۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش بیماران بدحال کرونا در قزوین/ ۳۰۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند
کد خبر: ۳۴۳۹۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۶ ساعت: ۷:۴۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

افزایش بیماران بدحال کرونا در قزوین/ ۳۰۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متاسفانه طی ۱۵ روز گذشته آمار بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش بیماران بدحال کرونا در قزوین/ ۳۰۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند
پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نحوه خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان اظهار کرد: با افزایش موج دوم کرونا در استان با توجه به مصوبه ستاد استانی کرونا در هفته گذشته، ۳۰ درصد ظرفیت بیمارستان‎های تامین اجتماعی و ۲۰ درصد ظرفیت بخش خصوصی استان به بیماران حاد تنفسی اختصاص پیدا ‌کرد.
 
وی ضمن تقدیر از همکاری حوزه بهداشت و درمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی  افزود: اکنون بیمارستان‌های مهرگان، پاستور، دهخدا و ولیعصر آبیک 20 درصد ظرفیت و بیمارستان تامین اجتماعی رازی، شفای تاکستان و تامین اجتماعی تاکستان نیز ۳۰ درصد ظرفیت خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: بیمارستان بوعلی قزوین به عنوان مرکز تخصصی بیماران کرونا در شهرستان قزوین و بیمارستان امیرالمومنین و شفای تاکستان نیز به این امر اختصاص دارند.
 
بستری 58 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه
وی عنوان کرد: خوشبختانه خدمات خوبی در این حوزه در حال انجام است؛ اما چنانچه بیماران در حوزه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی با مشکلی در ارتباط با گرفتن و پذیرش بیماران مواجه شدند، می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و مشکلات خود را اعلام کنند که قطعا پیگیری خواهد شد. 
 
نامدار با اشاره به آخرین آمار مربوط به کرونا در استان قزوین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته 43 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند.
 
این مقام مسئول افزود: اکنون آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به 304 نفر رسیده است که 58 نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و از این تعداد نیز 27 نفر به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته متاسفانه دو نفر در سطح استان قزوین با علائم قطعی کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
 
نامدار در پایان گفت: متاسفانه طی 15 روز گذشته آمار بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش چشمگیری داشته است.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان