۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین همه احتمالات جام حذفی؛ جام به تراکتور می‌رسد یا استقلال؟ دبل پرسپولیس یا دربی جدید؟
کد خبر: ۳۴۴۱۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۲ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

شهراولین‌ها در کمین کاپ

همه احتمالات جام حذفی؛ جام به تراکتور می‌رسد یا استقلال؟ دبل پرسپولیس یا دربی جدید؟

برگزاری جام حذفی به مرحله حساس خود رسیده است و هر چهارتیم حاضر در نیمه نهایی برای رسیدن به جام قهرمانی انگیزه های متفاوت دارند.

همه احتمالات جام حذفی؛ جام به تراکتور می‌رسد یا استقلال؟ دبل پرسپولیس یا دربی جدید؟
 

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین؛فصل 99-98 تا 5 شهریور 1399 جذاب و دیدنی خواهد بود. بعد از اتمام لیگ برتر در تاریخ 30 مرداد، تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان خود را برای بازی در نیمه‌نهایی ‌آماده خواهند کرد.

شاید به نظر برسد نفت مسجدسلیمان نسبت به سایر تیم‌ها شانس کمتری برای قهرمانی در جام حذفی دارد به خصوص اینکه باید در تبریز به مصاف تراکتور برود. با این حال جام حذفی جام شگفتی‌هاست و نمی‌توان تیم شهر اولین‌ها را هم دستکم گرفت. مطمئنا تارتار و شاگردانش برای رسیدن به قهرمانی در جام حذفی انگیزه های خاص خود را دارند. 

از سویی دیگر تراکتور در فصلی پر فراز و نشیب می‌خواهد هوادارانش را خوشحال کند و دست پر فصل را به پایان برساند آن هم فصلی که دوست نداشت به اتمام برسد! قرمزپوشان تبریزی تا رسیدن به فینال مسیر هموارتری نسبت به دو تیم پایتخت دارد.

دیگر مسابقه نیمه‌نهایی جام حذفی حتی از فینال هم جذاب‌تر و پرمخاطب‌تر خواهد بود. برخی این مسابقه را فینال اصلی جام می‌دانند و حتی ممکن است برخی معتقد باشند قهرمان جام حذفی از این بازی بیرون خواهد آمد اما فوتبال قابل پیش بینی نیست. حتی در فصول گذشته تیم‌هایی مثل خونه به خونه بابل از دسته یک هم به فینال رسیده‌اند.

البته اگر پرسپولیس بتواند قهرمان جام حذفی شود در آن صورت سرخپوشان پایتخت 2 جام دیگر هم خواهند برد و یکی جام حذفی و دیگری جام سوپرجام است. فصل گذشته بعد از اینکه استقلال در سوپرجام حاضر نشد و به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت کرد در آئین‌نامه مسابقات سازمان لیگ درج شد از این پس هر تیمی که همزمان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود به طور اتوماتیک قهرمان سوپرجام هم خواهد شد و دیگر مسابقه‌ای به این عنوان برگزار نخواهد شد. پرسپولیس با برانکو فصل گذشته به این ترتیب سه جام گرفت و اکنون هم چنین رویایی در سر دارد و اگر قهرمان جام حذفی شود دو جام دیگر به خانه می‌برد.

از سویی دیگر استقلال خود را مدعی اصلی قهرمانی جام حذفی می‌داند و بعد از شکست دادن سپاهان مجید نامجو مطلق اعلام کرد بازیکنان استقلال شایسته کسب یک جام قهرمانی هستند. اگر استقلال به قهرمانی برسد در آن صورت یک دربی جذاب دیگر در پایتخت را شاهد خواهیم بود و قبل از شروع فصل آینده مسابقه سوپرجام بین دو تیم استقلال( قهرمان حذفی) و پرسپولیس( قهرمان لیگ برتر) برگزار می‌شود.

به این ترتیب هیجان در فوتبال باشگاهی حداقل تا 5 شهریور ادامه خواهد داشت.

به دلیل فیفا دی تاریخ دقیق فینال مشخص نیست اما بعید است که فینال جام حذفی خیلی زود برگزار شود. به هر حال امیدواریم که از این هیجان مثبت در فوتبال به طور شایسته‌ای استفاده شود نه اینکه برگزاری چنین دربی‌هایی باعث بی حرمتی و توهین به حریفان و هوادارانش شود.

انتهای پیام/1404

منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان