۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رزمایش کمک مؤمنانه محرکی برای تقویت اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۳۴۳۹۰۲ نویسنده: کاظم زمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۱ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

فعال فرهنگی در استان قزوین:

رزمایش کمک مؤمنانه محرکی برای تقویت اقتصاد مقاومتی است

این فعال فرهنگی گفت: رزمایش کمک مؤمنانه و نهضت احسان‌وتعاون می‌تواند در تقویت اقتصاد مقاومتی، تقویت خانواده‌ها و بنیه‌های اقتصادی مؤثر باشد.

رزمایش کمک مؤمنانه محرکی برای تقویت اقتصاد مقاومتی است

کاظم زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت اجرای رزمایش کمک مؤمنانه اظهار کرد: باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به استمرار کمک مؤمنانه و همچنین شرایط موجود کشور، نهضت احسان و تعاون همچون گذشته فعالیت خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: مرحلۀ نخست رزمایش کمک مؤمنانه انجام شده و مرحلۀ دوم آن در سایر ایام از جمله عید غدیر، محرم و اربعین دنبال می‌شود؛ امیدواریم جذب کمک‌های مردم در این حوزه ادامه داشته باشد و گروه‌های جهادی، نهاهای مردمی و حاکمیتی فعالیت‌های خود را در این حوزه پیشتیبانی کنند.

این فعال فرهنگی در استان قزوین با اشاره به اینکه در رزمایش کمک مؤمنانه، موضوعات مختلفی دنبال می‌شود، گفت: اشتغالزایی، کمک به افراد نیازمند، توانمندکردن بنیان‌های مالی و اقتصادی خانواده‌های ضعیف از جملۀ این کمک‌هاست که نهادهای حاکمیتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان در آن حضور دارند و برای اشتغالزایی کمک می کنند.

زمانی ادامه داد: رزمایش کمک مؤمنانه و نهضت احسان‌وتعاون همچنین می‌تواند در تقویت اقتصاد مقاومتی، تقویت خانواده‌ها و بنیه‌های اقتصادی آن مؤثر باشد.
وی به چگونگی تشویق مردم و خیرین برای مشارکت در کمک مؤمنانه اشاره کرد و گفت: امروز به خوبی شاهدیم که خیران و عموم مردم در این حوزه پیشقدم هستند؛ مسئولان نیز اگر مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند، مردم نیز بیشتر پای کار خواهند بود.

قرارگاه جامع و کاملی برای ادامۀ فعالیت‌ها شکل بگیرد

این فعال فرهنگی اضافه کرد: از ماه رمضان سال‌جاری، بسیاری از دستگاه‌های مردم نهاد، خیرین، مساجد، ائمه جماعت مساجد و تشکل‌های بازار و مردمی در رزمایش کمک مؤمنانه حضور داشتند و فعالیت‌های مختلفی در این حوزه انجام شد.

زمانی عنوان کرد: برای ادامه فعالیت‌هایی همچون کمک مؤمنانه، باید پایگاه فرهنگی از جمله پایگاه فرهنگی مسجدالنبی(ص) تأسیس و فعال شود تا همه در این بین کمک و حمایت داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروز مسجدالنبی(ص) به عنوان محل برگزاری نماز جمعه و جایگاهی که نمایندۀ ولی فقیه در استان در آن حضور دارد، این محوریت را برای اجرای رزمایش مومنانه دارد.

زمانی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مردمی، دولت، همه مراکز و خیرین باید حول محور مرکز فرهنگی جمع شوند و قرارگاه جامع و کاملی برای ادامۀ فعالیت‌ها شکل بگیرد تا بتوانیم مدیریت واحدی را در این حوزه داشته باشیم. 

این فعال فرهنگی در پایان بیان کرد: محوریت جایگاه نهاد نمایندگی ولی فقیه و مسجدالنبی(ص) به عنوان جایگاه نماز جمعه در مرکز استان و در شهرستان‌ها باید به عنوان مرکز فعالیت‌های کمک مؤمنانه قرار بگیرد و کمک‌ها متمرکز شود تا ساماندهی بهتری در کمک‌های مؤمنانه صورت بگیرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان