۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پویش ازدواج آسان در قزوین راه‌انداری شود
کد خبر: ۳۴۳۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۳ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

پویش ازدواج آسان در قزوین راه‌انداری شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج، ضروری است پویش ازدواج آسان و به دور از تجملات در قزوین آغاز شود.

پویش ازدواج آسان در قزوین راه‌انداری شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مریم بیدخام امروز(دوشنبه) در بازدید از موسسه خیریه ازدواج آسان اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های حمایتی و خیران علاوه بر تهیه جهیزیه، ترویج ازدواج آسان و ارائه آموزش‌های لازم حین و بعد از ازدواج به پایداری و تقویت بنیان خانواده‌ها کمک کنند.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط موجود متاثر از کرونا و برگزار نشدن مراسم عروسی و سایر اجتماعات، گفت: تشویق و ترویج ازدواج ساده، آگاهانه و پایدار از جمله اهداف و رسالت‌های خیران عرصه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برخی از آداب و رسوم غلط مانع بزرگی در مسیر ازدواج جوانان است، افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تهیه جهیزیه در حد نیاز و توجه ویژه به کسب مهارت‌های زندگی از جمله وظایف تشکل‌های مردم نهاد است.

بیدخام با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم‌های جشن و ‌عروسی در تالارها، ‌اماکن عمومی و حتی منازل تا اطلاع ثانوی، اظهار کرد:‌ تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان و خیران در راستای عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پویش ازدواج آسان و بدون مراسم را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اعیاد پیش رو، ازدواجِ آسان و به دور از تجملات در روزهای کرونایی می‌تواند در آینده به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود و جوانان با شرایط آسان‌تری تشکیل خانواده دهند.

بیدخام افزود: می‌توان از شرایط کرونایی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان استفاده بهینه کرد تا جوانان بتوانند بدون صرف هزینه‌های کلان و مراسم پرهزینه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی در پایان گفت: جوانان می‌توانند هزینه‌های مضاعف و تحمیلی را صرف تهیه مایحتاج اساسی زندگی خود کنند و این امر در وهله اول با حمایت خانواده‌ها و فرهنگ سازی توسط تشکل‌های مردمی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان