۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین طبخ ۷۲ هزار پرس غذای گرم با اجرای طرح اطعام حسینی/ ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد
کد خبر: ۳۴۴۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۷ ساعت: ۱۵:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اعلام کرد

طبخ ۷۲ هزار پرس غذای گرم با اجرای طرح اطعام حسینی/ ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: در مرحله دوم رزمایش همدلی با دایر شدن ۷۲ آشپزخانه به نیابت از ۷۲ شهدای کربلا، ۷۲ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های غذایی بین نیازمندان و افراد تحت حمایت کمیته امداد و آسیب دیدگان کرونا توزیع خواهد شد.

طبخ ۷۲ هزار پرس غذای گرم با اجرای طرح اطعام حسینی/ ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قزوینی توزیع شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مهرعلی حق‌گویان در نشست خبری که امروز(دوشنبه) در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هم‌اکنون قریب ۶۱ هزار نفر شامل ۳۲ هزار خانوار در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد قزوین هستند.

‌وی افزود: ۴۷ درصد افراد تحت حمایت در مناطق شهری سکونت دارند و ۵۳ درصد نیز در مناطق روستایی ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: بیشترین مددجویان تحت پوشش که ۵۳ درصد را شامل می‌شوند جزو افرادی هستند که سرپرست خانواده آنها فوت شده و ۲۹ درصد نیز سالمندان هستند.

حق‌گویان تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبری، رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در سراسر کشور اجرا شد که کمیته امداد نیز رزمایشی تحت عنوان رزمایش همدلی برای ایران همدل در سراسر کشور برگزار کرد که بالطبع استان قزوین نیز در آن شرکت داشت.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای مرحله نخست رزمایش، بیش از ۳۲۳ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های غذایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۹ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی در بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شد.

راه‌اندازی 72 آشپرخانه در طرح اطعام حسینی

این مقام مسئول بیان کرد: برای طبخ غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان ۷۳ آشپزخانه مهدوی در سراسر استان دایر بود که آشپزخانه مسجد محمدرسول الله قزوین همچنان دایر و فعال بوده و غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌کند.

وی بیان کرد: مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان "اطعام حسینی" و با شعار "از همدیگر گره‌گشایی کنیم" با بهره‌مندی از ظرفیت دهه ولایت، ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان و مشارکت تمامی نیکوکاران، خیرین، هیئت‌های مذهبی و هدایت نذورات و کمک‌های مردمی و تمرکز بیشتر به نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمان خانواده‌های نیازمند اجرا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: آشپزخانه‌های اطعام حسینی در نخستین روز از ماه محرم کار خود را آغاز خواهند کرد.

حق‌گویان بیان کرد: در مرحله دوم رزمایش با دایر شدن ۷۲ آشپزخانه به نیابت از ۷۲ شهدای کربلا، ۷۲ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های غذایی بین نیازمندان و افراد تحت حمایت کمیته امداد و آسیب دیدگان کرونا توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: این کار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و نمایندگانی از بهداشت نیز در آشپزخانه‌های محل طبخ غذا حضور خواهند داشت و غذاهای طبخ شده با حفظ کرامت انسانی در بین مددجویان و افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بسته‌هایی شامل مرغ، برنج و روغن برای همه خانواده‌های تحت پوشش آماده شده و تاکنون قریب ۱۵ هزار بسته در بین خانواده‌ها توزیع شده و برای مابقی خانواده‌ها نیز در حال تامین اقلام و تحویل به آنها هستیم.

وی در ادامه گفت: شماره کارت 5406-9964-9918-6037 برای جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه مردم نوع دوست استان قزوین جهت مشارکت در اجرای رزمایش کمک مومنانه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: عموم مردم نیکوکار برای مشارکت در طرح اطعام حسینی علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، از طریق شماره گیری کد مهربانی  #1*028*8877* می‌توانند کمکها و نذورات خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان