۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تعیین تکلیف بیش از ۱۲ هزار پرونده معوق طی ۸ ماه در قزوین
کد خبر: ۳۴۴۰۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۹ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان خبرداد

تعیین تکلیف بیش از ۱۲ هزار پرونده معوق طی ۸ ماه در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از دی ماه سال گذشته با توجه به وضعیت و تاخیر ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا  تاکنون از ۱۲هزار و ۹۱۰ پرونده به ۸هزار و ۸۹۲ فقره پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

تعیین تکلیف بیش از ۱۲ هزار پرونده معوق طی ۸ ماه در قزوین
حجت الاسلام نورالله قدرتی  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره عملکرد دادگستری قزوین اظهار کرد: با توجه به صدور دستورالعمل ریاست معظم قوه‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفت و از دی ماه سال گذشته تاکنون 69 درصد پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شد.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته با توجه به وضعیت و تاخیر ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا  تاکنون از 12هزار و 910 پرونده به 8هزار و 892 فقره پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات اذعان کرد: یکی از اقداماتی که در کاهش و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق یاریگر دادگستری استان بود، بهره مندی از بسته دادرسی الکترونیک به صورت استفاده از پیام رسان‌های داخلی جهت رسیدگی قضائی به پرونده‌ها، تشکیل جلسات از طریق ارتباط تلفنی و برگزاری دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان است.

مقام ارشد قضائی استان همچنین درباره سایر اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی قضائی عنوان کرد: بازرسی‌های مستمر تخصصی و حضور کارمندان قضایی و اداری شعبه‌های خارج از ساعت اداری از دیگر اقداماتی است که سبب کاهش آمار پرونده های مسن و معوق در دادگستری استان شده است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان