۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین موج دوم "کمک مؤمنانه" با شور و شوق بیشتری راه‌اندازی شده است/ نذورات به سمت حمایت از این طرح هدایت شود
کد خبر: ۳۴۳۹۸۱ نویسنده: مریم بیدخام تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۵ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

موج دوم "کمک مؤمنانه" با شور و شوق بیشتری راه‌اندازی شده است/ نذورات به سمت حمایت از این طرح هدایت شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مرحله اول کمک مؤمنانه بازخورد بسیار خوبی داشت و همه برای تاثیرگذاری بیشتر از هم سبقت می‌گرفتند و شاهدیم که دور دوم این کمک‌ها نیز با شور و شوق در حال انجام است.

موج دوم "کمک مؤمنانه" با شور و شوق بیشتری راه‌اندازی شده است/ نذورات به سمت حمایت از این طرح هدایت شود

مریم بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت موج دوم نهضت کمک مؤمنانه اظهار کرد: باتوجه به اینکه هنوز در پیک کرونا قرار داریم باید سعی کنیم با رعایت پروتکل بهداشتی زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا برخی مشاغل به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده و افرادی بیکار شدند، اکنون نیز روند بیماری ادامه دار بوده، درمان خاصی ندارد و آمار بالایی از مبتلایان داریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ابراز کرد: هر سال به مناسبت عید سعید غدیر، سادات میهمانی و نذوراتی داشتند، باتوجه به ادامه داشتن بیماری کرونا باید سعی شود نذورات به سمت کمک مؤمنانه هدایت شود.

وی ادامه داد: هر سال در ماه‌های محرم و صفر مراسماتی برگزار می‌شد که هدایت آن‌ها به سمت کمک مؤمنانه ثواب بیشتری دارد، بنابراین لازم است افراد نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان مبنی بر دستگیری از افراد آسیب‌دیده ستاد کمک مؤمنانه در استان شکل گرفت.

مرحله اول کمک مؤمنانه تداعی دفاع مقدس بود

وی افزود: مسئولیت کمیته اطلاع رسانی به صدا و سیما محول شد که البته رسانه و فضای مجازی نیز در این راستا تلاش بسیاری داشتند، اداره بازرگانی مسئول جذب منابع و مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات نیز مسئولیت کمیته اجتماعی و شناسایی نیازمندان را به عهده گرفتند.

بیدخام عنوان کرد: در مرحله اول کمک‌های مؤمنانه با همکاری همه اقشار، کمک‌های خوبی صورت گرفت که تداعی دفاع مقدس بود و ۵۰ تشکل مردمی پیش از جلسه با دولتی‌ها به طور خودجوش کمک‌های شایانی داشتند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی، روحانیون، خیرین، دستگاه‌های حمایتی، بهزیستی، اوقاف، هلال احمر، سپاه و ائمه جمعه و جماعات در مرحله اول کمک مؤمنانه اقدامات قابل توجهی داشتند و موج دوم نیز باید با همان شور و شوق راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بیان کرد: در ایام پیش رو باتوجه به ماهیت خیرخواهانه این کار، به طور قطع فعالیت‌ها به سمت و سوی کمک به نیازمندان هدایت می‌شود.

وی در پایان گفت: مرحله اول کمک مؤمنانه بازخورد بسیار خوبی داشت و همه برای تاثیرگذاری بیشتر از هم سبقت می‌گرفتند، اکنون نیز باتوجه به ادامه داشتن بیماری و با شناختی که از مردم داریم موج دوم نیز با شرایط و شور و شوق بیشتر راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان