۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۹۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد/ بیشترین فوتی‌های تصادفات درون شهری موتورسوار بودند
کد خبر: ۳۴۴۱۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۳ ساعت: ۱۵:۵۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان:

۲۹۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد/ بیشترین فوتی‌های تصادفات درون شهری موتورسوار بودند

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه قاچاق ۲۵ درصد افزایش دستگیری داشتیم، عنوان کرد: در حوزه قاچاق کالا نیز به ارزش ۲۹۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال کشف شده و ۸۸ درصد کشف کالای قاچاق در استان افزایش داشته است.

۲۹۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد/ بیشترین فوتی‌های تصادفات درون شهری موتورسوار بودند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار حاجیان در مراسم تجلیل از خبرنگاران که امروز(پنج شنبه) در سالن شهدای فرماندهی انتظامی قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است که با تلاش و مجاهدت خود چهره خوبی را از ایران و نظام اسلامی به جهان مخابره می‌کنند و سربازان گمنام این عرصه هستند.

وی افزود: امروز عرصه جنگ نرم افزاری و رسانه‌‌ای است به طوری که ترویج فرهنگ تمدن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی موجب شد که بیداری اسلامی با قلم خبرنگاران در منطقه اتفاق افتاد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: قلم خبرنگاران امروز باعث شده که هر جا از ایران اسلامی اسم می‌آوردند، شاهدیم که حرف جدید و نویی دارد؛ همچنین اصحاب رسانه فرهنگ مقاومت و جهاد را در جهان ترویج دادند.

این مقام مسئول بیان کرد: خبرنگاران عملکرد ما را به مردم معرفی می‌کنند، لذا قلم خبرنگار احساس امنیت را در جامعه ایجاد می‌کند که با ارائه عملکرد نیروی انتظامی اتفاق می‌افتد؛ خبرنگار نقش اساسی در وحدت و غرور ملی دارد که باید با نقد عالمانه و سازنده امنیت را ارتقاء دهد‌.

حاجیان گفت: نقش خبرنگار در هنجارآفرینی بسیار تاثیرگذار است و در مقابله با ناهنجاری‌ها در کنار پلیس است و درواقع در خط مقدم جنگ نرم هستند.

وی با اشاره به آمار عملکرد چهار ماهه سال جاری ابراز کرد: سهم استان از کل تصادفات کشور ۲/۸ درصد است و ۳/۶ درصد از جاده‌های برون شهری کشور را که شامل ۶۲۲ کیلومتر آزادراه و اتوبان است به خود اختصاص داده است.

کاهش ۴۶ درصدی تصادفات

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در استان طی چهار ماهه سال جاری میزان ترددها ۱۹ و نیم درصد افزایش داشته است با وجود اینکه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت با کاهش ترددها مواجه بودیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: در مجموع ۴۶/۷۵ درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم و ۳۷/۸۴ درصد هم کاهش تصادفات فوتی‌، ۵۲/۳۶ کاهش تصادفات خسارتی بوده است به طوری که میزان متوفی ۸/۶ درصد کاهش داشت.

حاجیان با بیان اینکه تعداد مجروحیت ۱۴۸ نفر یعنی ۱۹/۸۴ درصد کاهش داشته است، گفت: ۵/۳ درصد در اعمال قانون برای سرعت غیرمجاز و ۲۳/۹ درصد در تخلفات نقص خودرو افزایش وجود داشت.

وی عنوان کرد: در حوزه پلیس راهور درون شهری نسبت به سال گذشته افزایش فوتی داشتیم که بیشتر هم موتورسوار بودند که به علت عدم حفاظت جانی اتفاق افتاده است و توقیف خودرو هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته که ۲۷ درصد در حوزه درون شهری افزایش داشتیم.

در حوزه سایبری ۱۳۶ درصد افزایش کشفیات را داشتیم

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه برخورد با موتور سواران حادثه ساز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در پلیس ۱۱۰ هم افزایش تماس‌ها را داشتیم که ۲۴۴ هزار و ۶۶۱ تماس برقرار شده و نشان‌ دهنده این است که مردم موضوعات خاص را با پلیس حل می‌کنند و مشارکت خوبی دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: انتقاد سازنده از پلیس می‌تواند نقش موثری در عملکرد ما داشته باشد و سامانه ۱۹۷ در این زمینه در اختیار مردم قرار دارد.

حاجیان با اشاره به حوزه معاونت اجتماعی عنوان کرد: بیش از هزار و ۹۶۴ پرونده به مراکز مشاوره و مددکارها ارسال شده و حدود ۸۰ درصد مصالحه شده است که بیشترین فراوانی ۴۲ درصد با محوریت مشکلات خانوادگی است و مردم می‌توانند از خدمات رایگان مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا از موضوعات مهم است، تاکید کرد: ما در فضای مجازی با دو نگاه سلبی که مبارزه با جرائم سایبری است و دیگری نگاه ایجابی که خدمات مشاوره و پیشگیری است، ورود پیدا کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که آگاهانه در فضای مجازی با افراد ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را با افراد ناشناس تبادل نکنند.

این مقام مسئول اعلام کرد: در حوزه سایبری ۱۳۶ درصد افزایش کشفیات را داشتیم که ۱۲۱ نفر هم دستگیر شدند و کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده‌اند.

افزایش ۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر

حاجیان افزود: برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه‌ای، نشر اکاذیب، هتک حرمت مردم و ترویج موضوعات فساد اخلاقی به ترتیب بیشترین آمار جرائم را در فضای مجازی به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی کشفیات و ۹ درصدی دستگیری‌ها گفت: ۱۷ باند سرقت دستگیر شدند که ۵۳ نفر بودند و ۲۵۱ مورد سرقت رخ داده بود که ارزش اموال مسروقه ۳۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه قاچاق ۲۵ درصد افزایش دستگیری داشتیم، عنوان کرد: در حوزه قاچاق کالا نیز به ارزش ۲۹۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال کشف شده و ۸۸ درصد کشف کالای قاچاق در استان افزایش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت موثر پلیس در دوران شیوع بیماری کرونا ابراز کرد: در احتکار لوازم بهداشتی هم جزو استان‌هایی بودیم که کشفیات خوبی داشتیم و بیش از ۳۴ هزار بازدید داشتیم که
۱۶۶۵ صنف متخلف را برخورد کردیم.

حاجیان با بیان اینک در حوزه مواد مخدر ۱۷ درصد دستگیری‌ها افزایش داشت، گفت: شاهد افزایش ۶۷ درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر را در استان قزوین بودیم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان