۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رکورد ۸هزار بیمار کرونایی در قزوین شکسته شد/ فوت ۵ نفر طی شبانه‌روز گذشته
کد خبر: ۳۴۴۲۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۸ ساعت: ۸:۲۶ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان:

رکورد ۸هزار بیمار کرونایی در قزوین شکسته شد/ فوت ۵ نفر طی شبانه‌روز گذشته

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: آمار مبتلایان به کرونا متاسفانه در استان فرق چندانی نداشته است؛ به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار کرونایی در استان جان باختند.

رکورد ۸هزار بیمار کرونایی در قزوین شکسته شد/ فوت ۵ نفر طی شبانه‌روز گذشته

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری کنکور اظهار کرد: نظارت بر حسن اجرای الزامات راهنمای ابلاغی در حین و پس از آزمون به وزارت علوم و وزارت بهداشت محول شده است.

وی افزود: اولویت ما بهداشت محیط ‌و بررسی‌های لازم از فضاها و اقدامات صورت گرفته در محل آزمون است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در تمام مراکزی که آزمون برگزار می‌شود تعدادی کارشناس بهداشت محیط به عنوان ناظر بهداشتی حضور خواهند داشت و گزارشی جامع و تصویری از نتایج اقدامات به سازمان سنجش ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: سعی شده که از تجمع داوطلبان هنگام ورود و خروج به محل آزمون جلوگیری شود، ضمن اینکه مواد ضدعفونی‌ کننده و دستکش و ماسک به اندازه کافی در محل آزمون وجود داشته باشد.

نامدار عنوان کرد: حداقل فاصله داوطلبان از یکدیگر ۱.۸ متر باشد، همچنین تلاش شده که سالن‌ها به شکلی طراحی شوند که از نظر تهویه دارای شرایط مناسبی باشد.

۲۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند

وی ابراز کرد: صدور کارت ورود به جلسه به صورت الکترونیکی بود و سعی شده که توزیع سوالات نیز با تایید و صحت سلامت کامل صورت گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: باید داوطلبان از لوازم التحریر شخصی استفاده کنند همچنین تغذیه و آب استفاده شده در محل آزمون فقط باید به صورت بسته‌بندی شده بوده و پیش از آزمون گندزدایی سالن‌ها و همه مکان‌ها انجام شده باشد.

وی با اشاره به آمار بیماران مبتلا به کرونا افزود: آمار مبتلایان متاسفانه فرق چندانی نداشته به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از بیماران کرونایی در استان جان باختند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۴۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند و مجموع بیماران بستری به ۲۸۸ نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه رکورد ۸ هزار بیمار بستری طی چند ماه گذشته در استان یعنی در بازه زمانی اول اسفند تا امروز را داشتیم که البته تعداد زیادی از بیماران بهبود یافتند.

نامدار در پایان گفت: تعداد بیماران بدحال در بیمارستان‌های سطح استان افزایش مختصری داشته به طوریکه هم‌اکنون ۸۳ بیمار در وضعیت حاد بیماری در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان