۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کمک‌های مومنانه دشمن را ناامید می‌کند/ گره‌های اقتصادی کشور به دست مدیران ضعیف باز نمی‌شود
کد خبر: ۳۴۴۰۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۶ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

کمک‌های مومنانه دشمن را ناامید می‌کند/ گره‌های اقتصادی کشور به دست مدیران ضعیف باز نمی‌شود

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان گفت: برخی از مدیران ما به صورت باندبازی و مجموعه‌ای انتخاب شدند که کارایی و تخصص لازم را ندارند در نتیجه نمی‌توانند گره‌های کور اقتصادی را باز کنند.

کمک‌های مومنانه دشمن را ناامید می‌کند/ گره‌های اقتصادی کشور به دست مدیران ضعیف باز نمی‌شود

آیت الله علی اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت رزمایش کمک‌های مومنانه اظهارکرد: در طول تاریخ در تمام جوامع محرومیت و تنگدستی همراه انسان بوده و خارج از تصور است که بتوانیم جامعه‌ای را بدون محرومین و مستمندان تصور کنیم.

عضو مجلس خبرگان افزود: طی سال‌های بعد از انقلاب همواره محرومیت با فراز و نشیب همراه بوده به طوریکه گاهی با فشار اقتصادی فراوان و گاهی کمتر وجود داشته اما طی چندین سال گذشته میزان فشار اقتصادی بر ملت ما بیشتر شده و درواقع محرومیت در نقاط مختلف این کشور به چشم می‌خورد.

اسلامی با اشاره به عوامل موثر در ایجاد فقر و محرومیت خاطرنشان کرد: همواره خصومت و توطئه‌های دشمنان با جمهوری اسلامی ایران وجود داشته که با انقلاب و نظام در جنگ و جدال هستند لذا با بهانه‌های مختلف در صدد تحریم، بلوکه کردن پول ملت، ضربه زدن با خرید و فروش و صادرات و واردات کشور بوده تا با این عوامل بتوانند کشور ما را مطیع خود کنند.

وی تصریح کرد: تنها تحریم علت ایجاد فقر و محرومیت نیست بلکه عوامل دیگری در این امر دخیل است؛ اگر دولتمردان ما از افراد کاربلد و متخصص باشند بسیاری از مشکلات و موانع برطرف خواهد شد اما متاسفانه برخی از مدیران ما به صورت باند بازی و مجموعه‌ای انتخاب شدند که کارایی و تخصص لازم را ندارند در نتیجه نمی‌توانند گره‌های کور اقتصادی را باز کنند.

رسیدگی به محرومین و مستمندان جزو وظایف ما شیعیان است

نماینده مردم قزوین در خبرگان رهبری ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از نیازمندان جامعه به ویژه خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا طرح کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان برگزار شد؛ در واقع رزمایش همدلی، مساوات و کمک مومنانه واژه‌هایی است که در بین سخنان رهبری کاملا ملموس و محسوس بود لذا خوشبختانه نهاد و ارگان‌های بسیاری در جهت محرومیت زدایی خدمات بسیاری ارائه کردند.

این مقام مسئول ابراز کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفین، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج و سپاه پاسداران، بهزیستی و نهادهای خیریه و مردم خیر همه دست در دست هم دادند تا بتوانند گام مثبتی در زمینه محرومیت زدایی برداشته و خدمات شایسته‌ای انجام دهند.

اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استمرار طرح کمک‌های مومنانه اظهارکرد: این روزها در آستانه اعیاد قربان و غدیر مقام معظم رهبری برای بار دیگر سفارش کردند که نباید این کار خدا پسندانه تعطیل شود و درواقع با این حرکت می‌توانیم سیره حضرت امیرالمونین (ع) را زنده نگه داریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسیدگی به محرومین و مستمندان یک واقعیتی است که جزو وظایف ما شیعیان است، همان طور که امیرالمومنین به نیازمندان توجه داشتند ما نیز باید در آستانه عید غدیر به تاسی از این امام بزرگوار به سراغ رفع گرفتاری مردم و برداشتن فشار اقتصادی از محرومین حرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه این روزها برخی به دنبال سیاه نمایی هستند و قصد دارند که با این اقدامات، مقامات عالی کشور را وارد مذاکره با امریکا کنند در حالی که هیچ نتیجه‌ای نداشت.

اسلامی در پایان گفت: دشمن از محرومیت قشری از جامعه و هموطنان ما، گرانی و فشارهای اقتصادی به نفع خودش سوء استفاده می‌کند؛ ما باید درصدد این باشیم تا دسیسه دشمن را در نطفه خفه کرده و با رسیدگی به حال محرومین بهانه‌ای در دست دشمن نداشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان