۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین هزینه‌های شهری می‌دهیم اما خدمات روستایی دریافت می‌کنیم/ مزارع و باغات ما با فاضلاب آبیاری می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۰۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۰ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

شورایار ناحیه منفصل شهری چوبیندر قزوین:

هزینه‌های شهری می‌دهیم اما خدمات روستایی دریافت می‌کنیم/ مزارع و باغات ما با فاضلاب آبیاری می‌شود

شورایار ناحیه منفصل شهری چوبیندر قزوین گفت: فاضلاب این منطقه به سمت کانال آب کشاورزی چوبیندر هدایت شده که پس از سرازیر شدن با این آب مخلوط می‌شود و مورد استفاده برای آبیاری باغ‌ها قرار می‌گیرد که تهدید بزرگی برای مصرف‌کنندگان محصولات باغی است.

هزینه‌های شهری می‌دهیم اما خدمات روستایی دریافت می‌کنیم/ مزارع و باغات ما با فاضلاب آبیاری می‌شود
جواد زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره مشکلات ناحیه منفصل شهری چوبیندر اظهار کرد: مهمترین مشکل این ناحیه که تبدیل به معضل بزرگی شده است مربوط به آب و فاضلاب شهری چوبیندر می‌شود.

وی افزود: فاضلاب این منطقه به سمت کانال آب کشاورزی چوبیندر هدایت شده که پس از سرازیر شدن با این آب مخلوط می‌شود و مورد استفاده برای آبیاری باغ‌ها قرار می‌گیرد که تهدید بزرگی برای مصرف‌کنندگان محصولات باغی است.

شورایار چوبیندر در ادامه ابراز کرد: فاضلاب اقبالیه هم وارد همین مزارع کشاورزی شده و باعث آلودگی باغات و مزارع چوبیندر می‌شود.

زینلی تصریح کرد: باید گفت که مشکلات این ناحیه از زمانی شروع شد که چوبیندر را ناحیه منفصل شهری اعلام کردند؛ در حالی که خدمات رسانی به این منطقه به صورت روستایی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: این در صورتی است که جهت برخورداری از خدمات زیرساختی از قبیل کنتور آب، گاز یا برق از اهالی این ناحیه منفصل شهری مبلغ شهری را دریافت می‌کنند.

نبود روشنایی مناسب باعث سرقت‌های پی در پی شده است

شورایار چوبیندر بیان کرد: پیگیری و حل مشکلات عمدتا در اختیار شورای شهر قزوین است و شورایار نمی‌تواند تصمیمی گرفته یا به تنهایی پاسخگوی معضلات و مشکلات مردم باشد و به معنایی شورایار اصلا اختیاراتی ندارد.

زینلی درادامه گفت: در اکثر اوقات از مُهر شورای کشاورزی جهت انجام کارها و خدمات استفاده می‌کنیم؛ متاسفانه حتی مسئولین ناحیه در چوبیندر به ارائه خدمات نمی‌پردازند و در خیرآباد حضور دارند و این در صورتی است که مسئولین باید در داخل ناحیه خدمت رسانی کنند.

وی تاکید کرد: مشکل دیگر ما عدم وجود روشنایی مناسب است که خود باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده که سرقت‌های پی‌درپی یکی از این مشکلات است.

شورایار چوبیندر ادامه داد: کمبود روشنایی باعث شده که محوطه پشت راه آهن محل تجمع معتادان شود و اهالی را دچار مشکل کند که حتی به علت استعمال سیگار و استفاده از کبریت گاهی هم منجر به آتش سوزی مزارع شده است.

زینلی عنوان کرد: اهالی چوبیندر با اهدای زمین به پاسگاه جهت انجام امور امنیتی خواستند تا کمکی به ایجاد امنیت در این ناحیه کرده باشند که تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

درمانگاه چوبیندر پاسخگوی نیازهای ساکنین نیست

وی بیان کرد: چوبیندر دارای یک درمانگاه است که خدمات آن فقط تا ساعت چهار بعد از ظهر انجام می‌شود و اگر اهالی بعد از این ساعت دچار مشکل شوند یا باید به اقبالیه یا قزوین مراجعه نمایند که زمان و مسافت طولانی را می‌طلبد.

شواریار چوبیندر یادآور شد: مشکل دیگر چوبیندر وجود زندان است که بزرگترین ضربه را به این ناحیه وارد کرده و اهالی این منطقه از بوی نامطبوع فاضلاب زندان به ستوه آمده‌اند و این فاضلاب باعث بروز بیماری‌های عدیده‌ای شده است.

زینلی در پایان تصریح کرد: پارک موجود در چوبیندر با امکانات کم و محدود پاسخگوی نیاز مردم این منطقه نیست و ما از مسئولین شهری تقاضای رسیدگی داریم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان