۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آزادی زندانیان در قالب کمک مؤمنانه/ برای ۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار در قزوین اشتغالزایی شد
کد خبر: ۳۴۴۰۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۶ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین:

آزادی زندانیان در قالب کمک مؤمنانه/ برای ۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار در قزوین اشتغالزایی شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به هدف اجرای رزمایش نهضت کمک مؤمنانه گفت: با راه‌اندازی سه کارگاه خیاطی صنعتی در سه شهرستان استان برای بیش از ۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار شغل ایجاد شد.

آزادی زندانیان در قالب کمک مؤمنانه/ برای ۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار در قزوین اشتغالزایی شد

سرهنگ مهدی صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش "کمک مومنانه|" اظهار کرد: مرحلۀ جدید رزمایش نهضت کمک مؤمنانه در قزوین به صورت همزمان با سراسر کشور از روز گذشته آغاز شده و تا سه دهه (دهۀ ولایت، دهۀ اول محرم و دهۀ پایانی ماه صفر) ادامه دارد.

وی افزود: روز گذشته توانستیم 20هزار بستۀ غذایی حمایتی را تهیه کنیم که ارزش هر بسته بیش از 350 هزار تومان بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین بیان کرد: در راستای اجرای مرحلۀ دوم رزمایش نهضت کمک مؤمنانه، توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر، تهیۀ جهیزیه، اِطعام، قربانی، آزادی زندانیان و توزیع کارت هدیه برای نیازمندان را درنظر داریم.

صادق‌پور با اشاره به هدف اجرای رزمایش نهضت کمک مؤمنانه ادامه داد: براساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه در ماه رمضان، تلاش داریم این کمک به عنوان یک نهضت ادامه داشته باشد و مردم و خیرین در آن مشارکت کنند.

رزمایش کمک مؤمنانه به عنوان یک نهضت ادامه داشته باشد

وی گفت: همچنین سعی داریم رزمایش نهضت کمک مؤمنانه را به عنوان یک فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه ترویج دهیم؛ که در این راستا خیرین می‎توانند کمک‌های خود را به پایگاه‌های مقاومت بسیج، حوزه یا قرارگاه استانی ارسال کنند.

صادق‌پور عنوان کرد: در هر شهرستان یک مجمع خیرین و شورای جهادی تشکیل شده که این مجموعه‌ها به همراه 700 پایگاه فعال بسیج در قالب قرارگاه مقاومت محلی، به عنوان بستر توزیع اقلام و شناسایی نیازمندان و احصاء نیاز آنها در بحران کرونااست.

دبیر رزمایش نهضت کمک مؤمنانۀ استان قزوین گفت: شناسایی نیازمندان با همکاری و توسط بهزیستی، کمیته امداد و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان انجام می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های بسیج سازندگی در حوزۀ جهش تولید اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیار مناسبی در حوزه‌های کشاورزی و اصلاح نباتات، تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه و ایجاد تعاونی‌ها توسط بسیج سازندگی سپاه استان انجام می‌شود.

صادق‌پور مطرح کرد: ما موفق به برپایی و راه‌اندازی سه کارگاه خیاطی صنعتی در سه شهرستان استان شدیم که به واسطۀ آن، برای بیش از 150 بانوی سرپرست خانوار شغل ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین در پایان یادآور شد: یک کارگاه چرخ خیاطی با اشتغال‌زایی 50 نفر امروز در آبیک افتتاح و کارگاه‌هایی نیز در مناطق کم برخورداری همچون شهرستان آوج و شهر دانسفهان راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان