۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین قلمی که هنرمندانه به نگارش درآید، کارآمدتر از سلاح جنگ خواهد بود
کد خبر: ۳۴۴۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۱ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

قلمی که هنرمندانه به نگارش درآید، کارآمدتر از سلاح جنگ خواهد بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: اگر به موضوع رسانه و قلم‌ اهمیت داده شود و مباحث مختلف با هنرمندی به نگارش درآید، این قلم‌ می‌تواند خطرناک‌تر و در عین حال زیباتر و کارآمدتر از سلاحی باشد که در میدان جنگ استفاده می‌شود.

قلمی که هنرمندانه به نگارش درآید، کارآمدتر از سلاح جنگ خواهد بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ امیر بهنام پیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین پیش از ظهر امروز از دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین دیدار و روز خبرنگار را به خبرنگاران این مجموعه تبریک گفت.

پیری در این دیدار اظهار کرد: فعالیت‌های خبرنگاران بسیار ارزشمند بوده و همانند فعالیت نیروهای مسلح در زمان جنگ است و خبرنگاران همیشه در کنار نیروهای مسلح بودند.

وی افزود: پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین از جمله رسانه‌های فعال و تأثیرگذار و به عنوان پایگاه خبری نخست در استان بوده و خبرهای تولیدی این مجموعه بسیار گسترده است؛ چراکه نیروهای فعالی در آن حضور دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: باتوجه به تعریف بیان شده برای گستردگی فعالیت خبرگزاری و رسانه‌ها با عنوان دهکدۀ جهانی، اگر در این عرصه به خوبی تلاش نشود، عقب خواهیم ماند.

وی عنوان کرد: بیش از سه هزار شبکه ماهواره‌ای اینترنتی، تلویزیونی، رادیویی برای نظام فعالیت دارد و این شرایط، فعالیت را برای خبرنگاران و مسئولان سنگین‌تر می‌کند.

"صبح قزوین" از جمله رسانه‌های فعال و تأثیرگذار است
پیری بیان کرد: هزینه‌ای که از نظر اقتصادی برای مقابله با توطئه‌های دشمن صورت می‌گیرد، بیش از هزینه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس است و اگر این هزینه‌ها را صرف نکنیم عواقب آن هزاران برابر بیشتر بود.

وی با اشاره به جایگاه رسانه و خبرنگاران در جامعه و اطلاع رسانی گفت: اصحاب رسانه در هر شرایطی از جمله شرایط موجود کرونایی توانسته‌اند اخبار را منعکس کنند؛ برای نمونه اگر در موضوع کرونا اطلاع رسانی خوبی صورت نمی‌گرفت مردم از اتفاقات روز و اهمیت رعایت نکات بهداشتی مطلع نمی‌شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه پیشینۀ خبرنگاری در ایران تقریبا سرآمد تمام کشورهای جهان است، ادامه داد: باوجودی که فرهنگ کهنی در جامعۀ ما وجود دارد اما ارتباط رسانه‌ای و خبرنگاری ایران نسبت به سایر جهان کمتر است، چراکه به موضوع رسانه اهمیت داده نشده است.

این مقام مسئول گفت: اگر به موضوع رسانه و قلم‌ها اهمیت داده شود و مباحث مختلف با هنرمندی به نگارش درآید، این قلم‌ می‌تواند خطرناک و در عین حال زیباتر و کارآمدتر از سلاحی باشد که در میدان جنگ استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: تمام مردم جامعۀ هدف اداره‌کل است و تلاش داریم ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان