۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف راه حل رفع مشکلات است/ پروتکل‌های ویژه‌ای برای اجرای صحیح امر به معروف تعریف شود
کد خبر: ۳۴۴۱۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۶ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان قزوین:

حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف راه حل رفع مشکلات است/ پروتکل‌های ویژه‌ای برای اجرای صحیح امر به معروف تعریف شود

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر قزوین گفت: امروزه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزمی جدی همچون همکاری مردم در دوران شیوع ویروس کرونا هستیم.

حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف راه حل رفع مشکلات است/ پروتکل‌های ویژه‌ای برای اجرای صحیح امر به معروف تعریف شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عباس کاظمی در نشست هم اندیشی و تبادل نظر اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین که به مناسبت فرارسیدن هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که شخصا از بیانیه گام دوم که در سال 97 از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، برداشت کردم عبارت از به میدان آوردن مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها است.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان قزوین ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات متعدد شرط و علت غلبه بر مشکلات پیش روی نظام اسلامی را حضور مردم در تمامی صحنه‌ها دانستند که امروزه اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را از مقطع خطیر عبور دهیم و به مشکلات غلبه کنیم راهی جز مداخله و حضور پر شور مردم در عرصه‌های گوناگون وجود ندارد.

کاظمی تاکید کرد: آن زمانی که بتوانیم مردم را به صحنه بیاوریم قطعا موفقیت هموار خواهد شد به طور مثال برای تشکیل انقلاب اسلامی دیدیم که بزرگترین موانعی که در مسیر حرکت ملت خلل وارد می‌کرد تنها به واسطه حضور مردم برطرف شد و پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مردم در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: حتی تمدن غربی که ادعای ظرفیت بالا در شرایط سخت را دارد افتضاحاتی به بار آورد اما ما از این شرایط عبور کردیم و نشان دادیم انقلاب اسلامی در شرایط محدویت‌ها، تحریم و حتی شرایط اقتصادی دشوار می‌تواند پیروز و سربلند باشد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از زاویه بیانیه گام دوم این است که باید مردم را به پای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی آورد لذا حضور پررنگ مردم در جامعه به معنای بیمه انقلاب اسلامی است.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان قزوین تاکید کرد: اکنون باید تمام دغدغه ما حضور مردم در جامعه باشد و همچنین باید همه دستگاه‌ها برای تحقق معنای درست بیانیه گام دوم تلاش کنند.

قوای سه گانه و نهادهای مردمی رسالت امر به معروف و نهی از منکر را پررنگ کنند

کاظمی عنوان کرد: وجود ویروس حقیری به نام کرونا آنقدر دنیا را درگیر خود کرده که افکار همه مردم را به این سمت سوق داده و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نه تنها خود بلکه تمام پیکره جامعه به خطر می‌افتد.

این مقام مسئول گفت: باید در مقابل امر به معروف و نهی از منکر هم یک افکار درست در بین مردم آموزش داده شود و شکل گیرد که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود یا به شیوه غلط اجرا شود، حاصل آن خوشایند نخواهد بود.

وی اذعان کرد: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر حتما باید آستین‌ها را بالا زد و برای تحقق جامعه اسلامی تلاش کرد و همچنین پروتکل‌های مختلف را تولید و آن‌هارا مدیریت کرد.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان قزوین ادامه داد: با تجربه‌هایی که در ایام شیوع ویروس کرونا بدست آوردیم و اتفاقی که در موضوع کرونا افتاد این بود که تمامی نهادها دست به دست هم دادند که ویروس کرونا را مدیریت کنند و خوشبختانه تمامی این تلاش‌ها نتیجه خوبی را به همراه داشت.

کاظمی ابراز کرد: امروزه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عظمی همچون همکاری مردم در دوران شیوع ویروس کرونا هستیم.

وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد اما جای سوال است آیا این ستاد توانسته فضای عظیمی را برای این دستور الهی به وجود آورد؛ لذا باید با توجه به هزینه‌هایی که صرف می شود نتیجه بهتری نمایان شود.

این مقام مسئول بیان کرد: باید قوای سه گانه و مجموعه نهادهای متشکل از مردم در یک جبهه وارد شوند و دست به دست یکدیگر دهند و رسالت امر به معروف و نهی از منکر را پررنگ کنند.

امروزه باید رسالت همه مجموعه‌های درون انقلاب اسلامی شناساندن معروف و منکر به افراد جامعه باشد چراکه زمانی که جامعه اسلامی به معروف و منکر شناخت طبیعی پیدا کند تحقق این امر الهی آسان‌تر می‌شود.

هدف اصلی دشمن ضربه به بنیان خانواده است

محمد قاسمی در ادامه این جلسه اظهار کرد: دشمن با روش‌های غیرمستقیم و ابزارهای گوناگون قصد دارد که فرمایشات الهی همچون امر به معروف و نهی از منکر را کم رنگ سازد تا جامعه اسلامی را سرنگون کند.

وی افزود: هر روزه دشمن از ما به صورت خاموش تلفات می‌گیرد چراکه هدف اصلی دشمن این است که بنیان خانواده ایرانی و جامعه اسلامی را بنشانه بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین بیان کرد: امروزه دشمنی رودررو در جامعه نسبت به گذشته کم رنگ تر شده و بیشتر دشمنی‌ها توسط ابزارهای مختلف صورت می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه انتظار بر این است که همه سازمان پ‌ها به وظایف خود به درستی عمل کنند اذعان کرد: سازمان‌ها و نهادهایی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند یا متولی بخش فرهنگی کشور هستند وظیفه دارند که از ظرفیت‌های خود کاملا استفاده کنند تا نیازی به ورود دستگاه‌های سلبی نباشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تا کنون سعی کرده‌ایم در حد وسع و توان خود وظیفه خود را به درستی انجام دهیم تا معنای صحیح بیانیه گام دوم انقلاب عملی گردد و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به طور صحیحی اجرایی شود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان