۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تحقق مرحلۀ دوم کمک مؤمنانه، نیازمند مشارکت همگانی است/ مکتب سیدالشهداء، الگویی برای مواسات و همدلی
کد خبر: ۳۴۳۹۵۴ نویسنده: ناهید همایون‌لو تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۳ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل فرهنگی:

تحقق مرحلۀ دوم کمک مؤمنانه، نیازمند مشارکت همگانی است/ مکتب سیدالشهداء، الگویی برای مواسات و همدلی

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه در مرحلۀ دوم کمک مؤمنانه نیز باید مشارکت همگانی صورت بگیرد، گفت: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) می‌تواند الگویی در این زمینه باشد.

تحقق مرحلۀ دوم کمک مؤمنانه، نیازمند مشارکت همگانی است/ مکتب سیدالشهداء، الگویی برای مواسات و همدلی

ناهید همایون‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به مرحلۀ دوم کمک مؤمنانه اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاص حاکم در کشور و وجود ویروس منحوس کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده نمی‌توان انتظار داشت که تمام این مشکلات تنها باید توسط دولتمردان حل شود.

وی افزود: از آنجایی که شرایط پیش آمده در کشور و جهان از جملۀ مسائل نوظهوری بوده، نیاز است تا مشارکت همگانی صورت بگیرد و مردم برای برطرف کردن آسیب‌ها، دست به دست یکدیگر دهند.

کارشناس مسائل فرهنگی بیان کرد: از جملۀ آسیب‌هایی که بسیار ملموس و حیاتی است، مشکل معیشتی مردم در این شرایط به دلیل شیوع کرونا است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

همایون‌لو ادامه داد: باتوجه به اینکه افراد دارای شرایط نامساعد مالی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند؛ بنابراین لازم است تا در کمک مؤمنانه یا مواسات مشارکت همگانی صورت بگیرد.

کمک‌های مؤمنانه باید ادامه داشته باشد

وی با اشاره به اینکه ما همچنان با شیوع ویروس کرونا و مشکلات معیشتی مردم روبرو هستیم، عنوان کرد: از آنجایی که مردم در مرحلۀ نخست کمک مؤمنانه نقش خوبی داشتند، در مرحلۀ دوم این رزمایش نیز همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کردند، این کمک‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد.

مسئول بانوان بنیاد بین المللی غدیر در قزوین عنوان کرد: مرحلۀ دوم رزمایش در ماه محرم و صفر ادامه دارد که این ایام و مناسبت‌ها در بین مردم کشور ما جایگاه خاصی و ویژه‌ای دارند؛ چراکه کمک‌های مردمی براساس علاقمندی مردم به اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد.

همایون‌لو تصریح کرد: وجود فرهنگ عاشورا در بین مردم، انگیزه‌ای برای آنها در زمینۀ انجام امور خیرخواهانه است و کمک مؤمنانه و مواسات اقدام ارزشمندی است که می‌طلبد مردم با عنوان نذری که برای سیدالشهداء درنظر دارند، همه در مکتب امام حسین(ع) به صورت وسیع‌تر و پررنگ‌تر حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین اضافه کرد: خیرین همیشه پای کار بودند و امروز باید اولویت‌ها برای این افراد تشریح شود که موضوع معیشت مردم از جملۀ این اولویت‌هاست.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این بنیاد، علاوه بر توجه به توزیع بسته‌های معیشتی، به موضوعات معنوی نیز توجه شده و بسته‌های فرهنگی برای خانواده‌ها نیز توزیع می‌شود.

همایون‌لو ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر، برگزاری برنامه در دهۀ ولایت است که قربانی‌ها در روز عید قربان آماده و گوشت‌ها بسته‌بندی شده است.

وی در پایان گفت: همچنین برنامه‌های فرهنگی از جمله دیدار با خانواده‌های سادات برگزار و بالغ بر ۵۰۰ بسته از سوی واحد خواهران بنیاد بین‌المللی غدیر در هفتۀ جاری توزیع می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان