۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وضعیت شهرستان‌های قزوین و البرز قرمز است/ بستری ۲۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها
کد خبر: ۳۴۴۰۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۰ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان:

وضعیت شهرستان‌های قزوین و البرز قرمز است/ بستری ۲۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: همچنان وضعیت شهرستان البرز و قزوین قرمز است و تنها شهرستان زرد در استان، آوج بوده و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت شهرستان‌های قزوین و البرز قرمز است/ بستری ۲۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به کاهش روند آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: ابتلا به کرونا در استان کاهشی شده است اما با کوچکترین غفلت نتایج دوباره صعودی می‌شود.

وی استفاده از ماسک را مهمترین عامل در کاهشی شدن روند ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: البته کاهش آمار مبتلایان به کرونا نباید ما را فریب ندهد؛ چرا که تا پایان راه کرونا زمان زیادی باقی مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از تمدید محدودیتهای کرونا در استان خبر داد و گفت: محدودیتهای کرونا از دو هفته قبل برای جلوگیری از روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان اعمال شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز به ستاد استانی کرونا پیشنهاد شد باتوجه به کاهش روند بستری‌های جدید که ماحصل اعمال دو هفته محدودیت‌ها در استان بوده، کلیه محدودیت‌هایی که در مورد مشاغل و فعالیت‌های گذشته بود برای یک هفته دیگر ادامه پیدا کند.

آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان کاهش یافت

این مقام مسئول بیان کرد: همچنان وضعیت شهرستان البرز و قزوین قرمز است و تنها شهرستان زرد در استان، آوج بوده و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: کاهش آمار بستری‌ها در پنج روز گذشته از ۶۴ بیمار به ۳۰ نفر نشانه خوبی است و هم‌اکنون کلیه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی استان پذیرش بیماران حاد تنفسی را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هم‌اکنون ۲۹۷ بیمار در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳ بیمار به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه آمار فوتی‌ها کاهش یافته و به یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است؛ هرچند فوت یک بیمار هم برای ما ناراحت کننده است.

نامدار عنوان کرد: تقاضای ما از مردم ادامه تلاش برای حفظ محدودیت‌های اعمال شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ زیرا در شرایط کنونی برگزاری کلیه مراسم عروسی و عزا می‌تواند برای استان خطرناک باشد.

وی در پایان گفت: دستورالعمل‌های ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم و صفر نهایی شده و جلسات تصمیم‌گیری آن در حال نهایی شدن و پیگیری در استان است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان