۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند/خبرنگار انقلابی باید در مسیر دغدغه‌های رهبری حرکت کند
کد خبر: ۳۴۳۹۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۴ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه استان قزوین:

مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند/خبرنگار انقلابی باید در مسیر دغدغه‌های رهبری حرکت کند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تحریم و مشکلات بیرونی نیست؛ بلکه بخشی از آن ناشی از سوءمدیریت است که مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند/خبرنگار انقلابی باید در مسیر دغدغه‌های رهبری حرکت کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سردار محمد شاهرخی در دیدار با اصحاب رسانه که ظهر امروز(سه‌شنبه) به همت بسیج رسانه استان و به مناسبت هفته خبرنگار در سالن اجتماعات شهید پرویز سپاه قزوین برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر اظهار کرد: امیدواریم خبرنگاران در عرصه‌های مختلف اثربخش و تعیین کننده ارزش‌ها بوده و و در راستای عمق‌بخشی باورها و ارزش‌های محوری حرکت کنند.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان قشری از جامعه، رسالت روشنگری را برعهده دارند که البته ممکن است به ذائقه برخی خوش نیاید؛ اما اگر فعالیت فعالان عرصه رسانه مبتنی بر سلامت و رعایت ارزش‌های اخلاقی جامعه باشد، جای نگرانی ندارد.  

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: الزامات پذیرش مسئولیت این است که مسئولان تبعات کارهای خود را هم بپذیرند و صرف اینکه برخی مسائل امنیتی است نباید حریم امنی برای عدم پاسخگویی مسئولان باشد.

وی عنوان کرد: خبرنگاران نباید به برخی اما و اگرها که مانع مطالبه‌گری آنها می‌شود؛ توجه داشته باشند؛ چراکه در غیر این صورت دیگران با هدف ایجاد بدبینی و یاس و ناامیدی نسبت به جامعه و آینده و بهانه کم کاری برخی مسئولان وارد میدان می‌شوند و سوءاستفاده می‌کنند.

شاهرخی تاکید کرد: با بیان مشکلات و پرداختن به مسائل، اشکالات برطرف می‌شود و به طور کلی رسالت یک خبرنگار مسلمانِ انقلابی این است که مسائل را با حساسیت در قالب امر به معروف و نهی از منکر دنبال کند.

وی خطاب به فعالان عرصه رسانه تصریح کرد: شما خبرنگاران وقتی در این چارجوب حرکت کنید دیگر نباید نگرانی داشته باشید؛ چراکه اگر کسی هم اعتراضی داشته باشد شما مستدل و منطقی به آنها پاسخ می‌دهید.

این مقام مسئول عنوان کرد: خبرنگاران باید زبان گویای مردم و آرامش بخش جامعه بوده و مطالبات و خواسته‌ها و مشکلات مردم را انعکاس دهند و به گوش تصمیم گیرنده‌ها و مسئولان برسانند.

وی بیان کرد: خبرنگاران با ایجاد فضای مطالبه‌گری، شرایط مناسب و اطمینان بخشی برای مردم ایجاد می‌کنند و حریم امن و عدم پاسخگویی برخی مسئولان با فعالیت درست اصحاب رسانه از بین می‌رود.

فرمانده سپاه استان قزوین تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تحریم و مشکلات بیرونی نیست؛ بلکه بخشی از آن ناشی از سوءمدیریت است که مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان یک عنصر انقلابی و مطالبه‌گر باید فعال باشند و عرصه را برای حضور دشمنان انقلاب خالی نکنند، البته این کار هزینه هم دارد؛ اما چون کار خبرنگاران اصولی بوده و منطق شرعی و قانونی دارد هیچ نگرانی برای آنها نخواهد داشت.

شاهرخی ابراز کرد: جامعه انقلابی که پسوند بسیجی دارند با هدف کسب پاداش الهی و داوطلبانه به این مجموعه پیوسته‌اند؛ خبرنگاران انقلابی نیز باید در مسیر دغدغه‌های رهبری و در جهت تحقق آنها حرکت و مطالبه‌گری کنند.

این مقام مسئول گفت: موضوع تحریف بسیار مهم است و ابعاد گسترده‌ای دارد و پیشنهاد می‌کنم کارگروه‌های مختلفی تشکیل داده و به بررسی جوانب و زمینه‌های مختلف تحریف پرداخته شود؛ چراکه تحریف تبعات سنگینی به دنبال دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان