۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بهترین الگوی ما در دستگیری از نیازمندان امیرالمومنین(ع) است/ رسانه‌های قزوین پیشقدم در حمایت از طرح "مواسات"
کد خبر: ۳۴۳۹۱۲ نویسنده: محمد کشاورز تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۲ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج رسانه استان:

بهترین الگوی ما در دستگیری از نیازمندان امیرالمومنین(ع) است/ رسانه‌های قزوین پیشقدم در حمایت از طرح "مواسات"

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: اصحاب رسانه می‌توانند با ابزار و قلمی که در اختیار دارند، برای به صحنه آوردن همه ظرفیت‌ها و تقویت طرح مواسات کمک کنند؛ همچنان که خوشبختانه در مرحله قبل به طور چشمگیری در این عرصه پیشقدم بودند.

بهترین الگوی ما در دستگیری از نیازمندان امیرالمومنین(ع) است/ رسانه‌های قزوین پیشقدم در حمایت از طرح "مواسات"
محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به اهمیت طرح مواسات و کمک‌های مومنانه اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، اشتغال برخی افراد تحت تاثیر قرار گرفت و باعث بروز مشکلاتی برای تامین معیشت خانواده‌ها شد.
 
وی افزود: مردم شریف کشورمان و خیرین که در گذشته هم در چنین شرایطی به یاری یکدیگر می‌شتافتند؛ امروز هم با حضور در صحنه از کمک‌های خود به همنوعانشان دریغ نکردند.
 
مسئول بسیج رسانه استان قزوین بیان کرد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در نیمه شعبان که فرمودند؛ "خوب است در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات و همدلی و کمک مومنانه در جامعه شکل گیرد" گروه‌های جهادی به صورت خودجوش در سراسر کشور برای کمک به نیازمندان تشکیل شد.
 
وی بیان کرد: در اسلام هم به دستگیری از نیازمندان و فقرا تاکید زیادی شده و همین باعث می‌شود که مردان و زنان مسلمان این سرزمین به صورت داوطلبانه از این حرکت استقبال کنند.
 
شور و شوق مردم برای کمک به همنوعانشان بی‌نظیر است
این فعال فرهنگی ابراز کرد: اکنون هم شور و شوق مردم برای کمک به نیازمندان در سراسر کشور و استان قزوین به چشم می‌خورد و بسیاری از خیرین و نیکوکاران، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مختلف به صورت داوطلبانه و خودجوش در این امر پیش‌قدم هستند.
 
کشاورز یادآور شد: مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه بناست تا در سه قسمت 10 روزه اجرا شود که مرحله اول مربوط به دهه ولایت است که در این ایام بهترین الگوی ما حضرت امیرالمومنین(ع) هستند که از مستمندان دستگیری می‌کردند.
 
مسئول بسیج رسانه استان قزوین تصریح کرد: دور دوم هم در دهه اول ماه محرم و دور سوم در 10 روز پایانی ماه صفر اجرا می‌شود که مصادف با ایام اربعین اباعبدالله خواهد بود که مردم، خیرین و هیئات و موکب‌داران نیز راه و روش امام حسین(ع) را در کمک به ایتام و نیازمندان به نحو احسن انجام می‌دهند.
 
این فعال فرهنگی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود به مناسبت عید قربان فرمودند که انقلابی گری به سخن نیست بلکه به عمل است؛ این جمله بسیار مهم و کلیدی است و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند که بیش از گذشته اقدام و عمل داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: اصحاب رسانه هم می‌توانند با ابزار و قلمی که در اختیار دارند، برای به صحنه آوردن همه ظرفیت‌ها و تقویت این طرح کمک کنند تا در طول سال هم این کار ادامه پیدا کند؛ به طوری که خوشبختانه همه رسانه‌ها هم در مرحله قبل به طور چشمگیر در صحنه بوده و در پویش "خبرنگاران همدل" حضور داشتند. 
 
کشاورز در پایان گفت: باتوجه به موج جدید شیوع بیماری کرونا به خبرنگاران توصیه می‌شود تا مراقب سلامتی خود بوده و همچنان که در پویش "من ماسک می‌زنم" شرکت کردند؛ همواره این مسئله را مورد توجه قرار دهند تا به لطف خدا این ویروس حقیر و خطیر را شکست دهیم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان