۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اتمام فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین تا پایان سال‌جاری
کد خبر: ۳۴۴۰۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۹ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین خبرداد

اتمام فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین تا پایان سال‌جاری

استاندار قزوین گفت: امیدواریم با همتی که از سوی سپاه و سردار عراقی وجود دارد بتوانیم فاز اول را قبل از سال ۱۴۰۰ و فاز دوم را مرحله به مرحله پیش ببریم و این مجموعه را در اختیار مردم قرار دهیم.

اتمام فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین تا پایان سال‌جاری

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز(یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین مجاهدی بود که در طول دوران انقلاب، زحمات بسیاری کشید و در مدت حیاتش، توانست در انسجام بخشی رزمندگان در جبهه و اعتماد بخشی به آنها و همچنین به عنوان نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعه در قزوین بسیار تلاش کند؛ به گونه‌ای که تقریبا در تمام صحنه‌ها برای انقلاب اجتماع سازی کرد و این وحدت، وحدت انقلاب را به همراه داشت.

استاندار قزوین با اشاره به ارزش و اهمیت دوران دفاع مقدس بیان کرد: این دوران ارزشمند بوده و باید با الگوسازی و شناسایی سرمایه‌های دوران دفاع مقدس که نقش وحدت بخشی داشتند، نسل جوان امروز را با خدمات و اثرگذاری ایثارگران دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

جمالی‌پور در ادامه به ساخت باغ موزۀ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فاز اول پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان انجام و فاز میدانی آن هم انتخاب شود؛ پیمانکار این پروژه باید توسط شهرداری صورت بگیرد؛ چراکه وظیفه شهرداری، در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: باید یک بازبینی در طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس صورت بگیرد و براساس ظرفیت‌ها رقم بخورد و با افزایش مسافت طرح نیز موافقم.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: امیدواریم با همتی که از سوی سپاه و سردار عراقی وجود دارد بتوانیم فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین را قبل از سال ۱۴۰۰ و پیش از سال آینده به سرانجام برسانیم و فاز دوم را مرحله به مرحله پیش ببریم و این مجموعه را در اختیار و مورد بازدید مردم قرار دهیم.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند برای قزوین ماندگار باشد

در ادامه سردار عبدالله عراقی با اشاره به جایگاه شخصیت آیت‌الله مرحوم باریک‌بین اظهار کرد: مرحوم آیت‌اله باریک بین سرپناهی برای همه ما بود و با ایجاد ستاد پشتیبانی، در اسرع وقت امکانات را برای نیروها فراهم می‌کرد و همواره پای کار بود.

رئیس ادارۀ امنیت ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: باتوجه به راه‌اندازی تیپ صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در سال ۶۵، مرحوم آیت‌الله باریک بین بسیار تأثیرگذار بود و زحمت بسیاری را برای ایجاد این تیپ انجام داد؛ وی به اندازه‌ای تأثیرگذار بود که فقدان این شخصیت عالیقدر برای ما سخت بود.

این مقام مسئول بیان کرد: فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس استان قزوین انجام شده است؛ این در حالی است که در گذشته برای اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان، نگرانی وجود داشت.

وی افزود: کار مطالعاتی، استحکام سازی‌ها و مطالعات مربوط به فضای سبز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین انجام شده و این فضا می‌تواند برای استان ماندگار باشد و مهم‌ترین اولویت استان در موضوع توسعه است.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باغ موزه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین نیز طراحی شده و اتحاد و انگیزه مناسبی در این بین صورت گرفته است.

عراقی بیان کرد: پیشنهاد دادیم تا کمیته نظامی تشکیل شود و ادوات و چیدمان‌های لازم در آن تهیه شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان