۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مسئولان روند گازرسانی به الموت و طارم را جدی بگیرند/ تلاش می‌کنیم روستای "اَندج" ثبت ملی شود
کد خبر: ۳۴۴۱۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۳ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

مسئولان روند گازرسانی به الموت و طارم را جدی بگیرند/ تلاش می‌کنیم روستای "اَندج" ثبت ملی شود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: تقاضای جدی ما از مسئولان استانی این است که با فعالیت جهادی در روند گازرسانی به روستاها تسریع ایجاد شود.

مسئولان روند گازرسانی به الموت و طارم را جدی بگیرند/ تلاش می‌کنیم روستای "اَندج" ثبت ملی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی امروز(پنج شنبه) در شورای اداری الموت غربی در رازمیان اظهار کرد: در سفر به منطقه الموت ضمن رصد مشکلات و مسائل مردم این منطقه تلاش کردیم پیگیر حل آن باشیم.

وی افزود: همچنین در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین طی ۱۲ نامه درخواست و مطالبات مردم این منطقه را در حوزه آسفالت و بهسازی مسیرهای روستایی الموت به وی اعلام و خواستار توجه ویژه در این حوزه شدم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تصویب طرح قیر رایگان، ضرورت دارد کد اعتباری برای روستاهای استان از سوی استاندار تعیین شود تا با گرفتن قیر رایگان شاهد آسفالت راه‌های روستایی باشیم.

وی بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با مدیران استانی و ملی تلاش می‌شود محرومیت در مناطق الموت و طارم سفلی حوزه انرژی در آینده نه چندان دور مرتفع شود.

محمدبیگی عنوان کرد: در حوزه گازرسانی به روستاهای الموت و طارم طی مکاتباتی که با وزیر نفت شد سرانه تخصیصی برای هر خانوار از ۱۲میلیون به ۱۸میلیون تومان افزایش پیدا کرد، لذا تقاضای جدی ما از مسئولان استانی این است که از این فرصت نهایت بهره‌برداری شود و با فعالیت جهادی در روند گازرسانی به روستاها تسریع ایجاد شود.

وی اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های بوم گردی و گردشگری در منطقه الموت با توجه به جاذبه‌های گردشگری آن بسیار ضروری است، لذا باید بستر این موضوع توسط مسئولان استان ایجاد شود.

این مقام مسئول گفت: باتوجه به وجود زیرساخت‌های گردشگری در روستای اندج و گلیم منحصر به فرد این روستا در تلاش هستیم تا گلیم این منطقه و به دنبال آن روستای اندج را ثبت ملی کنیم.

محمدبیگی تصریح کرد: بهبود زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در روستاها و مناطق محروم یک ضرورت است، در شهر رازمیان نیز باید بستر ساعت کار درمانگاه آن افزایش یافته و به صورت شبانه‌روز به ارائه خدمات در این حوزه اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت پایگاه‌های اورژانس و ارتقاء تجهیزات آمبولانسی مستقر در این مناطق می‌تواند گامی در مسیر رفع محرومیت از چهره منطقه الموت در حوزه سلامت باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان گفت: از جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای کشاورزی و صنایع تبدیلی در این منطقه به شکل ویژه باید حمایت شود تا اشتغال به ویژه برای جوانان ایجاد شود؛ همچنین ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی با ارزش افزوده بیشتر نیز می‌تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

گفتنی است؛ فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با همراهی مهندس جمالی‌پور استاندار قزوین، معاونان استاندار، سیاهکلی نماینده دیگر قزوین، مسئولان استانی و منطقه‌ای، امروز(پنج‌شنبه) جهت پیگیری و بررسی مشکلات سفری یک روزه به الموت غربی داشتند.

در ابتدای ورود با حضور در منطقه بهرام آباد پروژه آبخیزداری با حجم 3500 مترمکعب با اعتبار 16 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در این منطقه کلنگ‌زنی شد همچنین کارخانه شالیکاری شاهرود واقع در شهر رازمیان افتتاح شد.

این کارخانه با دستگاه‌های چندکاره ششمین خط تبدیل مدرن در سطح کشور است و زمینه اشتغال حدود 50 نفر را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان