۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین «آلبالو» بخورید تا دچار سنگ کلیه نشوید
کد خبر: ۳۴۴۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

«آلبالو» بخورید تا دچار سنگ کلیه نشوید

متخصص طب سنتی گفت: آلبالو رفع عطش کرده و گرمی معده را کم می‌کند؛ خاصیت ملینی دارد و مربای آلبالو می‌تواند عامل موثری در جلوگیری از سنگ کلیه باشد.

«آلبالو» بخورید تا دچار سنگ کلیه نشوید

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛نعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی  درباره «خواص آلبالو» اظهار داشت: آلبالو رفع عطش کرده و گرمی معده را کم می‌کند؛ همچنین صفرا را کم کرده و معده و کبد گرم  را  تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: آلبالو و گیلاس لینت بخش و خاصیت ملینی دارد. این میوه‌ها را در خارج از فصل هم می‌توانیم استفاده کنیم و از خواص درمانی آنها استفاده کرد؛ به این صورت که به شکل مربا دربیاوریم.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد:مربای آلبالو برای افرادی که سنگ کلیه دارند می‌تواند عامل موثر و کمک کننده‌ای در جلوگیری از سنگ کلیه باشد؛ همچنین بعضی افرادی که دچار جوش صورت می‌شوند و گرمی آنها زیاد است، می‌توانند در فصول دیگر نیز از آن استفاده کنند. از شربت آلبالو می‌‌‌توانیم به عنوان یک شربت مناسب در مراسم‌های مختلف استفاده کنیم.

مسعودی بیان داشت: مخصوصا در نقاطی که هوا خیلی گرم بوده یا آب مصرفی خوبی ندارند، اما مجبورر به خوردن آب زیاد هستند؛ بهتر است از شربت آلبالو استفاده کنند.

انتهای پیام/1404

منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان