و فصل است

استاندار قزوین گفت: اگر امروز از مشکلات و معضلات اقتصادی در کشور صحبت می‌کنیم ۶۰ تا ۷۰ درصد آنها در داخل قابل حل و فصل است و ۳۰ درصد به خارج از کشور مربوط می‌شود.

۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور در داخل قابل حل و فصل است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور امروز(چهارشنبه)در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد اظهار کرد: این روز، لکه ننگی در تاریخ امور بین‌الملل و دخالت یک کشور خارجی در امور کشور دیگر است.

وی اضافه کرد: ایران کشور مهمی است و تعرض و دخالت کشورهای خارجی در امور آن، نشان از قدرت این کشور و ظرفیت‌ها و فرصت‌های آن دارد.

جمالی‌پور افزود: متاسفانه ما نتوانستیم از ظرفیت و فرصت کشور به خوبی استفاده کنیم؛ درحالیکه کشورهای خارجی از آن سوی دنیا در منطقه حضور می‌یابند و یکی از مراکز مهم برای حضور خود را ایران اعلام می‌کنند.

استاندار قزوین عنوان کرد: این موضوع به دلیل ظرفیت‌های بی‌بدیل کشور از منظر ژئوپولوتیک و استعدادهای خدادادی است؛ بنابراین باید قدر کشور و منابع آن را بدانیم و بتوانیم با همدلی و اعتقاد به ساختن کشور شرایطی را فراهم کنیم که ظرفیت‌ها به پشتوانه‌ای برای مردم تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور در داخل قابل حل است، افزود: اگر از مسایل و مشکلات کشور در حوزه ارزی صحبت می‌کنیم خود متولیان تولید و صنعت استان باید شرایطی را رقم بزنند که وضعیت زندگی و معیشت مردم تغییر کند.

صادرکنندگان حاضرند کل منابع خود را به داخل کشور وارد کنند

جمالی‌پور با طرح این سوال که چرا دولت باید مانعی بر سر راه صادرکنندگان ایجاد کند؟ افزود: متاسفانه بی‌تعهدی عده‌ای که اصلا عرق ملی ندارند و برای آنها وضعیت کشور مهم نیست و فقط به فکر گردآوری سرمایه‌های بی‌شمار و خروج آنها از کشور هستند به این مسئله دامن می‌زند.

وی گفت: البته صادرکنندگان وطن‌پرست و علاقه‌مند به کشور نیز داریم که حاضرند کل منابع خود را به داخل کشور وارد کنند چون عزت ایران و دستیابی کشور به جایگاه واقعی خود را می‌خواهند.

استاندار قزوین با اشاره به دلایل ایجاد شرایطی خاص برای صادرکنندگان از سوی بانک مرکزی، افزود: وقتی یک صادرکننده، تعهد ارزی خود را انجام نمی‌دهد موجب ایجاد مشکل برای ده‌ها صادرکننده متعهد، پاکدست و علاقه‌مند برای کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که همه باید دست به دست هم بدهیم و هرکسی دل در گرو عزت ایران دارد برای توسعه کشور و رفع مشکلات مردم تلاش کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که ممکن است تصمیماتی اتخاذ شود که از سوی برخی فعالان اقتصادی به عنوان سد راه فعالیت آنها نقد شود؛ ولی امیدواریم به شرایطی برسیم که دیگر ضوابط و مقررات خاص، پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد نشود.

وی افزود: امروز بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی کشور رانت‌های زیادی می‌برند و به جای اینکه فرصت‌ها را برای عزت کشور استفاده کنند آنها را در راستای منافع سیاسی، گروهی و جناحی به کار می‌برند از همین رو بانک مرکزی مجبور به وضع قوانینی برای جلوگیری از فعالیت آنها می‌شوند.

استاندار قزوین در پایان روز ورود آزادگان که مظهر صبر و استقامت هستند را گرامی داشت و آنها را نماد ملت ایران در صبر و استقامت دانست.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان