۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستگاه رادیوتراپی در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود/ فوت مادران باردار کرونایی در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۹۲۶ نویسنده: دکتر نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۲ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با صبح قزوین:

دستگاه رادیوتراپی در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود/ فوت مادران باردار کرونایی در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: امیدواریم تا آخر شهریور ماه سال‌جاری با راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی بتوانیم به مردم استان و سایر استان‌های همجوار خدمات ارائه دهیم.

دستگاه رادیوتراپی در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود/ فوت مادران باردار کرونایی در قزوین

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی اظهار کرد: دستگاه رادیوتراپی همانند دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی نیست که از زمان تحویل تا فعالیت راه‌اندازی آن، نیازمند زمان باشد.

وی افزود: دستگاه رادیوتراپی استان قزوین به عنوان مجهزترین دستگاه در سطح دنیا و یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هاست که حتی مشابه آن در استان‌های مجاور همچون تهران وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: برای نصب این دستگاه و ملحقات آن، نیاز به اقدامات بسیار خاصی بود که موضوع کرونا موجب شد تا شرکت گارانتی‌کننده نتواند برای راه‌اندازی آن در بیمارستان ولایت اقدام کند.

راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی در شهریورماه

نامدار ادامه داد: تقریبا از یک ماه گذشته، شرکت ناظر برای راه‌اندازی این دستگاه در محل حضور داشته و نیروهای تخصصی آن هم شکل گرفته است؛ ارائه خدمات کامل این دستگاه، نیازمند دو ملحقات جدید از جمله دستگاه دزیمتر بود که البته اقدامات مربوط به مناقصۀ آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا آخر شهریورماه سال‌جاری با راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی بتوانیم به مردم استان و همچنین استان‌های همجوار همچون تهران که نیاز به خدمات فوق تخصصی دستگاه رادیوتراپی دارند، خدمات ارائه دهیم. 

این مقام مسئول گفت: مردم نگران نباشند و این قول را می‌دهیم که دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان ولایت طی شهریورماه سال‌جاری راه‌اندازی شود.

نامدار تصریح کرد: با تفاوتی که در قیمت‌ها صورت گرفت، ما مجبور شدیم هزینۀ بسیاری را نسبت به گذشته برای خرید ملحقات این دستگاه اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: برای نمونه، دستگاه دزیمتری که اکنون خریداری شده با دوبرابر قیمت زمستان سال گذشته تهیه شده است؛ دستگاه رادیوتراپی که بالغ بر 16 میلیارد ریال خریداری شده، قیمت تمام شدۀ آن در بازار بالغ بر 90 میلیارد ریال است.

مادران باردار در معرض ابتلا به کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: مادران باردار نسبت به سایر افراد حساس‌تر هستند و متاسفانه مادران باردار بستری شده مبتلا به کرونا در استان حال عمومی نامناسبی داشتند که البته این شرایط در کشور نیز وجود داشت.

نامدار گفت: تعداد قابل توجهی از مادران باردار کرونایی با مراقبت‌های مناسب و دقیق توانستند بدون هیچ عارضه‌ای از بیمارستان مرخص شوند؛ اما تعدادی هم با علائم حاد کووید 19، با وجود تمام مراقبت‌ها و تجویز داروهای تخصصی لازم، در یک الی دو ماه گذشته فوت کردند.

وی با اشاره به وضعیت توزیع اقلام بهداشتی در استان قزوین اعلام کرد: در تولید مواد شوینده از جمله استان‌هایی بودیم که با توجه به اقدامات مناسب انجام شده، اکنون هیچ کمبودی در تأمین مواد شوینده اعم از مواد الکلی و غیرالکلی در سطح استان وجود ندارد.

این مسئول به تولید ماسک در استان اشاره کرد و افزود: به طور میانگین تقریبا آمار تولید ماسک در استان 500 هزار عدد در روز است؛ علاوه بر مراکز قانونی برای فروش ماسک، مکان‌های دیگری نیز برای فروش ماسک وجود دارد که ماسک غیراستاندارد با قیمت‌های متفاوت در آنها عرضه می‌شود.

فروش ماسک با قیمت مصوب در قزوین

وی بیان کرد: تلاش‌های بسیاری از سوی ادارۀ صمت و تعزیرات برای ساماندهی مناسب در تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک می‌گیرد؛ به طوریکه اکنون نظارت بر داروخانه‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی انجام می‌شود، چراکه مواد اولیه در حال افزایش قیمت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: بسیاری از فروشندگان ماسک اعلام می‌کنند قیمت مصوبۀ کشوری با قیمتی که آنها خریداری کردند، متفاوت است و همین امر موجب می‌شود که ماسک با قیمت‌های متفاوتی به فروش برسد.

وی مطرح کرد: ما نیز در حوزۀ فروش ماسک با قیمت‌های متفاوت دغدغه داریم؛ قطعا با همتی که از سوی مسئولان وزارت صمت وجود دارد امیدواریم به زودی به قیمت‌های متناسبی در فروش ماسک برسیم.

نامدار در پایان یادآور شد: سامانه‌های مجازی نیز برای خرید ماسک با قیمت‌های مناسب اعلام شده و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه‌ها خرید خود را انجام دهند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان