۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حفظ حرمت عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی/ از اسفندماه ۶۷۷ قزوینی به علت کرونا بستری شدند
کد خبر: ۳۴۴۰۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۰ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد

حفظ حرمت عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی/ از اسفندماه ۶۷۷ قزوینی به علت کرونا بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: حفظ حرمت ایام عزاداری محرم و صفر بسیار اهمیت دارد، اما باید این موضوع را درنظر گرفت که در صورت عدم رعایت با افزلیش بیماری روبرو می‌شویم؛ از این رو باید فعالیت‌ها دقیق‌تر بوده و به گونه‌ای عمل کرد که دشمنان از ما نامید شوند.

حفظ حرمت عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی/ از اسفندماه ۶۷۷ قزوینی به علت کرونا بستری شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه تصمیم گیری برگزاری مراسمات ایام محرم و صفر که امروز(دوشنبه) در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، درباره آخرین وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به محدودیت‌های اعمال شده در استان طی هفته‌های گذشته شاهد روند نزولی بستری‌ها هستیم.

وی ادامه داد: یک هفته پس از اعمال محدودیت‌ها تعداد بیماران سرپایی، دو هفته پس از آن میزان بیماران بستری و حدود یک ماه بعد نیز تعداد فوتی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: زمانی که اجتماعات کاهش یافته و فضاهای بسته جهت برگزاری مراسمات محدود شود؛ همچنین با استفاده از ماسک شاهد نتایج مثبت کاهش کرونا در استان خواهیم بود.

وی افزود: موج دوم کرونا که درحال فروکش کردن است از موج اول به شدت بالاتر بود، در ایام پیک اول ۳۵۷ بیمار بستری داشتیم و در موج دوم تا ۳۲۰ تن رسید و میزان فوتی‌ها نیز از موج اول کمتر نبود.

قزوین و البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند
این مقام مسئول عنوان کرد: اکنون دو شهرستان قزوین و البرز در وضعیت قرمز قرار داشته و میزان بستری‌ها بالاتر از ۳/۵ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است، آوج در وضعیت زرد و تاکستان، آبیک و بوئین زهرا در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تاثیر اعمال محدودیت‌ها محسوس بود و طی شش روز گذشته مراجعین از ۶۵ تا ۷۰ نفر به ۳۰ نفر و فوتی‌ها از ۹ نفر به یک تا دو نفر رسیده است، امیدواریم محدودیت‌های اجتماعی و مشاغل تا رسیدن به وضعیت زرد ادامه یابد و پس از آن تصمیم‌گیری مجدد صورت گیرد. 

نامدار گفت: در ایام محرم و صفر نیز تاکید شده فعالیت‌هایی که در گذشته بوده تغییر یابد و لازم است با حفظ حرمت ایام محرم و صفر شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که تا حداکثر ممکن در فضا‌های بسته، مراسم برگزار نشده و ساعات برگزار مراسم نیز کاهش یابد.

وی افزود: حفظ حرمت ایام عزاداری محرم و صفر بسیار اهمیت دارد، اما باید این موضوع را درنظر گرفت که درصورت بروز موج بعدی همه چیز به پای مذهب نوشته می‌شود؛ از این رو باید فعالیت‌ها دقیق‌تر بوده و به گونه‌ای عمل کرد که دشمنان از ما نامید شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: اکنون روند بیماران بستری در سطح استان همچنان باقی است و بیمارستان‌های تامین اجتماعی و خصوصی پذیرش بیمار دارند؛ اما در بیماران سرپایی و ورودی شاهد کاهش مختصر بودیم که امیدوارم ادامه یابد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان