۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش قیمت فولاد حوزه صنعت را دچار چالش کرده است/ بازنگری طرح ساماندهی و کنترل قیمت خودرو در مجلس
کد خبر: ۳۴۴۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۵ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

افزایش قیمت فولاد حوزه صنعت را دچار چالش کرده است/ بازنگری طرح ساماندهی و کنترل قیمت خودرو در مجلس

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: هم اکنون دومین موضوعی که در سطح کلان، حوزه صنعت کشور را دچار چالش کرده، بحث فولاد است که افزایش قیمت فولاد، بسیاری از اقلام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افزایش قیمت فولاد حوزه صنعت را دچار چالش کرده است/ بازنگری طرح ساماندهی و کنترل قیمت خودرو در مجلس

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ روح الله عباسپور با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین با تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: امروز مسائل مختلف در حوزه اقتصاد، اشتغال، ارزش پول ملی، مبارزه با فساد اقتصادی همچنین در حوزه‌های فرهنگی به ویژه در شبکه‌‎های مجازی، چالش‌ها و مشکلات اساسی وجود دارد که مجلس در این زمینه‌ها ورود پیدا کرده تا بتواند اقداماتی را در جهت رفع این مشکلات داشته باشد.

وی ابراز کرد: اکنون در کمیسیون صنایع و معادن بحث ساماندهی خودرو به ویژه ارتقای کیفیت و کنترل قیمت مطرح شده و بزودی در صحن علنی عنوان خواهد شد.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس بیان کرد: هم اکنون دومین موضوعی که در سطح کلان، حوزه صنعت کشور را دچار چالش کرده، بحث فولاد است که افزایش قیمت فولاد، بسیاری از اقلام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: افزایش قیمت فولاد معمولا افزایش ورقه‌های فولادی خودرو را به دنبال داشته و همچنین گرانی و بحث افزایش قیمت مسکن را در پی خواهد داشت.

عباسپور با بیان اینکه بیش از ۵۰درصد تولید فولاد مازاد بر مصرف داخل کشور است، ابراز کرد: باتوجه به کاهش ارزش پول ملی کشور و سنگینی نرخ دلار و ارز؛ صادرات برای تولیدکننده‌ها مقرون به صرفه شده؛ لذا صادرات انجام می‌دهند که کمیته صنعت در این زمینه ورود پیدا کرده و در حال تهیه کردن طرحی برای صحن علنی مجلس است.

این مقام مسئول اذعان کرد: بحث افزایش قیمت مسکن و مالیات بر مسکن‎های خالی از طرح‌های تهیه شده است که به طور جدی در مجلس بر روی آنها بحث شده و در آستانه پایانی قرار دارد.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس با بیان اینکه دولت باید نسبت به قانون‌گذاری‌های مجلس تمکین کند، ابراز کرد: لازمه تمام مصوبات مجلس این است که دولت در این زمینه‌ها ورود پیدا کند؛ اگر دولت به مصوبات مجلس تمکین نکند و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با مصوبات مجلس همراهی نکند، قطعا ما دچار چالش خواهیم شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره مشکلات شرکت‌های تولیدی در زمینه تامین مواد اولیه بیان کرد: شرکت‌هایی که از مواد اولیه داخلی برای تولیداتشان استفاده می‌کنند قطعا در تامین این مواد مشکلی نخواهند داشت؛ البته با توجه به صرفه اقتصادی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما قابل تامین در داخل کشور است، اما اگر بحث تامین از خارج کشور باشد مقداری بحث تحریم و محدودیت مرزها در شرایط کرونایی تاثیرگذار است.

این مقام مسئول درباره تامین مواد اولیه شرکت لوازم خانگی پارس تصریح کرد: عمده مواد اولیه برای تولید در شرکت لوازم خانگی پارس ورقه‌های آلومینیومی، فلزی، اسفنجی و یونولیت است که خوشبختانه در داخل تامین می‌شود.

عباسپور گفت: اکنون به طور رسمی واردات لوازم خارجی جز مواردی که تشکیلات گمرکی را رعایت نمی کنند؛ نداریم. لذا اگر مسائل مختلف در زمینه تامین مواد اولیه داخلی منعکس شود کمیسیون صنایع قطعا پیگیر خواهد شد.

وی درباره جایگاه رسانه بیان کرد: رسانه‌ها از مجموعه‌هایی هستند که همیشه در شرایط بحرانی و چالش‌ها در صحنه بوده و اثرگذاری بسیاری دارند.

نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس با اشاره به نقش رسانه‌ها در شرایط بحرانی ویروس کرونا افزود: رسانه‌ها در شرایط بحرانی و جهانی ویروس منحوس کرونا به عنوان یکی از پایه‌های اساسی، نقش اثرگذاری در حوزه بهداشت و سلامت ایفا کردند.

وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها نباشند بسیاری از مشکلاتی که اکنون با توجه به شیوع کرونا در جامعه وجود دارد حل‌شدنی نیست؛ چراکه مرتب در حال اطلاع رسانی، روشنگری و آگاه سازی مردم هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: رسانه‌ها همواره در شرایط مختلف نظیر دفاع مقدس، جریان فتنه، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و مسائل حوزه اقتصادی در صحنه بوده و حقایق را برای مردم آشکار ساختند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گفت: معمولا در هر کشوری بخواهند انقلاب یا کودتایی کنند اولین جایی را که مورد هدف قرار می‌دهند مرکز صدا و سیما آن کشور به عنوان یک رسانه است؛ همچنین در زمان اعمال تحریم‌ها، ماهواره‌های جهانی اول صدا و سیما را تحریم می‌کنند؛ این اقدامات نقش تاثیرگذار و بی‌بدیل رسانه‌ها را نشان می دهد.

عباسپور ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران در همه زمینه‌ها نظیر چالش‌ها، آسیب‌ها، خطرها و ریسک‌پذیری‌ها در خط مقدم درگیری و صحنه هستند.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس تصریح کرد: رسانه‌ها با مطرح کردن مشکلات مختلف در کشور و استان علاوه بر روشنگری، مسئولین را در جریان مشکلات قرار داده و مسائل را برای آنها آشکار می‌کنند.

وی در پایان ابراز کرد: زمانی که مشکلات و مسائل مردم رسانه‌ای شده و مردم در جریان قرار می‌گیرند، مدیران همت بیشتری خرج می‌دهند تا نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان