۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تشییع پیکر شهید مدافع وطن و افزایش نگران‌کننده مرگ و میر ناشی از کرونا
کد خبر: ۳۴۳۸۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۱ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

تشییع پیکر شهید مدافع وطن و افزایش نگران‌کننده مرگ و میر ناشی از کرونا

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

تشییع پیکر شهید مدافع وطن و افزایش نگران‌کننده مرگ و میر ناشی از کرونا

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

تصادف زنجیره‌ای در اتوبان قزوین-کرج با ۳۰ کشته و مصدوم

معاون امداد و نجات استان گفت: برخورد زنجیره‌ای ۷ دستگاه خودرو با یکدیگر در کیلومتر ۷۵ اتوبان قزوین-کرج منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۲۹ نفر شد.

 بیش از ۵۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها رفع تصرف شد

دادستان قزوین گفت: بیش از ۵۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه‌های استان رفع تصرف و آزادسازی شده و این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد. 

مجلس موافق برگزاری کنکور پس از کنترل کرونا بود/ وزارت علوم باید تمهیدات خود را در تامین سلامت داوطلبان تشریح کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان سنجش و وزارت علوم باید با شفافیت با مردم سخن گفته و تمهیدات خود را در حوزه ایمن‌سازی، تامین سلامت کنکور و استانداردسازی آن تشریح کنند.

پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، با مرگ‌ومیر گسترده روبرو می‌شویم/ بستری ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا در استان قزوین گفت: ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تست کرونا به صورت هدفمند انجام می‌شود.

۱۱۳ مورد تست مثبت کرونا طی ۳ روز فاجعه است/ آماده‌سازی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه‌ها در قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: براساس آمارهای ارائه شده طی امروز، روند ابتلا به کرونا بی سابقه بوده است؛ چراکه در این مدت آماری نداشتیم که در سه روز ۱۱۳ مورد تست مثبت کرونا صورت بگیرد.

تمام خودروهای پلاک قزوین باید از پرداخت عوارضی محمدیه معاف شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: طی پیگیری‌های انجام شده از وزارت راه و شهرسازی مقرر شد تمام خودروهای دارای پلاک ۷۹ از پرداخت عوارضی در این منطقه معاف شوند که اجرای این مصوبه نیازمند سازوکار لازم است.

کاهش ۳۲درصدی پرونده‌ها در مراجع قضایی تاکستان/ با شایعه پراکنان در فضای مجازی برخورد قانونی می‌شود

دادستان تاکستان گفت: متاسفانه برخی با انتشار اخبار غیرواقعی اوضاع را متشنج می‌کنند؛ لذا درخواست دارم در بیان و نشر اخبار دقت داشته باشند در غیر اینصورت بدون هیچ گونه اغماضی با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

عضویت ۱۸۰ هزار نفر از کادر درمان در بسیج جامعه پزشکی/ از کارآفرینان و مخترعان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حمایت می‌کنیم

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به آمار بسیجیان جامعه پزشکی اعلام کرد: در جامعه پزشکی نزدیک به ۶۰۰ هزار پزشک و بهیار را بسیجی می‌دانیم؛ اما به طور رسمی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نفر در بسیج جامعه پزشکی عضویت دارند.

افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال در شهرستان آوج

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: برای پوشش بهتر شبکه‌های سراسری و استانی، راه‌اندازی ۱۲ فرستنده در دستور کار قرار گرفته که امروز ۶ فرستنده در شهرستان آوج به بهره برداری رسید.

ارائه خدمات متنوع و آزادی زندانیان در مرحله دوم کمک مومنانه/ در هر مرحله ۲۰هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در سه مرحله شامل؛ دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه پایانی صفر انجام می‌شود و از تنوع خدماتی از جمله توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه برخوردار است.

نزاع و درگیری جان یک نفر را گرفت/ ۶ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: به دنبال درگیری در روستای خرم پشته چندین مصدوم برجای مانده یک نفر نیز جان باخت.

بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در دهه ولایت برگزار می‌شود/ توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذا در قزوین/ برگزاری نماز عید سعید قربان

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین از اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در دهه ولایت خبر داد.

غرق شدن سه نفر در کانال آب آبیک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بر اثر واژگونی یک خودروی مزدا وانت در کانال آب آبیک، سه نفر غرق شدند.

مسئولیت همه ما با شهادت مدافعان وطن سنگین‌تر از گذشته می‌شود

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه کفه مسئولیت ما سنگین‌تر از گذشته شده؛ گفت: مسئولان نظام باید قدر خون‌ شهدا را بدانند؛ زیرا این شیرزنان و شیرمردان انقلاب اسلامی ما هستند که برای حفظ و تثبیت نظام جمهوری اسلامی حتی از جان خود هم گذشتند.

تعرض به هواپیمای ایرانی گوشه‌ای از خوی تروریستی امریکاست/ اتحاد کشورهای اسلامی نقطه قوت ما و عامل ضعف دشمن است

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین با اشاره به تعرض امریکا به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: دشمن با این اقدام درنظر داشت یک اختلاف بین سه کشور اسلامی ایران، سوریه و لبنان ایجاد کند که خوشبختانه به فضل الهی این نقشه شوم نقش بر آب شد.

پیکر مطهر شهید مدافع وطن قزوین در جوار یاران شهیدش آرام گرفت+تصاویر

امیرحسین علیخانی بسیجی حوزه شهید بهشتی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در منطقه عملیاتی گویزه سردشت، به مقام والای شهادت نائل شده است.

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در ۳مرحله اجرا می‌شود/ ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به نیازمندان قزوینی

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت تلاش داریم تا در ارائۀ تسهیلات مناسب به نیازمندان در عرصۀ اشتغال کمک کنیم و عرصه‌های شغلی که نیازمند مشارکت و کمک دستگاه‌ها هستند را فعال کنیم.

وزارت بهداشت، قزوین را از محرومیت در حوزه سلامت خارج کند/ نیازمند تاسیس دانشکده داروسازی هستیم

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استان قزوین با وجود فعالیت شرکت‌های بسیار در حوزه تجهیزات دارویی و بهداشتی از داشتن دانشکده داروسازی محروم است، ضرورت دارد وزارت بهداشت مجوزهای لازم را برای تاسیس و راه اندازی دانشکده داروسازی در استان قزوین ایجاد کند.

نیازمند راه‌اندازی کتابخانه تخصصی غدیر هستیم/ محتواهای معنوی غدیر را بر سر سفره مردم بیاورید

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در مرکز استان نیازمند مکانی به نام کتابخانه تخصصی غدیر هستیم که این کتابخانه می‌تواند در فضای یک مسجد یا یک دفتر فرهنگی راه اندازی شود و به مرکزی علمی برای تمام محبان و شیعیان امیرمومنان در کشور تبدیل شود.

هیچ مسئولی پاسخگوی مطالبات ما نیست/ در سال "جهش تولید" فریادرس حق کارگران مظلوم قزوین باشید

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین گفتند: بارها مطالبات خود را بیان و پیگیری کردیم، اما متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگوی ما نیست و تا به امروز مشکلات ما حل نشده باقی مانده است.

نامه‌نگاری شهروندان معترض قزوینی به‌جایی نرسید!+اسناد و نامه‌‌ها

این شهروند قزوینی با اشاره به تخلف آشکار ساختمان‌سازی در شهرک ولایت گفت: با توجه به اهمیت حقوق عامه و حمایت از حقوق شهروندی انتظار داریم از این تخلف آشکار به طوری جدی جلوگیری شود.

فعالیت پایگاه‌های خدمات اجتماعی در ۵منطقه آسیب‌خیز/ همه شهرستان‌های استان قزوین مجهز به اورژانس اجتماعی هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: پایگاه‌های خدمات اجتماعی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۵ منطقه آسیب‌خیز شهرهای اقبالیه، قزوین، الوند مهرگان و تاکستان فعالند.

بهره‌مندی پنج هزار سالمند از کمک‌های غذایی و بهداشتی در قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال ۹۸ تعداد پنج هزار و ۱۵ نفر از سالمندان تحت حمایت از خدماتی همچون سبد غذایی، لوازم بهداشتی و کمک هزینه نگهداری بهره‌مند شدند.

روند شیوع مواد مخدر در قزوین رو به رشد است/ ضرورت راه‌اندازی کمپ‌ ماده ۱۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: متاسفانه روند شیوع مواد مخدر رو به رشد بوده و نفوذ آن در بین قشر جوان به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار است و باید توسط مسئولان پیگیری شود.

۲۹ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرا شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طی ۷ سال گذشته بیش از ۲۹ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان قزوین اجرا شده است.

دختر جوانی در قزوین به دلیل سقوط از پل فوت کرد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین از فوت دختر جوانی در قزوین به دلیل سقوط از پل عابر پیاده خبر داد.

برگزاری عزاداری محرم با رعایت پر‌وتکل‌های سلامت/ همه هیئت‌های قزوین یک سفیر بهداشتی خواهند داشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در مناطقی که وضعیت قرمز دارند تجمع در مکان‌های مسقف نخواهیم داشت و برنامه‌های سوگواری ماه محرم و صفر در فضاهای باز مساجد و اماکن مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

افزایش مبتلایان به کرونا در قزوین نگران‌کننده است/ جوانان و کودکان دو قشر پرخطر برای انتقال بیماری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به آمار نگران کننده افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: اکنون ۵۵ نفر از بیماران در آی سی یوها بستری بوده و ۱۰ نفر دیگر نیز در انتظار بستری شدن در بخش آی سی یو هستند.

تعرض جنگنده امریکایی به هواپیمای ایرانی یک اقدام تروریستی آشکار بود/ رسانه‌ها چهره واقعی دشمن را نشان دهند

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: تعرض جنگنده امریکایی به هواپیمای ایرانی در آسمان سوریه به طور قطع یک اقدام تروریستی بود و به شدت محکوم است.

۱۰ متکدی غیربومی شناسایی و از قزوین طرد شدند

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان در استان قزوین گفت: ۱۰ متکدی غیربومی در روزهای گذشته شناسایی و از قزوین طرد شدند.

علاقه‌ام به هنر و نویسندگی را مدیون شهید آوینی هستم/ بانوان نویسنده با نگاه یک زن دنیای زنانه را روایت کنند

نویسنده کتاب "اگر مرد بودم" گفت: لازم است زنان از ابتدا از سانسور عواطف، احساسات و علایق و استعدادهای خود دست بردارند و با نگاه یک زن دست به قلم ببرند و دنیای زنان را به راحتی به تصویر بکشند.

اعضای بدن یک مرد قزوینی به بیماران نیازمند اهدا شد

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اعضای بدن یک مرد ۴۰ ساله قزوینی که مرگ مغزی وی به تایید پزشکان اعضای تیم پیوند رسیده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

امریکا همواره به دنبال فتنه انگیزی در منطقه است/ نباید از دشمن انتظار دوستی داشت

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: تعرض جنگنده‌های امریکائی به هواپیمای ایرانی ماهان گفت: این امر نشان داد که امریکا همواره به دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه است و ما باید با درک این شرایط، توطئه آنها را خنثی کنیم.

۶۰ کارمند بانکی در قزوین به کرونا مبتلا شدند/ تکمیل ظرفیت تخت‌های آی سی یو

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده و در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم.

پویش "به وقت روشنایی" به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک قابل توجهی می‌کند

عضو تیم ملی کبدی گفت: شرکت همه آحاد جامعه در پویش "به وقت روشنایی" موجب صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از هدر رفت آن می‌شود.

یک‌هزار بسته معیشتی در مناطق محروم توزیع شد/ برپایی ۴ ایستگاه سلامت در قزوین

مسئول کارگروه جهادی شهید اسدی گفت: تقریبا یک‌هزار بستۀ معیشتی هر کدام به ارزش ۳ میلیون ریال تا ۲۵ تیرماه امسال در سطح شهر توزیع شد.

نمایندگان مجلس در برابر تجاوزگری‌های امریکا ساکت نخواهند نشست/ دوران مستشاری‌گری غربی‌ها در منطقه تمام شده

نمایندۀ مردم قزوین در مجلس گفت: ما در برابر این اقدام امریکا در مجلس شورای اسلامی ساکت نخواهیم نشست؛ آمریکا بداند که مجلس جمهوری اسلامی با تأسی از رهبر انقلاب اسلامی، پیگیر این حادثه خواهد بود.

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی وضعیت قزوین را قرمز کرد/ تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان قزوین

متاسفانه طی ماه اخیر برخورد خوش‌بینانه مردم باعث کاهش توجه به بیماری شد، در این راستا باید تعطیلی آخرین ابزار برای مقابله با ویروس باشد؛ درواقع می‌توان گفت کوتاهی و ساده انگاری مسائل را دامن زده است.

مقطع ابتدایی در آبیک با کمبود نیروی آموزشی مواجه است/ سرریزشدن دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی به دولتی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: امسال ۷۷ نیرو بازنشسته می‌شوند که در حوزه آموزشی و پرورشی این شهرستان در مقطع ابتدایی کمبود نیروی بسیار زیادی احساس می‌شود، امید است با در نظر گرفتن سهمیه جذب نیرو قسمتی از این کمبود جبران شود.

مشکلات اراضی ۳۳٠هکتاری عظیمیه قزوین را پیگیری می‌کنم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: در طول این مدت طبق اسناد و مدارکی که به دستم رسیده با وجود پیگیری‌های بسیار اعضا، هنوز برخی از مشکلات اراضی ۳۳٠ هکتاری عظیمیه حل نشده است و ارائه خدمات به آن با چالش‌های جدی مواجه است.

آغاز مرمت برج‌های دوگانۀ تاریخی خرقان در قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از آغاز مرمت برج‌های دوگانۀ تاریخی خرقان خبر داد.

پویش "به وقت روشنایی" به اقتصاد کشور کمک می‌کند/ همه باید برای صرفه‌جویی برق اقدام کنیم

قهرمان کاراته‌ی جهان گفت: راه‌اندازی پویش به وقت روشنایی و مواردی همچون توجه به صرفه جویی در شرایط موجود به بهبود شرایط زندگی و اقتصاد کشور کمک می‌کند.

دولتخانه صفوی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود/ استانداری قزوین به وضعیت مدارس مناطق محروم رسیدگی کند

نماینده قزوین در مجلس گفت: در خصوص تعیین و تکلیف دولتخانه صفوی، این فضای تاریخی باید هر چه زودتر ساماندهی و طبق مصوبات اجرا شود، چراکه هر چه این مشکل ادامه یابد نیز به یک تومور بدخیم تبدیل خواهد شد.

۱۸ خط تولید ماسک در قزوین راه‌اندازی می‌شود

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان گفت: ۳۸ واحد تولید ماسک در استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ مورد فعالیت ندارند و باید سازمان صنعت مشکلات آنها را برطرف کند تا به خط تولید برگردند.

رزمایش "مواسات" طی سه مرحله اجرا می‌شود/ شناسایی خانواده‌های نیازمند در قزوین

استاندار قزوین گفت: همزمان با شروع دهه ولایت، عید قریان و غدیرخم شاهد توزیع بسته‌های معیشتی خواهیم بود و برآورد ما این است که مرحله اول طرح تا عید غدیر انجام شود.

اتمام ۷۰ درصد پروژه‌های مسکونی لرستان به همت بنیاد مسکن قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در مجموع حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های مسکونی نورآباد لرستان به اتمام رسیده و حدود هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در دست صاحبان خود قرار گرفته ‌است.

موضوع تخریب کاشی‌کاری امامزاده حسین(ع) چه بود؟

فیلمی با عنوان تخریب کاشی‌کاری رخ بام امامزاده حسین(ع) حین مرمت در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش دوستداران میراث فرهنگی را به دنبال داشت.

دستگیری عامل خرید‌وفروش اشیاء عتیقه/برگزاری مراسم در تاسیسات گردشگری قزوین ممنوع شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از دستگیری عامل حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیاء عتیقه در شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان خبر داد.

اهدای پلاسمای ۱۰۱ بهبودیافته کرونا/ مردم قزوین با اطمینان کامل برای اهدای خون مراجعه کنند

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ۱۳۰نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که تاکنون ۱۰۱واحد پلاسمای خون دریافت کردیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان