۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مجلس موافق برگزاری کنکور پس از کنترل کرونا بود/ وزارت علوم باید تمهیدات خود را در تامین سلامت داوطلبان تشریح کنند
کد خبر: ۳۴۳۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۰ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مجلس موافق برگزاری کنکور پس از کنترل کرونا بود/ وزارت علوم باید تمهیدات خود را در تامین سلامت داوطلبان تشریح کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان سنجش و وزارت علوم باید با شفافیت با مردم سخن گفته و تمهیدات خود را در حوزه ایمن‌سازی، تامین سلامت کنکور و استانداردسازی آن تشریح کنند.

مجلس موافق برگزاری کنکور پس از کنترل کرونا بود/ وزارت علوم باید تمهیدات خود را در تامین سلامت داوطلبان تشریح کنند

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برگزاری آزمون ورودی دکتری اظهار کرد: متاسفانه اطلاع‌رسانی ناقص و کم وزارت علوم و سازمان سنجش منجر به چالش‌های بسیار در جامعه شد؛ به گونه‌ای که استرس ناشی از آن شرکت‌کنندگان و خانواده‌های آنها را آزار داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت تاکید کرد: سازمان سنجش و وزارت علوم باید با شفافیت با مردم سخن گفته و تمهیدات خود را در حوزه ایمن‌سازی، تامین شرایط کنکور یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان طی هفته‌های اخیر چندین جلسه با محوریت بررسی جوانب مختلف کرونا داشت که از جمله آنها بررسی شرایط برگزاری کنکور در شرایط کرونایی بود.

پیگیر طرح دو فوریتی با موضوع بررسی جوانب مختلف برگزاری یا تعویق کنکور هستیم

وی اضافه کرد: نتیجه جلسات در قالب نامه‌ای از سوی ریاست کميسيون به رئیس جمهور در 10 بند ارسال شد؛ طی آن اعلام شد کمیسیون بهداشت موافق برگزاری کنکور در شرایط بهتر و بعد از کنترل کروناست.

این مقام مسئول تصریح کرد: با وجود تذکرات جدی به دولت و وزارت علوم، آنها تصمیم به برگزاری کنکور دکترا در شرایط فعلی گرفتند.

وی تاکید کرد: هرگونه گزارش مبنی بر تخلف و عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در جلسات برگزاری آزمون باعث خواهد شد که نمایندگان وزیر علوم و تحقیقات را به مجلس فرا بخوانند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در پایان گفت: پیگیر طرح دو فوریتی با موضوع بررسی جوانب مختلف برگزاری یا تعویق کنکور، همچنین بررسی زوایای برگزاری کنکور دکترا هستیم که در هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان