۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بسته‌های فرهنگی غدیر به مردم و کادر درمان قزوین اهدا شد+تصاویر
کد خبر: ۳۴۴۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۹ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

به همت واحد خواهران هیئت حسین جان؛

بسته‌های فرهنگی غدیر به مردم و کادر درمان قزوین اهدا شد+تصاویر

واحد خواهران هیئت حسین جان قزوین با توزیع بسته‌های فرهنگی در بین مردم و کادر درمان، عید غدیر خم را گرامی داشتند.

بسته‌های فرهنگی غدیر به مردم و کادر درمان قزوین اهدا شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ عید غدیر خم از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است که در این روز پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد.

هر ساله شیعیان در سراسر جهان این عید که آن را بزرگ‌ترین عید مسلمانان می‌دانند در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی جشن می‌گیرند، در راستای بزرگداشت این عید بزرگ بانوان واحد خواهران هیئت حسین جان قزوین با توجه به ویروس کرونا و محدودیت برگزاری مراسمات، اقدام به اجرای کار فرهنگی در میان مردم و کادر درمان کردند.

زهرا ناصری از خادمین واحد خواهران هیئت حسین جان در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ در این باره اظهار کرد: در این روز زیبا ما برای تبلیغ غدیر و اینکه یک عیدی به مردم عزیزمان داده باشیم، در جاده سلامت باراجین بسته‌های فرهنگی شامل گل که نماد سلامت است و کتاب “پدر” را به مردم هدیه دادیم، به کودکان هم متناسب با سنشان برای اینکه این روز بزرگ در خاطرشان ماندگار شود بادکنک و آبنبات هدیه کردیم.

این خادم هیئت حسین جان قزوین ادامه داد: به طور کلی تعداد بسته‌های فرهنگی شامل 500 عدد گل، 500 جلد کتاب “پدر” و 350 صحیفه سجادیه و 500 بادکنک و آبنبات بود که به همت اعضای واحد خواهران هیئت حسین جان در شب و روز عید غدیر در سطح شهر قزوین توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان را هم فراموش نکردیم، بیان کرد: برای اینکه از کادر درمان که این روزها بسیار زحمت می‌کشند تقدیری کرده باشیم و لبخندی هر چند کوتاه بر لب‌هایشان بنشانیم، یک بسته هدیه برای آن‌ها فراهم کردیم که شامل کتاب زیبای صحیفه سجادیه، کتاب “پدر” و یک شاخه گل بود که به لطف خدا در شب عید غدیر در بیماستان قدس و بسیاری از درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها توزیع و 110 عدد کتاب صحیفه سجادیه هم در روز عید غدیر به کادر درمان بیمارستان ولایت اهدا شد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه همه کارها زیر نظر واحد خواهران هیئت حسین جان صورت گرفت، افزود: یکی از اهداف ما این بود که تعداد زیادی از افراد را در این کار سهیم کنیم برای مثال از خواهران هیئت حضرت امیرمومنان(ع) قزوین برای آماده‌سازی صحیفه‌ها کمک گرفتیم و از مردم هم نذورات فرهنگی‌شان را جمع‌آوری کردیم که در این میان یک خانواده به تنهایی هزینه‌ تهیه‌ 110 کتاب صحیفه سجادیه بیمارستان ولایت را بر عهده گرفتند، از طرفی هم طرح بانی پروری را به جریان انداختیم.

ناصری در توضیح طرح بانی‌پروری گفت: ما برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی هدفمان بر این بوده که بانی‌پروری داشته باشیم به این صورت که هر کدام از خادم‌ها دنبال بانی باشند و به هر بانی که جذب کردند، بسپارند که آن‌ها هم در پی پیدا کردن بانی باشند که زنجیره‌وار هرکس بتواند حتی با مبلغ اندک بانی این امر خیر باشد و برای خود باقیات صالحات بر جای بگذارد.

این خادم هیئت درباره‌ هدف انتخاب کتاب صحیفه سجادیه به عنوان هدیه گفت: این روز‌ها که کل جهان درگیر ویروس کرونا است، همه به یک موضوع واحد برای رفع این بلا رسیده‌اند که آن هم دعا است، ما به این فکر کردیم که چه دعایی بالاتر از کتاب صحیفه سجادیه که قرآن ثانی است و حتی در میان شیعیان مهجور مانده که با توزیع آن هم هدیه ارزنده‌ای به افراد داده‌ایم و هم قدمی برای شناساندن این کتاب برداشته‌ایم.

وی همچنین درباره‌ دلیل انتخاب کتاب “پدر” ادامه داد: در رابطه با کتاب “پدر” هم به دلیل نگارش متفاوت آن و ارتباطی که مخاطب می‌تواند با جلد این کتاب برقرار کند، تصمیم گرفتیم این کتاب را هم به عنوان هدیه تهیه کنیم.

ناصری در پایان در رابطه با تاثیر اهدای این هدایا در این روز زیبا گفت: معتقدم این کار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد؛ حتی اگر کتاب‌ها را نخوانند و فقط در کتابخانه‌هایشان قرار دهند چراکه هر بار دیدن این کتاب‌ها نیز آن‌ها را یاد عید غدیر و هدیه‌ای که دریافت کرده‌اند، می‌اندازد و اگر هم کتاب را مطالعه کنند و یک خط از آن کتاب روی آن‌ها تاثیرگذار باشد برای ما بسیار دلنشین است لذا در هر صورت این کار بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان