۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مطالعات خطرپذیری بازار سنتی قزوین انجام می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۲ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

مطالعات خطرپذیری بازار سنتی قزوین انجام می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: مطالعات جامع خطرپذیری بازار سنتی قزوین از حیث حوادث طبیعی و غیرطبیعی امسال انجام می‌شود.

مطالعات خطرپذیری بازار سنتی قزوین انجام می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در نشست شورای مدیریت بحران که امروز(یکشنبه) با موضوع ساماندهی بازار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ماموریت پیدا کرده که این مطالعات را به نمایندگی از شورای مدیریت بحران استان انجام دهد.

وی ادامه داد: این مطالعات نقاط ضعف و قوت ما را در حوزه پیشگیری از حوادث طبیعی و غیرطبیعی در بازار سنتی قزوین شناسایی کرده و به ما برای برنامه ریزی و اقدام به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی یا مهار آنها با کمترین میزان خسارات جانی و مالی کمک می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه بازار سنتی قزوین خطرپذیری بالایی نسبت به حوادث دارد، ابراز کرد: باید با هماهنگی، تعامل و همت دستگاه‌های خدمات رسان شامل شرکت آّب، برق و گاز و همچنین نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، شهرداری و اتاق اصناف و کسبه تهدیدات و خطرات این مکان که قلب تجاری و اقتصادی استان به شمار می‌رود را از بین ببریم.

این مقام مسئول افزود: شناسایی و مدیریت انبارهای کوچک حاشیه بازار با محوریت آتش نشانی که امکان وقوع حوادثی چون آتش سوزی در آن‌ها بالاست، دارای ضرورت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ابراز کرد: باید از ظرفیت اصناف و کسبه برای ایمن سازی بازار سنتی قزوین بهره مند شویم.

مهدیخانی افزود: نباید از ظرفیت اطلاع رسانی و آموزش به اصناف و شهروندان برای پیشگیری از وقوع حوادث در بازار سنتی قزوین غافل شویم و این موضوع باید از سوی شهرداری و اتاق اصناف دنبال و پیگیری شود.

وی در پایان گفت: مدیران دستگاه‌های ذیربط در خصوص کوتاهی در انجام وظایف خود نسبت به وظایف تعیین شده در ستاد مدیریت بحران باید پاسخگو باشند و اگر حادثه و خسارتی ناشی از قصور آن‌ها بوقوع پیوندد به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان