۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بستری ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های قزوین/ ابتلا به کرونا در جوانان به‌شدت افزایش یافته است
کد خبر: ۳۴۴۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۲ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان اعلام کرد

بستری ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های قزوین/ ابتلا به کرونا در جوانان به‌شدت افزایش یافته است

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: قدرت سرایت ویروس کرونا بالا رفته و ابتلا در جوانان بیشتر از سایرین گزارش شده است و به دلیل نداشتن علائم، خطرناک‌تر از قبل بوده و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

بستری ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های قزوین/ ابتلا به کرونا در جوانان به‌شدت افزایش یافته است

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت کرونا در سطح استان اظهار کرد: در مجموع استان قزوین در وضعیت هشدار قرار دارد و شرایط به گونه‌ای است که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان پذیرش شدند و هم‌اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری شده ۲۸۳ بیمار است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۶۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند؛ ضمن اینکه متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۳ نفر از هموطنان ما به دلیل ابتلا به کووید۱۹ فوت کردند.

قدرت سرایت ویروس کرونا افزایش یافته است

وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که همان‌طور که کارشناسان امر تاکید دارند این ویروس جهش یافته ویژگی‌های خاصی دارد و نیاز به دقت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

این مقام مسئول بیان کرد: قدرت سرایت ویروس کرونا بالا رفته و ابتلا در جوانان بیشتر از سایرین گزارش شده است و به دلیل نداشتن علائم، خطرناک‌تر از قبل بوده و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

حبیبی در پایان گفت: ویروس کرونا به راحتی از طریق صحبت کردن، عطسه و سرفه به دیگران منتقل می‌شود؛ لذا کماکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان