۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رسانه‌ها کمبودها و نقاط ضعف را به ما منتقل کنند/ دانش‌آموزان مناطق محروم قزوین با مشکلات آموزشی مواجه‌اند
کد خبر: ۳۴۴۰۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۰ ساعت: ۱۵:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

رسانه‌ها کمبودها و نقاط ضعف را به ما منتقل کنند/ دانش‌آموزان مناطق محروم قزوین با مشکلات آموزشی مواجه‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اصحاب رسانه مسائل مختلف جامعه را به خوبی رصد کرده و کمبودها و نقاط ضعف و قوت را به اطلاع ما برسانند.هم اکنون در حوزه آموزش در فضای مجازی با مشکلاتی مواجه ایم.

رسانه‌ها کمبودها و نقاط ضعف را به ما منتقل کنند/ دانش‌آموزان مناطق محروم قزوین با مشکلات آموزشی مواجه‌اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با حضور در پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین روز خبرنگار را به خبرنگاران این مجموعه تبریک گفت.

حسنعلی اصغری در این دیدار اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند برای قدردانی از زحمات خبرنگاران و تلاشگران این عرصه است؛ زیرا فعالان حوزه رسانه نقش بی‌بدیل و بسیار اثرگذاری در جامعه دارند و ما نیز در حوزه فرهنگ واقعاً نیازمند آن هستیم تا با تعامل و همکاری رسانه، کار ماندگاری در حوزه آموزش و پرورش انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: رسانه‌ها نقش محوری دارند و باید از دو زاویه به اخبار و اطلاعاتی که بیان می‌کنند، نگاه کرد. نخست آنکه با انعکاس اخبار حوزه‌های مختلف شرایطی را فراهم می‌کنند تا دیگران بتوانند تفسیر و تحقیقی از آنچه که در سازمان می‌گذرد داشته باشند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید مباحث مختلف را صحیح و منصفانه تبیین و تحلیل کنند و به اطلاع مردم برسانند؛ چراکه این امر در قضاوت آحاد جامعه نسبت به عملکرد سازمان‌ها بسیار موثر است.

این مقام مسئول بیان کرد: در آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا اصول حکمرانی خوب را در این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی در سطح استان پیاده کنیم زیرا همه ما تربیت شده آموزش و پرورش هستیم و با همکاران خود عهد بستیم که یک سازمان یادگیرنده و یاددهنده باشیم و این مباحث را برای حفظ پویایی اصل قرار دهیم.

رسانه‌ها مباحث مختلف را صحیح و منصفانه تبیین و تحلیل کنند

وی بیان کرد: یکی از معیارهای حکمروایی خوب در سازمان، داشتن شفافیت است و این موضوع بدون نقش رسانه اصلا معنا پیدا نمی‌کند و در واقع باید کانال ارتباطی‌ وجود داشته باشد تا هرچه در این سیستم می‌گذرد به درستی در مقابل دیدگان مردم قرار دهد.

اصغری گفت: یکی از ویژگی خبرنگاران، نکته‌سنج و دقیق بودن آنها نسبت به مسائل مختلف است؛ ممکن است ما به سادگی از کنار یک اتفاق بگذاریم اما خبرنگاران موشکافانه به مباحث می‌نگرنند.

وی ادامه داد: همه کسانی که در حوزه مدیریتی هستند باید این هنر را داشته باشند که خوب ببینند و بشنوند و سپس اندیشه کنند تا چگونه این دیده‌ها و شنیده‌ها را در تصمیم‌سازی به کار گرفته تا منجر به تصمیم‌گیری عقلایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین ابراز کرد: رسانه‌ها در انعکاس رویدادهای خبری و مطالبه گری مشکلات مردم ایفای نقش می‌کنند و صبح قزوین نیز با توجه به دارا بودن نگاه ارزشی توانسته منصفانه به مسائل نگاه کند.

وی عنوان کرد: همه ما که در جامعه نقشی را ایفا می‌کنیم با هم همکار بوده و در حقیقت همه خرده سیستم‌هایی درون یک سیستم بزرگ هستیم که هدف واحدی را دنبال می‌کنیم.

با شیوع کرونا دانش‌آموزان و خانواده‌ها دچار سردرگمی شدند

اصغری تصریح کرد: از آنجا که فعالیت در عرصه خبررسانی کار فرهنگی است ما فعالان رسانه را به خود نزدیک می‌بینیم و احساس می‌کنیم که از همکاران نزدیک ما هستند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش یک مجموعه بزرگ است همچنان که فرصت‌های زیادی دارد با تهدیدهای فراوانی هم مواجه است و ما نمی‌توانیم تهدیدها را به تنهایی از خود دفع کنیم؛ مگر اینکه از ظرفیت سایر نهادها کمک بگیریم که یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند به ما کمک کند خبرنگاران و تلاشگران عرصه رسانه است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش با مسائل جدیدی مواجه شدیم و از اصحاب رسانه تقاضا داریم تا این مسائل جدید و راهکارهای اندیشیده شده و تصمیمات اتخاذ شده را به اطلاع مردم برسانند.

وی در ادامه گفت: سال‌های گذشته مدارس طبق روال عادی از اول مهرماه آغاز می‌شد، معلمان و کادر اجرایی مدرسه و دانش‌آموزان به خوبی به نقش خود واقف بودند چون از قبل تعریف شده بود؛ اما امروز با توجه به شیوع کرونا با شرایطی مواجه شدیم که بعضا حتی عوامل اجرایی هم نمی‌دانند که چه نقشی برعهده‌ دارند و دانش‌آموزان نمی‌دانند چه باید بکنند و خانواده‌ها نیز دچار سردرگمی شدند.

اصغری تصریح کرد: بسیاری از مردم اخبار را از طریق رسانه دریافت می‌کنند و رسانه مرجع انتقال اطلاعات و ملاک و معیار تصمیمات آنهاست.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید مسائل مختلف جامعه را به خوبی رصد کرده و کمبودها و نقاط ضعف و قوت را به اطلاع ما برسانند؛ زیرا ممکن است ما در درون سیستم به برخی اقدامات ارزشمند انجام شده غره شویم و تصور کنیم که همه مسائل به خوبی در حال انجام است.

"صبح قزوین" منصفانه به مسائل نگاه می‌کند

اصغری ادامه داد: رسانه می‌تواند انعکاس دهنده مشکلات مردم در حوزه آموزش و پرورش باشد تا با همت همکاران به دنبال راهکار جهت رفع آنها باشیم. خبرنگاران مسائل را رصد کرده و به گوش ما برسانند زیرا ما نیازمند اخبار و اطلاعات رسانه هستیم.

وی اضافه کرد: اکنون در مقوله آموزش در فضای مجازی در بخش‌هایی از استان با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم، در حاشیه شهرها با توجه به فقر اقتصادی و نبود گوشی هوشمند و تبلت مناسب، برخی دانش‌آموزان نمی‌توانند آموزش‌ها را دریافت کنند؛ بنابراین کمی از عدالت آموزشی ناخودآگاه فاصله می‌گیریم.

این مقام مسئول در پایان گفت: همه ما در نظام جمهوری اسلامی هدف واحدی را دنبال می‌کنیم؛ لذا امیدواریم با اتحاد و انسجام کارهای اثربخشی را در راستای اهداف نظام و انقلاب انجام دهیم.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان