۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تکمیل پروژه کتاب زبان "اِیت" تا سال آینده/ ساخت مجتمع تحقیقاتی در قزوین نیازمند ۵۰میلیارد اعتبار است
کد خبر: ۳۴۴۰۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۶ ساعت: ۱۵:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین:

تکمیل پروژه کتاب زبان "اِیت" تا سال آینده/ ساخت مجتمع تحقیقاتی در قزوین نیازمند ۵۰میلیارد اعتبار است

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: اکنون دو پروژه در دست داریم که یکی مربوط به کتاب زبان eight است که ۵۰ درصد از پروژه به اتمام رسیده که امیدواریم در سال آینده تکمیل شود.

تکمیل پروژه کتاب زبان "اِیت" تا سال آینده/ ساخت مجتمع تحقیقاتی در قزوین نیازمند ۵۰میلیارد اعتبار است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فرشاد پیله‌چی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی قزوین برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تاسیس این نهاد اظهار کرد: خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی‌ها توانستیم گام‌های خوبی را با توجه به سند چشم انداز توسعه‌، بیانات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب برداریم و بازنگری‌هایی را در جهاد دانشگاهی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد داریم، افزود: سعی کردیم که برنامه‌های ما مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان حرکت کند که این شرایط در سال‌های آتی با تمرکز بیشتری اجرا خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین اذعان کرد: در حوزه فرهنگی تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد کتاب توسط جهاددانشگاهی چاپ شده است و در حوزه خبرگزاری‌ها بحث تخصص‌گرایی را جدی گرفتیم چراکه باید توجه ویژه‌ای به رسانه شود‌.

این مقام مسئول ابراز کرد: نباید نگاه ابزاری به رسانه وجود داشته باشد و با نقد منصفانه‌ای‌ که داریم باید با ارائه راهکار برای رفع مشکلات و کمک به دستگاه‌ها تلاش کنیم.

پیله‌چی ابراز کرد: با رصدی که انجام دادیم شاهد بودیم که تمام افرادی که در کشور ایجاد ثروت و بهره‌وری کرده‌اند، بیشتر از دل دانشگاه‌ها بیرون آمده‌اند؛ لذا برنامه ریزی کردیم تا نخبه پروری را در دستور کار قرار دهیم و جذب نیرو را از خروجی دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حوزه معاونت پژوهشی نیز بخش‌هایی را در سال گذشته اضافه کردیم که شامل معاونت درمان، هنر و معماری، مرکز تجاری سازی فناوری است.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: در بخش درمانی توانستیم خدمات شایانی را ارائه دهیم که تعرفه پایین‌تری نسبت به بخش دولتی دارد.

ارائه خدمات در مرکز شیمی درمانی جهاد

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه در ذخیره سازی بانک خون هم نگرش مردم تغییر کرده و استقبال خوبی دارند، چراکه دیگر یک کار لوکس نیست بلکه بیمه‌ای است که آینده خود و عزیزانشان را پشتیبانی می‌کند.

پیله‌چی بیان کرد: حوزه شیمی درمانی جهاد دانشگاهی هم فعال است و خدمات رسانی می‌کند که آمادگی افزایش ظرفیت را دارد؛ اکنون متخصص طب فیزیک، جراح مغز و اعصاب، فوق تخصص جراح قفسه سینه و تغذیه را در مرکز داریم.

‌وی افزود: مراکز جامع توان‌بخشی، توسعه خدمات درمانی، حوزه هنر و درمان ما فعال شده و اکنون در حوزه معماری با بیش از هشت استان قرارداد داریم و آمادگی داریم که با ارگان‌های درون استانی همکاری کنیم که اخیرا برای استحکام بخشی به گنبد مسجد جامع عتیق قزوین با میراث فرهنگی قرارداد بستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین اضافه کرد: با استان‌های همدان، مازندران، اردبیل، سمنان، کردستان و چهارمحال و بختیاری قرارداد داریم؛ در حوزه تجاری سازی به صورت جدی فعالیت می‌کنیم و باید به توان داخلی باور داشته باشیم و با توجه به شرایط کشور در بیشتر حوزه‌ها خودکفا شویم.

این مقام مسئول تصریح کرد: مرکز تجاری سازی، درگاهی است که افرادی که صاحب فناوری هستند را بتوانیم به بازار برسانیم که بسیار اهمیت دارد، چراکه باید درون گرا و برون‌زا باشیم و در حوزه آموزش هم تمام سعی ما این است که مهارت افزا و اشتغال زا باشیم.

پیله چی ابراز کرد: بیش از ۲۰هزار فراگیر از مراکز آموزشی ما استفاده کردند که سعی کردیم تا خدمات خوبی را ارئه دهیم و حدود ۱۰ مرکز کاربردی علمی داریم و معین مرکز علمی ارشاد هستیم.

وی عنوان کرد: اکنون دو پروژه در دست داریم که یکی مربوط به کتاب زبان eight است که ۵۰ درصد از پروژه به اتمام رسیده که امیدواریم در سال آینده تکمیل شود که موضوع را دنبال می‌کنیم و به صورت پایلوت آموزش داده می‌شود و هدف هم رهایی از کتب به سبک غربی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین اضافه کرد: تالیف این کتاب در استان قزوین انجام شده که از سال 92 کلید خورد، اما مالکیت معنوی آن برای مرکز جهاد دانشگاهی است و این کتاب تایید شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: یک پروژه عمرانی برای تاسیس مجتمع تحقیقاتی و درمانی هم در استان داریم که سال گذشته کلنگ‌زنی شده و اکنون نزدیک به ۱۰ درصد رشد کرده است.

پیله چی ابراز کرد: در این مجتمع مسائلی از قبیل ناباروری که از علل مهم طلاق است و بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان که امروزه رنج بالایی در جامعه پیدا کرده است مورد تحقیق بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: تکمیل این پروژه نیازمند منابع داخلی، ملی، استانی است و باید از ظرفیت خیرین هم استفاده کرد؛ به طور تقریبی ساخت این مجتمع ۴۰ تا ۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مساحت زمین دو هزار متر و زیربنا ۹ هزار متر است که در شش طبقه تاسیس می‌شود.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان