۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دستور رهبری درباره کرونا حجت را برما تمام کرد/ برای حفظ سلامت مهمانان از آرزوی خود دست کشیدیم
کد خبر: ۳۴۴۰۵۰ نویسنده: عباس زارعی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۰ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

داماد قزوینی:

دستور رهبری درباره کرونا حجت را برما تمام کرد/ برای حفظ سلامت مهمانان از آرزوی خود دست کشیدیم

داماد جوان قزوینی گفت: با توجه به عدم برگزاری مراسم عروسی برای معذرت خواهی از مهمانان تصمیم گرفتیم بسته‌ای از میوه و شیرینی به همراه کارت عروسی که در آن دلیل عدم برگزاری مراسم و حفظ سلامت مهمان قید شده بود بین مهمانان توزیع کنیم.

دستور رهبری درباره کرونا حجت را برما تمام کرد/ برای حفظ سلامت مهمانان از آرزوی خود دست کشیدیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح‌ قزوین؛ زمانی که شیوع ویروس کرونا این مهمان کوچک ناخوانده در کشور شدت گرفت و بسیاری نعمات از زندگی روزمره‌مان رخت بربست، تازه متوجه شدیم که چقدر می‌توانستیم از حضور عزیزانمان در کنار خود لذت ببریم.

کووید۱۹ این ویروس منحوس همچنین بسیاری از زوج‌های جوان را از برگزاری مراسم شادی و پوشیدن لباس عروس و دامادی برحذر داشت؛ اما در میان بودند افرادی که برای اجرای تصمیمات خود با برگزاری مراسمات متعدد عروسی، جان عزیزان خود را به خطر انداخته و بدون درنظر گرفتن سلامت دیگران فقط حرف خود را به کرسی نشاندند.

در میان هیاهوی ناشی از شیوع کرونایی، خبری توجه ما را به خود جلب کرد. خبر از ماجرای عروس و داماد جوانی حکایت داشت که از مهمانان خود دورادور پذیرایی کرده بودند.

آنچه به گوشمان رسید داستان عروس پرستار و داماد جوانی بود که برای حفظ سلامت عزیزان خود با تهیه‌ی و توزیع میوه و شیرینی همراه با کارت عروسی برای مهمانان خود آغاز زندگی خود را اعلام کرده بودند.

عباس زارعی در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح ‌قزوین؛ درباره برگزاری مراسم ازدواج خود اظهار کرد: ما به عنوان بچه‌های انقلابی، خط تفکر و عمل ما نشات گرفته از سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

برای حفظ سلامت اطرافیان اجازه‌ی برگزاری مراسم خانوادگی و کوچک را هم ندادیم

وی افزود: رهبر انقلاب زمانی که در ایام کرونا حرف وزارت بهداشت را برمردم حجت دانستند، پس ما هم باید سخنان رهبر در خصوص وزارت بهداشت را حجت خود بدانیم و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم‌.

این داماد جوان اذعان کرد: زمانی که وزارت بهداشت تجمع مردم در مراسمات مختلف را منع کرد، ما هم وظیفه‌ی خود دانستیم که از برگزاری مراسم عروسی که نوعی تجمع محسوب می‌شود، خودداری کنیم‌.

وی گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت اقوام، دوستان و آشنایان، حتی اجازه‌ی برگزاری مراسم خانوادگی و کوچک را هم ندادیم؛ چراکه تجمع به هر تعداد و میزانی می‌توانست جان یکی از عزیزانمان را به خطر بیاندازد.

این داماد جوان ابراز کرد: خدا را شاکریم که من و همسرم هر دو به اهمیت مسئله‌ی عدم برگزاری مراسم و تبعیت از امر ولی واقف بودیم و در این زمینه به مشکلی برنخوردیم و هردو طرف با رضایت کامل شرایط فعلی را پذیرفتیم.

وی ادامه داد: خانواده‌ها به دلیل طرز تفکر سنتی در ابتدا با نظرات ما مخالفت کردند؛ اما زمانی که از دلایل منطقی ما در خصوص حفظ سلامت مهمانان مطلع شدند موافقت کرده و برگزاری مراسم ازدواج را به بعد از اتمام کرونا موکول کردند.

ارسال بسته‌ میوه و شیرینی همراه با کارت عروسی به جای برگزاری مراسم ازدواج

زارعی تصریح کرد: اگرچه خانواده و سایر اقوام را با صحبت‌های خود قانع کردیم اما هدف اصلی من و همسرم تبعیت از حرف رهبری بود و با وجود اینکه دلایل مطرح شده مسئله‌ی عدم برگزاری مراسم را تصدیق می‌کنند، اما در نهایت این صحبت رهبر انقلاب بود که حجت را برای ما تمام کرد.

وی با اشاره به شغل همسر خود عنوان کرد: همسر من به عنوان پرستار در بیمارستان بوعلی استان مشغول فعالیت است و روزانه با تعداد بسیاری از بیماران کرونایی در ارتباط است و از وضعیت موجود در جامعه به خوبی اطلاع داشته و می‌توان به صراحت گفت که به نوعی در میدان جنگ قرار دارد.

این شهروند قزوینی گفت: مسئله‌ی کرونا تفاوت زیادی با میدان جنگ ندارد و ما می‌بینیم کادر درمان امروز همانند رزمندگان دیروز در حال مقاومت هستند و چه بسا بسیاری از این مجاهدان فی‌سبیل الله در این راه شهید هم شده‌اند.

وی ادامه داد: قطعا برگزاری مراسم عروسی برای هر دختری بااهمیت است؛ اما همسر من با توجه به این مسئله و مشاهده‌ی شرایط موجود، سلامت مردم و مهمانان را به آرزوی خود ترجیح داد و کاملا مصمم پای تصمیم خود در راستای عدم برگزاری مراسم ایستاد.

این داماد جوان بیان کرد: از نظر من ما در تمامی دوران زندگی درحال سپری کردن آزمون‌های الهی هستیم و با توجه به این مسئله، افرادی که آرزو دارند که ای کاش در زمان واقعه‌ی عاشورا حضور داشتند تا کاری انجام می‌دادند، باید بدانند امروز نیز مانند آن زمان در مسیر آزمایش الهی قرار گرفته‌ و لازم است به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: سخن ولی امروز برای ما حکم نائب امام و حجت را دارد پس لازم است تمام افرادی که خود را انقلابی و مذهبی می‌دانند در اجرای امر ولی و رهبر خود پیشگام باشند و با این کار بتوانند خود را برای حضور امام معصوم آماده کنند.

کادر درمان امروز همانند رزمندگان دیروز در حال مقاومت هستند

زارعی با اشاره به شرایط فعلی جامعه عنوان کرد: شرایط کنونی ما طالب اعلام آمادگی نیروهای مذهبی و انقلابی در زمانی است که ولی جامعه به صراحت راهبرد صحیح برای حفظ جان مردم را به جامعه ابلاغ می‌کند پس با این کار وظیفه‌ی مردم مشخص می‌شود و به طبع افرادی که در این مسیر حرکت نمی‌کنند نمی‌توانند ادعای انقلابی و مذهبی بودن داشته باشند.

وی افزود: افراد در مواجه با کرونا به دو دسته تقسیم می‌شوند، افرادی که این ویروس را جدی می‌گیرند و افرادی که نسبت به این ویروس بی‌توجه و بی‌تفاوت هستند که این بی‌تفاوت بودن گاهی سلامت یک اجتماع را مورد تهدید قرار می‌دهد.

این داماد جوان ابراز کرد: با توجه به عدم برگزاری مراسم عروسی برای معذرت خواهی از مهمانان تصمیم گرفتیم بسته‌ای از میوه و شیرینی به همراه کارت عروسی که در آن دلیل عدم برگزاری مراسم و حفظ سلامت مهمان قید شده بود بین مهمانان توزیع کنیم.

وی در پایان گفت: توزیع و اهدای این هدایا به مهمانان در راستای حفظ احترام به عزیزانی بود که ما برای حفظ جان آنها تلاش کردیم تا به شیوع ویروس کرونا دامن نزنیم و با این کار بتوانیم آنها را در کمال احترام از آغاز زندگی خود آگاه کنیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان