۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه/ آمار فوتی‌ها در قزوین کاهش یافت
کد خبر: ۳۴۳۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۲ ساعت: ۸:۲۶ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد

افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه/ آمار فوتی‌ها در قزوین کاهش یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ اما تعداد بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه در آی سی یو هستند رشد چشمگیری داشته است.

افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه/ آمار فوتی‌ها در قزوین کاهش یافت

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: در عمل بسیاری هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند که نمونه آن برگزاری مراسم عروسی در برخی مناطق است.

وی افزود: برخی در شرایط کنونی به شوخی می‌گویند کرونا با ما کاری ندارد؛ درحالیکه این بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد و متاسفانه دلیل بیماری بسیاری از افراد مبتلا به کرونا و بستری در بخش آی سی یو، شرکت در مراسم عروسی و اجتماعاتی بوده که بیماران ناقل بدون هیچ علامتی این بیماری را به آنها انتقال دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: خوشبختانه تعداد بستری‌‌های جدید در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای اخیر به نصف کاهش یافته که خبر بسیار امیدبخشی بود.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند؛ اما تعداد بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه در آی سی یو هستند رشد چشمگیری داشته است.

نامدار بیان کرد: هم اکنون ۶۶ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده که ۳۳ نفر از آنها به دستگاه تنفسی متصل هستند و متاسفانه به دلیل کمبود تخت‌های آی سی یو ‌13 بیمار در بخش‌های دیگر منتظر خالی شدن تخت‌های ای سی یو هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در طی دو هفته گذشته؛ در روزهای آینده نیز آمار تعداد بستری‌‌ها سیر کاهشی یافته و وضعیت هشدار استان قزوین به سمت قرمز پیش نرود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هموطنان ما با علائم حاد تنفسی و ابتلا به کرونا فوت کرد که آمار فوتی‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان